• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۶ (Fast And Furious 6)

author-img

توسط : مهدی کهن ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3604 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«سریع و خشن ۶» ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» است. این فیلم محصول کشور آمریکا در ژانر اکشن، هیجانی و تعقیب‌وگریز می‌باشد. این قسمت هم مانند قسمت قبل دارای خشونت بالایی است و لازم است نسخه‌ی سانسورشده به همراه والدین تماشا شود.

سال 2013 130 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین به این نکته توجه کنند که صحنه‌های خشونت‌آمیز این فیلم در نسخه‌های سانسورشده نیز مشاهده می‌شود. صحنه‌های درگیری فیزیکی می‌تواند برای نوجوانان جذّاب باشد و عاملی برای تقلیدپذیری باشد. البته ناهنجاری‌های اجتماعی در نسخه‌های سانسورشده نمایش داده نمی‌شود.

ویژگی‌های مثبت این اثر می‌تواند برای مخاطب جوان الگو باشد مانند کار گروهی، تلاش برای دستگیری خرابکارها، نجات یکدیگر و ازخودگذشتگی؛ اگرچه صحنه‌های اکشن و جذّاب این فیلم می‌تواند این نکات مثبت را تقلیل دهد. لذا لازم است والدین بعد از تماشای فیلم با فرزند خود درباره‌ی نکات مثبت فیلم صحبت کنند.

خلاصه: خشونت نسبتا بالای فیلم، لزوم تماشای نسخه‌ی سانسورشده، گفت‌وگو با مخاطب نوجوان درباره‌ی نکات مثبت فیلم.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درباره‌ی تفاوت گروه دامینیک و گروه شاو صحبت کنید. چرا گروه دامینیک توانست گروه شاو را شکست دهد؟

نوع نگاه دوستانه و عاطفی گروه دامینیک به یکدیگر عاملی بود که باعث شد گروه دامینیک بتواند گروه شاو را شکست دهد. به این نکته اشاره کنید که در کار گروهی، باید نسبت به یکدیگر نگاهی صمیمانه و خیرخواهانه داشت. درباره‌ی کار گروهی و همکاری گروهی برای شکست دشمن و رسیدن به هدف نیز با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

خلاصه: نوع نگاه دامینیک به گروه خود که همه‌ی اعضای گروه را عضو یک خانواده می‌دانست می‌تواند برای مخاطب جوان الگوی مثبتی باشد. درباره‌ی آن با فرزند خود سخن بگویید. درباره‌ی نتیجه‌بخش‌بودن کار گروهی برای رسیدن به هدف نیز با او صحبت کنید.

داستان اثر

فیلم درباره‌ی بازگشت لتی، همسر دامینیک تورتو است که گویا کشته شده بود. لتی در تصادفی حافظه‌اش را از دست می‌دهد و هیچ‌چیز از زندگی گذشته‌اش به یاد ندارد و اکنون در یک گروه خلافکار به سرکردگی اوون شاو فعالیت می‌کند.

لوک هابز از دامینیک تورتو و گروهش می‌خواهد به او کمک کنند تا آن‌ها را متوقف کند و در ازای آن حکم آزادی را برای دامینیک و گروهش فراهم می‌کند. در انتهای فیلم، پس از زخمی‌شدن شدید اوون شاو، برادر بزرگ‌تر او به نام دکارت شاو به‌دنبال انتقام خون اوست و می‌خواهد دامینیک و اعضای گروهش را از بین ببرد. دکارت شاو در اولین اقدام خود، هان را در توکیو به قتل می‌رساند.

جزئیات اثر

کارگردان: Justin Lin/ جاستین لین

نویسنده: Chris Morgan/ کریس مورگان

تهیه کننده: Neal H. Moritz, Vin Diesel, Clayton Townsend/نیل اچ موریتز، ون دیزل، کلیتون تاونسند

بازیگران: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Tyrese Gibson, Chris "Ludacris" Bridges, Sung Kang, Gal Gadot, Luke Evans, Gina Carano/ ون دیزل، پل واکر، دواین جانسون، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، تایرس گیبسون، کریس "لوداکریس" بریدجز، سونگ کانگ، گال گدوت، لوک ایوانز، جینا کارانو

شخصیت‌ها:

دامینیک تورتو: مسابقه‌دهنده‌ی خیابانی و تحت تعقیب پلیس بین‌الملل.

برایان اوکانر: مأمور سابق اف‌بی‌آی که همدست دامینیک شد.

لوک هابز: مأمور سرویس امنیتی آمریکا.

لتی اُورتیز: همسر دامینیک تورتو که به نظر کشته شده بود و اکنون فراموشی گرفته‌است و برای اوون شاو فعالیت می‌کند.

میا تورتو: خواهر دامینیک تورتو و همسر برایان اٌوکانر.

رومان پیرس: دوست برایان اٌکانر.

هان: مسابقه‌دهنده‌ی خیابانی و عضو گروه دامینیک تورتو.

تج پارکر: دوست برایان اٌوکانر و رومان پیرس.

اوون شاو: عضو سابق اس.آ.اس که اکنون رئیس یک گروه خلافکار است.

رایلی هیلز: عضو گروه لوک هابز.

دکارت شاو: برادر بزرگ اوون شاو که در تیتراژ پایانی فیلم حضور دارد.

کمپانی سازنده: Original Film, One Race Films, Dentsu/ شرکت اورجینل فیلم، شرکت وان ریس فیلمز، شرکت دنتسو

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سریع و خشن ۶

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!