• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم شب در بهشت (Night in paradise )

author-img

توسط : فاطمه معصومی ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4058 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم شب در بهشت فیلمی در ژانر درام و جنایی محصول کره جنوبی است. این فیلم داستان دو گروه از گانگسترها و درگیری‌های میان آن‌ها را نشان می‌دهد. این فیلم‌ درجات بالایی از خشونت و ناهنجاری دارد.

ژانر : جنایی درام

سال 1398 / 2020 131 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم شب در بهشت محصول سال 2020 کره جنوبی است. فضای کلی فیلم مخصوصاً با توجه به انتهای آن، غمبار و آزار دهنده است.

از آن‌جا که به بیماری‌های لاعلاج اشاره می‌شود و همچنین تصادفی در فیلم رخ می‌دهد، ممکن است این فیلم برای کسانی که تجربه‌های مشابهی داشته‌اند آزار دهنده باشد.

شاخص خشونت این فیلم بالا بوده، از این رو به طورکلی تماشای این فیلم توصیه نمی‌شود. ضمناً با توجه به موارد ناهنجاری بالای فیلم، توصیه می‌کنیم نسخه‌ی پالایش شده را تماشا فرمایید.

در صحنه‌ای از فیلم می‌بینیم که یک بازرس پلیس به نام کاپیتان پارک وجود دارد که با این دو گروه گانگستری در ارتباط است و تا زمانی‌که آن‌ها حد و حدود خاصی را رعایت کنند با آن‌ها کاری ندارد و حتی از آن‌ها برای سود و منفعت خود استفاده می‌کند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم درمورد فساد در نظام انتظامی در دولت‌های مختلف از جمله کره جنوبی و حتی کشور خودمان، به بحث و گفتگو بپردازید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بنظرت انتقام گرفتن راه حل مناسبی است؟ چه عواقبی می‌تواند به دنبال داشته باشد؟

بنظرت مرگ پایان زندگی است؟

آیا کسانی که دچار بیماری‌های لاعلاج هستند باید امید خود را از دست بدهند و زندگی را رها کنند؟ معنای واقعی زندگی و مرگ چیست؟ چه کار‌هایی می‌توانند بکنند تا از فرصت باقی‌مانده‌شان به نحو احسن استفاده کنند؟

نظرت درمورد پلیس‌های فاسدی مانند کاپیتان پارک چیست؟

بنظرت افراد نابهنجار و قانون شکن چه آسیب‌هایی به جامعه می‌زنند؟

داستان اثر

ته‌گو یک گانگستر است که برای رئیس یانگ کار می‌کند. پس از مدتی از طرف باند رقیبشان بوکسونگ، به او درخواست می‌دهند تا به باند آن‌ها ملحق شود ولی او درخواستشان را رد می‌کند. پس از آن، خواهر و خواهر‌زاده‌اش در تصادف به قتل می‌رسند. ته‌گو تصمیم به انتقام می‌گیرد و بسیاری از افراد بوکسونگ را می‌کشد و رئیسشان را زخمی می‌کند ولی او نمی‌میرد. سپس مدیر بوکسونگ به تعقیب ته‌گو می‌پردازد. تائه‌گو به جزیره ججو فرار می‌کند. او در آن‌جا با دختری به نام کیم جائه‌یون که مبتلا به یک بیماری لاعلاج است و عمویش کوتو که یک فروشنده‌ی اسلحه است، ملاقات می‌کند. مدیر باند بوکسونگ، رئیس یانگ را تهدید و مجبور به تحویل دادن ته‌گو می‌کند. در این بین، کوتو در درگیری با افراد رئیس یانگ کشته‌ می‌شود. ته‌گو و کیم جائه‌یون فرار می‌کنند ولی بعد از مدتی رئیس یانگ به ته‌گو خیانت می‌کند. کیم جائه‌یون و یکی از دستیاران خاص ته‌گو گروگان گرفته می‌شوند. ته‌گو مجبور می‌شود برای نجات جان آن‌ها پیش رئیس یانگ و مدیر باند بوکسونگ برود. او را شکنجه و به‌شدت زخمی می‌کنند و در این بین او می‌فهمد که عامل تصادف خواهرش، رئیس یانگ یعنی رئیس خودش بوده است که نمی‌خواسته ته‌گو به باند بوکسونگ بپیوندد. ته‌گو کشته می‌شود و کیم جائه‌یون رها می‌شود. در انتهای فیلم، کیم جائه‌یون تمامی افراد باند بوکسونگ از جمله مدیر و همچنین رئیس یانگ را می‌کشد و سپس خودکشی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان:پارک هون جونگ / Park Hoon-jung

نویسنده:پارک هون جونگ / Park Hoon-jung

نام تهیه کننده: پارک هون جونگ / Park Hoon-jung

نام بازیگران:اوم تائه‌گو، جون یو‌بین، چا سونگ‌وون، لی‌کی‌یونگ، پارک‌هو‌سان / Uhm Tae-goo, Jeon Yeo-been, Cha Seung-won, Lee Ki-young, Park Ho-san

نام شخصیت‌ها:

پارک ته‌گو: مردی که عضو یک گروه گانگستری است و خواهر و خواهر زاده‌اش را به دلیل اختلافات بین دو گروه به قتل می‌رسانند.

کیم جائه‌یون: برادرزاده‌ی  کوتو است که مبتلا به بیماری لاعلاجی می‌باشد.

ما سانگ‌گیل: مدیر باند بوکسونگ است.

کوتو: او یک قاچاقچی اسلحه و عموی کیم جائه‌یون است.

یانگ دو‌سو: رئیس باندی است که پارک ته‌گو برای آن کار می‌کند.

کشور سازنده:کره جنوبی

کمپانی سازنده: Goldmoon Peppermint & Company

انتشاردهنده: نکست انترتینمنت ورلد، نتفلیکس/ Next Entertainment World, Netflix

جوایز و افتخارات: جون یوبین برنده‌ی جایزه‌ی ستاره‌ی محبوب سال 2021 در جوایز بلو دراگون

مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد شب در بهشت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!