• امروز : 17 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1837 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها» بر پایه‌ی داستانی به همین نام اثر هاسبرو ساخته شده است. داستانی اکشن، فانتزی و کمدی با درون‌مایه‌ی جادو و کارگروهی است. یک دزد برای بازپس‌گیری دخترش از چنگال تبهکاری شرور، گروهی را دور هم جمع می‌کند. برای دستیابی به این منظور مسیر خطرناک و دشمنان بی‌رحمی را پشت سر می‌گذارند و بارها جانشان در معرض خطر قرار می‌گیرد. داستان سطح خشونت و ترس نسبتاً بالایی دارد. به همین سبب تماشای فیلم مناسب کودکان نمی‌باشد.

ژانر : اکشن کمدی

سال 2023 134 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم به طور گسترده‌ای به موضوع سحر و جادو می‌پردازد این امر برای کودکان و نوجوانان جذاب است. مشاهده‌ی فیلم‌هایی با این موضوع ممکن است در درازمدت سبب سوق دادن آن‌ها به سمت استفاده از جادو برای رسیدن به خواسته‌هایشان شود و فرزندانتان را از واقعیت دور کند. خشونت نمایش داده شده در فیلم اغلب به صورت فانتزی و به شکل طنزگونه نمایش داده می‌شود. این امر ممکن است جذابیت رفتارهای پرخاشگرانه را در کودکان تقویت کند. ناهنجاری‌های نمایش داده شده گذرا و کوتاه هستند. انسان‌هایی که توسط سوفینا طلسم می‌شوند تبدیل به مردگانی متحرک می‌شوند که فرمانبردار او هستند. در این مسیر پدر و مادر به فرزند خودش هم رحم نمی‌کند. تماشای چنین صحنه‌هایی سبب ترس و اضطراب و عدم اطمینان در سنین پایین می‌شود. فورج برای دستیابی به اهدافش از دروغ و نیرنگ استفاده می‌کند و تا اواخر داستان موفق هم می‌شود. این امر ممکن است ذهنیت کودکان و نوجوانان را نسبت به دروغ تغییر دهد و به رفتاری هنجار برای آن‌ها تبدیل شود.

خلاصه: محوریت داستان درباره‌ی جادو است. افراد برای رسیدن به خواسته‌هایشان بدون دردسری از جادو استفاده می‌کنند و اتفاقاً موفق هم می‌شوند. تماشای فیلم‌هایی با این موضوع جذابیت این امر را برای کودکان و نوجوانان تقویت می‌کند. صحنه‌های ترسناک فانتزی است ولی برای سنین پایین به‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا هیچ‌یک از شخصیت‌های داستان الگوی مناسبی هستند؟ چرا و چرا نه؟

داستان چطور مفاهیم شجاعت و پشتکار و کار گروهی را خط داستانی نمایش داده است؟

چه عاملی باعث شد ادگین از بازگرداندن همسرش به زندگی صرف‌نظر کند و هولگا را نجات دهد؟

استفاده از جادو برای دستیابی به خواسته‌ها چه عواقبی به همراه دارد؟

چه عاملی باعث می‌شود برخی از انسان‌ها به دنبال سحر و جادو می‌روند؟

خلاصه:

استفاده از جادو چه عواقبی دارد؟

چرا ادگین از بازگرداندن همسرش به زندگی منصرف شد؟

چرا عده‌ای به سمت استفاده از جادو می‌روند؟

داستان اثر

فیلم «سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها» بر پایه‌ی داستانی به همین نام اثر هاسبرو ساخته شده است. داستانی اکشن، فانتزی و کمدی با درون‌مایه‌ی جادو و کارگروهی است. یک دزد برای بازپس‌گیری دخترش از چنگال تبهکاری شرور، گروهی را دور هم جمع می‌کند. برای دستیابی به این منظور مسیر خطرناک و دشمنان بی‌رحمی را پشت سر می‌گذارند و بارها جانشان در معرض خطر قرار می‌گیرد. داستان سطح خشونت و ترس نسبتاً بالایی دارد. به همین سبب تماشای فیلم مناسب کودکان نمی‌باشد.

جزئیات اثر

کارگردان: Janathan Goldstein, John Francis Daley

نویسنده: Janathan Goldstein, John Francis Daley

نام تهیه کننده: John Francis Daley, Zev Foreman, Brian Goldner

نام بازیگران: Ghris Pine, Michelle Rodriguez, Rege-Jean Page, Sophia Lillis

نام شخصیت‌ها:

ادگین: دزدی که به دنبال دستیابی به طلسم رستاخیز برای بازگرداندن همسرش به زندگی راهی سفری خطرناک می‌شود. ولی در این سفر با افرادی خطرناک مواجه می‌شود که خط داستانی را به سمت و سویی دیگر می‌برد.

هولگا: زنی جنگجو و تبهکار که با ادگین و چند نفر دیگر گروهی را جمع می‌کنند تا به هدفی مشترک برسند.

سایمون: جادوگری خرده‌پا که مهارت و توانایی کافی ندارد ولی با کمک سایر دوستانش نواقص کارش را کشف می‌کند و به جادوگری توانا تبدیل می‌شود که جان اعضای گروه را نجات می‌دهد. او در پایان داستان به دروید علاقه‌مند می‌شود.

دروید: دختری تبدیل شونده که به گروه ادگین می‌پیوندد تا با کمک سایر اعضای گروه به هدفی مشترک برسند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Paramunt Pictures, Entertainment One, All Spark Pictures

جوایز و افتخارات: نامزدی در یک بخش

مخاطب اثر: نوجوان / بزرگسال

ردة سنی سایت‌های دیگر: Commonsensemedia: +12

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!