• امروز : 18 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سپر بلا (فال گای) (The full guy)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1230 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

کلت سیورز که بدلکار بازیگری بسیار معروف است بعد از سقوط ناگهانی از ارتفاع حرفه و زندگی خود را نابود شده می‌بیند. کلت پس از ماه‌‌ها انزوا به زندگی خود باز می‌گردد اما حالا باید از از توطئه‌هایی که علیه او انجام شده جان سالم به در ببرد. این فیلم محصول سال 2024 است و با توجه به میزان خشونت و ناهنجاری آن تماشای آن را به افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌کنیم.

ژانر : اکشن کمدی هیجان انگیز

سال 2024 126 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

با وجود ناهنجاری‌ها و همچنین خشونتی که در شرح معیار‌ها گفته شد بهتر است افراد زیر 15 سال به تماشای فیلم ننشینند. توصیه می‌کنیم نسخه پالایش شده فیلم را تماشا کنید؛ در این صورت با توجه به شرح میزان خشونت فیلم به صلاح دید والدین افراد بالای 12 سال نیز ممکن است بتوانند مخاطب فیلم باشند.

نقش ما چیست؟

این فیلم یک اثر اکشن-کمدی-درام است که در دل روایتی پر سر و صدا از اتفاقاتی که برای یک بدلکار سینما می‌افتد چند موضوع را روایت کرده است. معرفی شغل بدلکاری و سختی‌ها و خطرات آن، نمایش یک داستان جنایی-معمایی با رگه‌های طنز و از همه مهم‌تر رساندن این پیام که انسان‌ها موجودات ارزشمندی هستند و اگر شکست بخورند، آسیب ببینند یا مجبور شوند از دیگران کمک بگیرند از ارزش آنان کم نمی‌شود. پیام این فیلم به طور واضح به مخاطب داده می‌شود اما می‌توانید با فرزندان خود در خصوص این که ترجیح می‌دهند خودشان در خصوص احساساتشان تصمیم بگیرند یا دیگران برای محافظت از آنان این کار را به عهده بگیرند صحبت کنید. یکی از آسیب‌هایی که همواره روابط صمیمانه انسان‌ها از روابط خانوادگی و عاشقانه گرفته تا روابط دوستانه را تهدید می‌کند همین موضوع است. افراد گاهی ترجیح می‌دهند برای محافظت از خودشان یا دیگری تمام تصمیم گیری‌ها را بر عهده بگیرند و اختیار و اراده طرف مقابلشان را سلب کنند.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کلت سیورز: یک بدلکار فوق حرفه‌ای. کمر کلت در یک حادثه می‌شکند و مجبور می‌شود مدتی طولانی از کار کنار بکشد.

جودی مورنو : یک مدیر فیلمبرداری سابق که حالا در حال کارگردانی کردن فیلمی بزرگ است. جودی و کلت قبل از مجروح شدن کلت با یکدیگر در رابطه عاشقانه بودند.

تام رایدر: بازیگر بسیار معروف سینما که شخصیتی خودخواه و راحت طلب است.

گیل مِیِر: مدیر برنامه تام رایدر که مسئول رسیدگی به کار تولید فیلم‌هایی که او در آن بازی می‌کند و امور شخصی زندگی او است.

داستان اثر:

کلت سیورز که در بهترین نقطه حرفه خود قرار دارد و رابطه عاشقانه خوبی با جودی دارد در یکی از بدلکاری‌هایش دچار سانحه شده و آسیبی بسیار جدی به کمر او وارد می‌شود. کلت بعد از حادثه، تماسش با تمامی افرادی که قبلا می‌شناخته را قطع می‌کند و به عنوان مسئول پارک خودرو‌ی یک رستوران مشغول به کار می‌شود.18 ماه بعد گیل با او تماس می‌گیرد و از او درخواست می‌کند برای انجام بدلکاری در فیلمی که جودی کارگردان آن است، بپیوندد. کلت بعد از حضور در صحنه فیلمبرداری، متوجه می‌شود جودی اصلا از ماجرا خبر ندارد و حتی از او به خاطر ناپدید شدنش عصبانی است. گیل به کلت می‌گوید تام رایدر ناپدید شده و در واقع برای پیدا کردن اوست که کلت را به آنجا کشانده. کلت برای شکست نخوردن جودی در فیلمش قبول می‌کند و به دنبال تام می‌رود. در مسیر جست و جوی تام اتفاقات عجیبی برای کلت می‌افتد و یک هتلی که تام در آن بوده یک جنازه پیدا می‌کند. در ادامه جست و جو هایش کلت، تلفن همراه تام را از یکی از دستیارانش می‌گیرد و در آن، فیلمی که نشان می‌دهد تام به طور اتفاقی بدلکارش را هل داده و او را کشته است پیدا می‌کند. در همین حین چند نفر مسلح به او و دوستش که همراه اوست حمله می‌کنند و او را گروگان می‌گیرند. کلت متوجه می‌شود همه چیز از ابتدا نقشه گیل و تام بوده و قتل را به گردن کلت انداخته‌اند و بعد مرگ او را شبیه به خودکشی جلوه دهند. کلت فرار می‌کند و به جودی که از اخبار پخش شده وحشت زده است حقیقت را می‌گوید. کلت و جودی به کمک بدلکاران دیگر فیلم تصمیم می‌گیرند تام رایدر را که از اجرای صحنه‌هایی که بدلکاری لازم دارد می‌ترسد در این شرایط قرار دهند و در آخر از او اعتراف می‌گیرند. در پایان جودی فیلمش را با بازیگری دیگر به پایان می‌رساند و رابطه اش با کلت را از سر می‌گیرد.

جزئیات اثر

کارگردان: David Leitch / دیوید لینچ نویسنده:Glen A. Larson / Drew Pearce / گلن ای. لارسن / درو پی‌یرس تهیه‌کننده: Ryan Gosling / رایان گاسلینگ بازیگران: Ryan Gosling / Emily Blunt / Aaron Taylor-Johnson / Hannah Waddingham / رایان گاسلینگ / امیلی بلانت / آرون تیلور-جانسون / هانا وادینگهام کشور سازنده: امریکا / استرالیا شرکت سازنده: 87North Productions / نورث پروداکشنز 87 مخاطب اثر: نوجوان بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سپر بلا (فال گای)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!