• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۸ (سرنوشت خشمگین) (The Fate Of The Furious)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5463 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سرنوشت خشمگین، هشتمین قسمت از سری فیلم‌های اکشن و هیجانی سریع و خشن است که در سال 2017 توسط کمپانی یونیورسال در آمریکا تولید شده است. در این قسمت سایفر سعی دارد تا با تهدید دام و گروگانگیری همسر و فرزندش، از او استفاده کرده و با به دست آوردن بمب اتم، بر جهان حکومت کند! اما گروه سریع و خشن مانع از رسیدن او به هدفش می‌شوند. این فیلم دارای میزان بالایی از خشونت و ناهنجاری اجتماعی است و برای رده‌ی سنی زیر 17 سال مناسب نیست.

ژانر : اکشن

سال 2017 136 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین عزیز حتما نام سری فیلم‌های سریع و خشن را شنیده‌اید و یا قسمت‌هایی از آن را تماشا کرده‌اید. همانطور که می‌دانید، مجموعه فیلم‌های سریع و خشن به ماشین‌سواری در خیابان‌ها با بالاترین سرعت و با بهترین خودروها می‌پردازد که قهرمانانی رویین تن دارد. قهرمانان سریع و خشن، از دل هزاران آتش‌سوزی و تصادف بدون کوچکترین آسیبی بیرون می‌آیند! این موضوع می‌تواند بر ناخودآگاه نوجوانان اثر بگذارد. ممکن است تحت تاثیر صحنه‌های تعقیب و گریز و رانندگی خطرناک قرار بگیرند. بهتر است شرایطی را فراهم کنیم تا فرزندانمان هیجاناتشان را به طور صحیحی ظهور و بروز دهند. یکی از راه‌های تخلیه‌ی درست انرژی و هیجان نوجوانی، حضور در تیم‌های ورزشی است که بسیار کمک‌کننده خواهد بود. گفت‌وگو و همدلی ما با آن‌ها نیز، در این سن حساس، می‌تواند راهگشا باشد.

علاوه بر خشونت بالا، این فیلم دارای صحنه‌هایی از رقص و بوسه و رابطه جنسی است. پیشنهاد می‌کنیم برای تماشا از نسخه‌های پالایش شده استفاده کنید.

خلاصه: فیلم دارای صحنه‌های رانندگی خطرناک در خیابان‌ها، خشونت بالا است. همچنین به دلیل نمایش صحنه‌های ناهنجار توصیه می‌شود از نسخه پالایش شده فیلم را تماشا کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی خطرات رانندگی خطرناک در خیابان‌ها در دنیای واقعی با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

درباره‌ی جلوه‌های ویژه‌ی فیلم و تصادفات و آتش سوزی‌های به نمایش درآمده در فیلم، با آن‌ها گفت‌وگو کنید و به همراه هم، درباره‌ی این ترفندهای سینمایی تحقیق کنید.

درباره‌ی شخصیت دام و احساس تعلق او به خانواده، گفت‌وگو کنید و از ارزش و جایگاه ویژه‌ی خانواده صحبت کنید.

خلاصه: درباره‌ی خطرات رانندگی خطرناک در خیابان‌ها، جلوه‌های ویژه‌ی فیلم و شخصیت "دام" با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

هشتمین قسمت از سری فیلم‌های "سریع و خشن" بار دیگر درباره‌ی نجات دنیا از دست انسان‌های شرور است که قصد دارند بر دنیا حکومت کنند. سایفر با گروگان گرفتن زن و فرزند شیرخوار دامینیک تورتو (دام)، او را مجبور به همکاری با خود می‌کند. دام که مجبور به پذیرفتن این کار است، در مقابل تیم همیشگی خودش قرار می‌گیرد و به آن‌ها خیانت می‌کند. سایفر که تعریفش از زندگی، عقل، احساس و خانواده عجیب و غیرعادی است، قصد دارد تا با به دست آوردن بمب اتم، به فردی قدرتمند در تمام دنیا تبدیل شود. فردی که تمام کشورهای جهان در زیر سلطه‌ی او قرار دارد. او دام را مامور می‌کند تا کدهای بمب را از وزیر دفاع روسیه بدزدد. در آن طرف ماجرا، هابز و رفقایش از طرف پلیس بین‌الملل مامور می‌شوند تا مانع کارهای خرابکارانه‌ی سایفر شوند. آن‌ها به دنبال دام می‌روند اما موفق نمی‌شوند جلوی او را بگیرند. دام با گرفتن کیف حاوی کدها به سمت پایگاه زیردریایی در روسیه می‌رود. هابز و تیمش نیز راهی آنجا می‌شوند. آن‌ها با نگهبانان مقر زیردریایی درگیر می‌شوند. از آن طرف، دام که برادرش را برای نجات پسرش به هواپیمای سایفر فرستاده، پس از اطمینان از سلامت او، به تیمش ملحق می‌شود و با اقدامی خطرناک و فداکارانه، زیردریایی را منهدم می‌کند. بدین ترتیب، دام و تیمش دنیا را از یک خطر بزرگ نجات می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Gary Gray

نویسنده/ مترجم: Gary Scott Thompson, Chris Morgan

نام تهیه کننده: Neal H. Moritz, Vin Diesel, Michael Fottrell, Chris Morgan

نام بازیگران:

Vin Diesel, Dwayne Johnson, Jason Statham, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Chris "Ludacris" Bridges, Scott Eastwood, Nathalie Emmanuel, Elsa Pataky, Kurt Russell, Charlize Theron

نام شخصیت ها:

دامنیک تورتو (دام) : قهرمان اصلی مجموعه فیلم‌های سریع و خشن که در این قسمت ازدواج کرده و در ماه عسل به سر می‌برد. او برای نجات جان فرزندش مجبور می‌شود به تیمش خیانت کند اما در انتهای فیلم دوباره به آن‌ها ملحق می‌شود. دام به شدت خانواده دوست است.

لتی: همسر دام که بسیار به او علاقه‌مند است. او از اعضای تیم دام است و در رانندگی و مبارزه‌ی فیزیکی، تبهر بالایی دارد.

هابز: از اعضای تیم دام که به شدت به دخترش وابسته و علاقه‌مند است. او نیز در رانندگی و مبارزه مهارت خاصی دارد.

سایفر: زنی مرموز که ضد قهرمان فیلم است و دام را مجبور به همکاری با خود می‌کند.

رامسی، رومن، پارکر : از اعضای تیم سریع و خشن هستند. رامسی بیشتر در هک کردن سیستم‌های امنیتی مهارت دارد. رومن و پارکر عاشق ماشین و سرعت هستند.

اون : یک پلیس تازه‌کار که به تیم سریع و خشن کمک می‌کند.

آقای هیچکس: رییس پلیس بین‌الملل که با آزادی هابز، شرایط حضور او در ماموریت نجات جهان را فراهم می‌کند!

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده:

Original Film, One Race Films, China Film, Universal Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سریع و خشن ۸ (سرنوشت خشمگین)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!