• امروز : 27 مهر 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سفر طولانی یک نویسنده ( A Writer's Odyssey)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1394 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این فیلم از یک رمان به نام «ترور یک نویسنده‌ی رمان» اقتباس شده و محصول 2021 کشور چین است. کونگ‌ون درحال نوشتن رمانی است که در آن هیولایی به نام ردمان حکمرانی می‌کند. تجسم این هیولا در دنیای واقعی، رئیس یک شرکت بزرگ اینترنتی به نام لی‌مو است. لی‌مو سعی دارد تا با کشتن کونگ‌ون، مانع از پایان‌یافتن داستان و مرگ خودش شود، اما موفق نمی‌شود. خشونت و ترس این اثر بالاست و برای رده‌ی سنی زیر 17 سال مناسب نیست.

ژانر : اکشن

سال 2021 130 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم به‌دنبال بیان پیام خاصی نیست و بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد. صحنه‌های بسیاری از خشونت و ترس در آن وجود دارد. هیولاهای فیلم طراحی‌های عجیب و ترسناکی دارند. یک زره سخنگو در داستان وجود دارد که نیرویی اهریمنی محسوب می‌شود و نامیراست. او از خون افرادی که به آن‌ها متصل است تغذیه می‌کند.

گویا انسان‌هایی شر و بدذات فیلم در دنیای خیالی رمان، چهره‌ی برزخی‌شان مشهود می‌شود. به‌طورمثال لی‌مو که فردی خبیث، آدمکش و پول‌دوست است با ردمان، هیولای بی‌رحم رمان، ارتباط حسی دارد.

یکی از نکات قابل‌توجه فیلم پدری است که سال‌هاست به‌دنبال یافتن دختر ربوده‌شده‌ی خود است. تمام ذهن و زندگی این مرد، شب و روزش و حتی خواب‌هایش، صرف دختر ازدست‌رفته‌اش شده است. تانگرین، دختر او، در دنیای خیالی رمان گرفتار دنیای اهریمنی ردمان شده است. او مدام خنجری در دست دارد و با دستان کوچکش سعی می‌کند با آن‌ها بجنگد.

به‌خطرافتادن جان یک دختربچه و مواجهه‌ی او با صحنه‌های کشتار و خونریزی می‌تواند باعث اضطراب شود. بار دیگر بهتر است به تاثیر تماشای محصولات رسانه‌ای خشن بر ذهن نوجوانان اشاره کنیم. تماشای آثار سینمایی یا تلویزیونی‌ای که مملو از خشونت، زدوخورد و درگیری است هرچند این رفتارها از سمت شخصیت‌های منفی باشد، مولد خشونت در رفتار نوجوانان خواهد بود. توصیه می‌شود در انتخاب محصولات رسانه‌ای دقت بیشتری داشته باشید.

از آن جهت که نوجوانان به‌دنبال استقلال هستند، ممکن است به‌تنهایی به تماشای فیلم بنشینند. بنابراین، والدین باید همیشه مانند یک دوست و همدم در کنارشان باشند تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانند با گفت‌وگو و همدلی آن را برطرف کنند.

خلاصه: این فیلم جنبه‌ی سرگرمی داشته و هدف خاصی را دنبال نمی‌کند و صحنه‌های خشونت و ترس بسیاری دارد. برای تماشا با فرزندانتان همراهی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی دنیای خیالی داستان و رمان‌ها با فرزندان خود صحبت کنید.

درباره‌ی طراحی هیولاها از نظر گرافیکی و جلوه‌های ویژه با آن‌ها صحبت کنید و فیلم را از این منظر نقد کرده و همراه با هم درباره‌ی ترفندهای استفاده‌شده تحقیق کنید.

خلاصه: درباره‌ی دنیای خیالی داستان و رمان‌ها با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

داستان این فیلم در دو دنیای موازی می‌گذرد. دنیای رمانِ قاتل نامیرا و دنیای واقعی.

کونگ‌ون درحال نوشتن یک رمان است که به‌صورت آنلاین آن را منتشر می‌کند. رمان او درباره‌ی هیولایی فناناپذیر به نام ردمان است. ردمان نیروهایی ماورایی دارد و تمام جهان مسخّر اوست! او مردم شهرها را به جان یکدیگر می‌اندازد تا آنقدر با هم بجنگند که کسی باقی نماند. قهرمان رمان پسر جوانی به نام کونگ‌ون است که عزمش را برای ازبین‌بردن ردمان جزم کرده است. او با دختری به نام تانگرین آشنا می‌شود و هردو به سمت قلعه‌ی مخوف ردمان می‌روند.

تانگرین در چنگال ردمان اسیر می‌شود و کونگ‌ون نیز زخمی شده و توان مقابله ندارد. هر اتفاقی که برای ردمان در دنیای رمان می‌افتد، لی‌مو (رییس شرکت بزرگ علاءالدین) را در دنیای واقعی تحت تاثیر قرار می‌دهد. لی‌مو از این می‌ترسد که با پایان‌یافتن رمان و ازبین‌رفتن ردمان، او نیز بمیرد.

درنتیجه با وعده‌ی پیداکردن تانگرین، گوانینگ را مأمور کشتن کونگ‌ون می‌کند. گوانینگ اما در میانه‌ی داستان متوجه می‌شود دخترش در همان روز ربوده‌شدن کشته شده است. ازطرفی با شخصیت تانگرین، در دنیای رمان ارتباط برقرار می‌کند و به همین دلیل از کشتن کونگ‌ون منصرف می‌شود.

لی‌مو، افراد دیگری را مامور این کار می‌کند. آنها کونگ‌ون را زخمی کرده و او راهی بیمارستان می‌شود. گوانینگ، تصمیم می‌گیرد تا خودش، ادامه‌ی داستان را بنویسد. او در دنیای رمان، ردمان را کشته و دخترش را نجات می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Yang Lu

نویسنده: Shu Chen, Yang Yu, Haiyan Qin, Yang Lu

نام تهیه کننده: Ning Hao

نام بازیگران:

Jiayin Lei, Mi Yang, Zijian Dong, Shengdi Wang, Hewei Yu, Yi Yang

نام شخصیت ها:

گوانینگ: شخصیت محوری داستان، پدری مهربا و دلسوز که دست از جستجو برای یافتن دختر کوچکش نمی‌کشد. او مهارت خاصی در پرتاب اشیا کوچک مانند سنگ، دارد. در هر جهت و با هر قدرتی که بخواهد، سنگ و یا اشیایی مانند توپ‌های کوچک تنیس را پرتاب می‌کند.

تانگرین: دختر 12 ساله‌ی داستان نویسنده و دختر ربوده شده‌ی گوانینگ

کونگ ون: نویسنده‌ی رمان قاتل نامیرا و شخصیت اصلی رمان. او پسری سی ساله است که رمان‌های خود را به صورت آنلاین منتشر می‌کند و درآمد چندانی ندارد.

لی مو: مردی ثروتمند که شرکتی به نام علاءالدین دارد و قصد دارد تا نویسنده‌ی رمان قاتل نامیرا را بکشد.

تو لینگ: دختری که پدر و مادرش او را رها کرده‌اند. مدیر ارتباطات شرکت علاءالدین که از طرف لی‌مو مامور شده تا با گماشتن گوانینگ، کونگ‌ون را بکشد. او در فنون رزمی مهارت بالایی دارد و در مبارزات فیزیکی زیادی حضور دارد.

ردمان: آنتاگونیست و هیولای بزرگ و وحشتناک فیلم، در دنیای رمان، که با بی‌رحمی تمام مردم را می‌کشد. او سربازانی ربات‌گونه و غیر انسانی دارد که مامور کشتن افراد هستند.

زره سخنگو یا هیولای زرهی: هیولایی که نامیرا است و به شکل زره بر تن کونگ‌ون می‌رود و از خون او تغذیه می‌کند. تک چشم او از میان سینه‌ی کونگ‌ون مشخص است و با او سخن می‌گوید. او در ابتدا هیولایی بدذات است اما با تغذیه از خون کونگ‌ون، به او کمک می‌کند تا با دشمنانش بجنگد.

کشور سازنده: چین

کمپانی سازنده: CMC Productions

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سفر طولانی یک نویسنده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!