• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سه کام حبس

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

43635 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

«سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق به دریافت چهار جایزه شده است. این اثر روایت زندگیِ خانواده نسبتاً ضعیفی است که در طناب اعتیاد و خرید و فروش آن، زندگی‎شان به یکباره رنگ خوشی را از دست می‌دهد. نسیم ناچاراً وارد دنیای خرید و فروش موادمخدری می‌شود که همسرش سفره آن را در زندگی‎شان پهن کرده است.

ژانر : اجتماعی

سال 1398 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
62 مناسب خانواده 50 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 16 +
بر اساس 7 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر به فرزندان زیر15 سالِ شما توصیه نمی‌شود؛ ناسزاگویی، خرید و فروش مواد مخدر از جمله پرتکرارترین سکانس‌های این اثر است که در صورت برداشت نامناسب فرزندتان آسیب‌های جبران نا‌پذیری برایشان رقم می‌زند.

 نسیم که الگوی مثبت و اثرگذاری است ناچاراً و تحت شرایط سختی به فروش موادمخدر روی می‌آورد. او مجبور می‌شود همسرش را در تمام مسیر خلافی که طی می‌کند همراهی کند. فریبا زن خسته و افسرده‌ای است که بخش اعظمی از نافرجام ماندن زندگی‌اش را متاثر از  پایبند ماندن به زندگی با مردی می‌داند که بدون هیچ قید و قانونی سال‌ها با او هم‌خانه است.  کادر پزشکی در این داستان افراد شیاد و سودجویی نمایش داده می‌شود که بی‌توجه به تعهدات پزشکی‌شان به دنبال کسب درآمدند.

تمام جریانات پیش‌آمده در این اثر هم به نوعی عادی‌سازی در راستای رفتارهای نابهنجار است و از طرفی دیگر عاقبت نافرجامِ این ناهنجاری‌ها در بستر زندگی و خانواده است که نیازمند نگاه درست و آگاهانه فرزندانتان است تا فهم درستی از پیام داستان داشته باشند.

 درنتیجه بهتر است یا فرزندانتان در این باره گفت‌وگو کنید و ضمن آگاه‌سازی یکدیگر در بستر گفت‌وگو فهم دقیق و درستی از اثر کسب کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر در موقعیت مشابه نسیم قرار می‌گرفتی چه می‌کردی؟

چقدر از رفتارهای رضا برای تامین خانواده‌اش قابل توجیه است؟

داستان اثر

نسیم دختر جوانی است که در کنار همسر و فرزند کوچکش زندگی می‌کند و برای امرار معاش زندگی‎شان علاوه بر فروش ترشی به ساخت و تولید عروسک مشغول است. جریان زندگی‎شان طوری پیش می‎رود که اعتیاد و قاچاق‌فروش بودن مجتبیبرای نسیم فاش می‌شود اما این اتفاق زمانی می‌افتد که شرایط زندگی او را مجبور می‌کند تا برای حفظ زندگی و خانه‌ه‎ای که در آن زندگی می‌کنند تمام موادمخدرهای همسرش را بفروشد تا با پول آن علاوه بر زنده کردن اموالشان، عمل جراحی همسرش زودتر اتفاق بیفتد اما این مشکلات به راحتی طی نمی‌شود و سختی‌های جبران‌نشدنی برای نسیم و خانواده‌اش به همراه دارد.

جزئیات اثر

کارگردان: سامان سالور

نویسنده: سامان سالور

نام تهیه کننده: ساسان سالور

نام بازیگران: محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده

نام شخصیت ها:

نسیم:  زن جوانی که به‌واسطه اشتباهات همسرش ناخواسته و بالاجبار در مسیر فروش مواد مخدر قرار می‌گیرد.

مجتبی: همسر نسیم است که پنهانی از همسرش مشغول به فروش مواد مخدر می‌شود اما در پی اتفاقی تمام زندگی و دارایی‌اش را از دست می‌دهد.

فریبا: پرستار بخش بیمارستان است. او با سو استفاده از شغل و محل خدمتش داروهای بیمارستان را می‌دزدد.

کشور سازنده: ایران

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد نظری فاز

۱۴ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

خشونت ، فقر

بزرگسال

توسط : shahrad ghasemi

۲۶ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

اعتیاد در رگ و پی جامعه تنیده است گویا درد جوانان را هیچ درمان و امیدی نیست جز مواد هر چه درد بزرگتر دوایش مخرب تر من به عینه همچین داستانی را دیدم که همسری در زندان با درد لاعلاجش و زنش در عمق دربدری با فرزندش در منجلاب زندگی سگی خود دست و پا می‌زند بنظر من فیلم‌هایی که در این خصوص ساخته می‌شوند نتنها فیلم نیستند بلکه واقعیت مسجل روزگار جوانان این مرز و بومند !

بزرگسال

توسط : سید کاظم میرنظامی

۲۴ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

فیلمش نمای بدی از ایران و ایرانی در ذهن مردم غیرایرانی ایجاد می‌کند

بزرگسال

توسط : نسرین کاظمی

۱۰ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

خشونت ونفس گیر مخاطب درگیر فضای بسیارناهنجارمیشود واثرپذیری درآن محومیشودکمی تنفس وچاشنی آرامش بهتربودوشایدپستدبیننده میشد.

بزرگسال

توسط : نسرین کاظمی

۱۰ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

خشونت ونفس گیر مخاطب درگیر فضای بسیارناهنجارمیشود واثرپذیری درآن محومیشودکمی تنفس وچاشنی آرامش بهتربودوشایدپستدبیننده میشد.

بزرگسال

توسط : حسین جعفری رنجبر

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

فیلمی با شروع نسبتا خوب با نوسان های زیاد نسبتاً خوب به نسبتاً متوسط رو یه ضعیف و کمی ماجرای دراماتیک داستان به اوج میرسه دیگه خبری از اون شروع نسبتاً متوسط خبری نیست کم کم از یه فیلم سینمایی شبیه یه تله فیلم نسبتاً ضعیف تبدیل میشه و احوالی انتهای فیلم بی روح تله تلویزیونی کسل کننده میشه بازیگردانی قابل قبول تری داره داره از بازی روان پخته تر پریناز و محسن تنابنده استفاده زیاد نقش نی نی فیلم زیادی اغراق بود از نخست فیلم تا انتهای فیلم با بی قراری و گریه که از یک‌جا به بعد خسته کننده میشه نیاز نبود. بیشتر بدرد یک تله فیلم تلوزیونی می‌خورد تا یک فیلم سینمایی دراما داستان هیچ حول محور حوادث شرح داستان هدف خاصی برای بیننده نداره خیلی گمراه و مثل یک جسم روح مانند که نفس میکشه و کسی متوجه نمیشه انگار یک روح

بزرگسال

توسط : احسان حاجی زاده

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

موضوعش با فیلم ملاقات خصوصی یکی بود.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سه کام حبس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!