• امروز : 27 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم شکارچیان روح: افتر لایف ( جهان پس از مرگ) (Ghostbusters: Afterlife)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

7245 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +

این قسمت از شکارچیان روح، محصول 2021 در واقع شکل‌گیری تیم جدیدی از شکارچیان روح است که قرار است در قسمت بعدی نیز نقش‌آفرین باشند. پدربزرگ ایگول، مزرعه‌ای بزرگ دارد اما محصولی برداشت نمی‌کند هرچند ظاهرا مشغول کار کشاورزی است. پس از مرگش، دختر و نوه‌هایش پرده از راز زندگی او برمی‌دارند و متوجه می‌شوند که او یک شکارچی روح بوده و تمام مزرعه تله‌هایی برای ارواح خبیثه است که اگر آزاد شوند، جهان را در معرض نابودی قرار می‌دهند. میزان ترس در این قسمت بالاست و چاشنی کمدی نیز اثری در تعدیل آن نخواهد داشت.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 124 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 17 سال؟

میزان ترس اثر به حدی بالاست که می‌توانیم فیلم را در زمره فیلم‌های ژانر وحشت در نظر بگیریم. روابط دوستی زن و مرد و دختر و پسر در فیلم وجود دارد که در نگاه بچه‌ها نیز عادی است.

نقش ما چیست؟

موضوع وجود ارواح و اجنه در این دنیا همیشه جای جدل و گفتگو بوده است. می‌توانید از فرزندانتان بپرسید: چقدر در این باره اطلاعات داری؟ اعتقاد خود تو چیست؟ نظر اسلام و قرآن در زمینه ارواح و اجنه چیست؟

داستان اثر

شخصیت‌ها:

فیبی: دختر 12 ساله نابغه‌ای که عاشق فیزیک کوانتوم است. او در ادامه به شکارچیان روح می‌پیوندد.

گری: معلم مدرسه فیبی. گری به روح اعتقاد دارد و مانند فیبی عاشق درس علوم و فیزیک است.

پادکست: همکلاسی فیبی که پادکست می‌سازد و به همین دلیل نام خود را نیز پادکست گذاشته است. او نیز در ادامه به شکارچیان روح می‌پیوندد.

کالی: مادر فیبی که به روح اعتقادی ندارد اما در ادامه داستان او نیز به تیم شکارچیان روح می‌پیوندد.

ترِوِر: برادر 15 ساله فیبی که شوخ‌طبع است و به همراه سایرین به تیم شکارچیان روح می‌پیوندد.

لاکی: دوست دختر تروِر که در یک رستوران کار می‌کند. لاکی نیز با تیم شکارچیان روح همراه می‌شود.

داستان اثر:

کالی که توان پرداخت اجاره‌خانه را ندارد مجبور می‌شود به شهر سامرویل رفته و در خانه پدری‌اش که به او ارث رسیده زندگی کند. این خانه که بسیار قدیمی و فرسوده است در دل یک مزرعه بزرگ و در خارج از شهر قرار دارد. پس از چند روز اقامت در آنجا، فیبی، متوجه حضور ارواح در خانه می‌شود. ارواح او را به سمت دستگاهی که در آن زندانی شده‌اند، هدایت می‌کنند. فیبی از روی کنجکاوی دستگاه را به مدرسه برده و به گری و پادکست نشان می‌دهد. گری متوجه می‌شود که این دستگاه برای زندانی‌کردن ارواح است اما با این وجود ریسک کرده و با یک انفجار، باعث از بین‌رفتن دستگاه و در نتیجه آزادی یک روح خبیث می‌شود. این روح خبیث کم‌کم به آزادی ارواح دیگر کمک می‌کند. آن‌ها جسم گری و کالی را تسخیر می‌کنند. در آن طرف ماجرا، فیبی متوجه می‌شود که پدربزرگش عضو تیم شکارچیان روح بوده و تمام این مزرعه تله‌هایی برای ارواح است. تروِر نیز، خودروی مخصوص تیم شکارچیان را در انباری پدربزرگ پیدا می‌کند و در نتیجه فیبی، تروِر و پادکست سوار بر خودروی ویژه، به شکار ارواح می‌روند. پس از اطلاع از تسخیر جسم گری و مادرشان، به سمت معدن می‌روند تا نجاتشان دهند. آن‌ها موفق به نجات کالی شده اما گری همچنان در خدمت ارواح است. ارواح خبیثه به دنبال بچه‌ها و کالی به مزرعه می‌آیند و در آنجا درگیری بزرگتری بینشان رخ می‌دهد تا اینکه تیم قدیمی شکارچیان روح از راه می‌رسند و به آن‌ها کمک می‌کنند. بار دیگر ارواح زندانی شده و آرامش به جهان باز می‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان:Jason Reitman نویسنده: Gil Kenan Jason Reitman تهیه‌کننده: Ivan Reitman بازیگران: Carrie Coon Finn Wolfhard Mckenna Grace Paul Rudd کشور سازنده:آمریکا شرکت سازنده: Columbia Pictures Bron Creative Ghost Corps مخاطب اثر: نوجوان و بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شکارچیان روح: افتر لایف ( جهان پس از مرگ)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!