• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam! The fury of god)

author-img

توسط : زهرا ربیعیان ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

954 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«شزم خشم خدایان» قسمت دوم فیلم شزم است که در سال 2023 ساخته شده. این فیلم در ادامه‌ی ماجرای قدرت‌های بیلی بتسون در مقابله با بدی‌ها و نجات دنیاست‌. در این قسمت او و خواهر و برادرانش به مبارزه با ایزدانی که دنیای آن‌ها را می‌خواهند، می‌پردازند. در این فیلم بااینکه پیام‌ها و الگوهای مثبت خوبی دارد، اما خشونت و ترس زیادی داراست که آن را در رده سنی +15 قرار داده است.

 

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2023 130 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم در ژانر ابرقهرمانی قرار دارد و به این معناست که از عناصر ماورائی و قدرت‌های خارق العاده در آن استفاده می‌شود. کودکان عموما به دنیای ابرقهرمانان و این نوع قدرت ها علاقه‌مند هستند و شخصیت‌ها را برای خود به مانند الگو در نظر می‌گیرند و از اعمال شخصیت‌ها تقلید می‌کنند. به همین دلیل تماشای این نوع فیلم ها به نوعی در شکل گیری شخصیت فرزندتان حداقل برای بازه زمانی کوتاهی هم که شده تاثیر می‌گذارد چرا که او دوست دارد شبیه قهرمان داستان باشد و حتی ممکن است کارهای خطرناکی که از حیطه‌ی قدرت‌های زمینی او خارج است  هم از او سر بزند! اما خوب است در همین راستا درباره پیام فیلم که قهرمان بودن در درون آدم‌هاست و به‌خاطر داشتن قدرت‌های ماورائی نیست، با او صحبت کنید و از قهرمان‌های دنیای واقعی برای آن‌ها مثال بیاورید تا این مسئله را صرفا منوط به یکسری قدرت‌های خارق‌العاده نپندارد و بداند که حتی خودش هم می‌تواند یک قهرمان باشد. نکته دیگر در رابطه با خشونت‌ها و ترس هایی‌ است که در فیلم با آن‌ها مواجهیم. وجود حیوانات عجیب الخلقه و فراطبیعی ترسناک در فیلم صحنه‌های ترسناکی را در فیلم خلق می‌کند. با توجه به اهمیت الگو سازی و تاثیر پذیری بچه‌ها از ابرقهرمان‌ها، خشونت این فیلم باعث ایجاد روحیه خشن در کودکان می‌شود و این فیلم را در بازه سنی +15 سال قرار داده می‌دهد. در فیلم دو صحنه بوسه و استفاده از الفاظ نامناسب وجود دارد که توصیه می‌شود از نسخه پالایش شده تماشا شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در دنیای واقعی چه قهرمان هایی می‌شناسی؟ دلیل پیروزی شزم چه بود؟ به نظر تو همکاری در این فیلم چگونه نشان داده‌شد؟ قهرمان بودن چیست؟ اگر نیروی ماورائی نداشته باشیم هم قهرمانیم؟ آیا تو فِردی و دیگر خواهر برادر‌های بیلی را هم قهرمان می‌دانی؟ چرا؟ خلاصه: قهرمان بودن چیست؟ آیا قهرمان بودن فقط به نیروی ماورائی داشتن است؟

داستان اثر

فیلم سینمایی «شزم!خشم خدایان» در ادامه‌ی فیلم شزم است که حالا تیم شزم به همراه هم برای کمک به شهر همکاری می‌کنند. تا اینکه بیلی در خواب می‌بیند که جادوگری که این نیرو را به او عطا کرده، به او می‌گوید که خواهران اطلس برای گرفتن عنصر حیات و گرفتن عصا به سراغ او می‌آیند. خواهران اطلس که به آن‌ها ایزد نیز می‌گویند عصا را پیدا می‌کنند و با استفاده از آن به دنبال گرفتن نیروی تک تک ابرقهرمانان هستند. آن‌ها قدرت فردی را می‌گیرند و با ترفندی عنصر حیات که یک سیب زرین است را نیز از آن‌ها می‌دزدند و یک دیوار بزرگ که نیروی جادویی دارد را دور شهر می‌گذارند. حالا شزم و خواهران و برادرانش، برای نجات فِردی و بازپس گرفتن عصا و سیب زرین و همچنین نجات شهر با آن‌ها به مقابله می‌پردازند. خواهران اطلس که سه نفر هستند به خواهر دومی می‌گویند که حالا که سیب زرین را دارند بهتر است بروند اما خواهر دوم که بدجنس است به دنبال نابودی دنیای انسان‌هاست و درخت حیات دنیای ایزدان را در زمین می‌کارد تا به وسیله‌ی او دنیای انسان‌ها نابود شود. او در این راه خواهر بزرگش را می‌کشد و قدرت خواهر کوچکترش «آن» را به همراه نیروی همه‌ی خواهر برادرهای بیلی به جز خود بیلی را می‌گیرد. حالا بیلی به تنهایی باید با او مقابله کند و برای نجات شهر و انسان‌ها و خانواده‌اش جانش را فدا می‌کند و او را نابود می‌کند. با کشته شدن بیلی یا همان شزم عصا نیرویش را از دست می‌دهد اما زن شگفت‌انگیز که نیروی ایزدی دارد او را نیرو می‌دهد که پس از آن، هم شهر زیبا می‌شود هم بیلی زنده می‌شود.  

جزئیات اثر

کارگردان:  David F. sandberg نویسنده: Henry Gayden نام تهیه کننده: Peter Safran نام بازیگران: زکری لوی/ آشر آنجل/ ریچل زگلر نام شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها: بیلی بتسون: ابر قهرمانی‌است که توسط جادوگری دارای قدرت‌های ماورائی شده و شزم نامیده می‌شود.  فِرِدی: برادر ناتنی بیلی در یتیم خانه است که با وجود معلولیت، شجاع است و به بیلی کمک می‌کند. کشور سازنده: ایالت متحده کمپانی سازنده: DC Comics  

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شزم! خشم خدایان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!