• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۲ ( 2 Fast & Furious )

author-img

توسط : مهدی کهن ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

1454 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» که اولین قسمت آن در سال 2001 منتشر شد در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز به موضوعات مختلف با زمینه‌ی ماشین‌سواری و سرعت می‌پردازد. فیلم تاحدودی صحنه‌های خشن زدوخورد، درگیری‌های لفظی و برخی صحنه‌های تیراندازی و شکنجه دارد. قانون‌گریزی و برهنگی زنان در این فیلم بسیار زیاد است. ناهنجاری‌های اجتماعی در این فیلم در قالب برگزاری مسابقه‌های ماشین‌سواری خیابانی به نمایش درمی‌آید. شخصیت‌های اصلی فیلم روحیه‌ی قانون‌گریزی دارند. با این توضیحات، این فیلم برای افراد زیر 17 سال مناسب نیست.

ژانر : اکشن

سال 2003 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند که فیلم «سریع و خشن» صرفاً یک فیلم سرگرم‌کننده است و بر روی هیچ نکته‌ی مثبت و پیام خاصی تأکید ندارد. شخصیت‌های اصلی عاشق سرعت و ماشین‌سواری هستند و همین موضوع باعث شده در مسابقات خیابانی و بر سر برنده‌شدن در این مسابقات غیرقانونی، قمار و خطر کنند.

فیلم «سریع و خشن 2» صحنه‌های خشن بیشتری نسب به دیگر قسمت‌های این مجموعه دارد. ناهنجاری‌های اجتماعی آن نیز مانند قسمت‌های دیگر در سطح متوسط است. نسخه‌ی سانسورشده تاحدودی این موضوعات را ندارد، اما روحیه‌ی قانون‌شکنی در شخصیت‌های اصلی مشخص است.

خلاصه: فیلمی صرفاً سرگرم‌کننده و خالی از پیام کلّی مثبت، سطح خشونت در نسخه‌ی اصلی بالاست و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز هم‌سطح قسمت‌های دیگر است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فرزند شما به سرعت و ماشین‌های مسابقه‌ای علاقه دارد، بهتر است وسایل و لوازم مناسب و پیست‌های مناسب برای این کار را به او معرفی کنید. با فرزند خود درباره‌ی راه‌های تخلیه‌ی هیجان و کنترل آن گفت‌وگو کنید. بهتر است والدین نیز برای تخلیه‌ی هیجانات جوانی فرزندشان برای او پیشنهاداتی داشته باشند و آن‌ها را همراهی کنند.

خلاصه: آماده و معرفی‌کردن لوازم و وسایل ایمن برای تجربه‌ی ماشین‌سواری و سرعت، صحبت درباره‌ی راه‌های تخلیه‌ی هیجان و انرژی.

داستان اثر

برایان اوکانر در قسمت اول فیلم «سریع و خشن»، با فراری‌دادن دومنیکن از اداره‌ی پلیس اخراج می‌شود، اما پلیس گمرک برای دستگیری یک خلافکار به نام ورون نیاز به یک مأمور مخفی نیاز دارد.

برایان و دوستش رومن برای این کار انتخاب می‌شوند. آن‌ها به‌عنوان راننده باید محموله‌ی پول را به دست ورون برسانند. در این بین باید از میان صدها پلیس فرار کرده و خود را به فرودگاه برسانند. اما درنهایت ورون پلیس‌ها را فریب داده و محموله را در ساحل تحویل می‌گیرد، اما برایان و رومن تلاش می‌کنند ورون را دستگیر کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: John Singleton/جان سینگلتون

نویسنده: Gary Scott Thompson, Michael Brandt, Derek Haas/ گری اسکات تامپسون، مایکل برانت، درک هاس

تهیه کننده: Neal H. Moritz/ نیل اچ موریتز

بازیگران: Paul Walker, Tyrese Gibson, Eva Mendes, Cole Hauser, Chris "Ludacris" Bridges, James Remar/پل واکر، تایرس گیبسون، اوا مندز، کول هاوزر، کریس "لوداکریس" بریجز، جیمز رمار

شخصیت‌ها:

برایان اوکانر: افسر پلیسی که از اداره‌ی پلیس اخراج شده ولی برای دستگیری یک تبهکار دوباره با پلیس همکاری می‌کند.

رومن پیرس: معروف به روم، دوست قدیمی برایان که توسط پلیس دستگیر شده ولی به شرط همکاری می‌تواند آزاد شود.

مونیکا پوینتس: مأمور مخفی پلیس که برای شناسایی یک تبهکار به درون باند آن‌ها نفوذ کرده است.

کارتر ورون: یک تبهکار و قاچاقچی که پلیس به کمک برایان و دوستش به‌دنبال جمع کردن مدارک علیه اوست.

کمپانی سازنده: Universal Pictures/شرکت یونیورسال پیکچرز

کشور سازنده: آمریکا-آلمان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سریع و خشن ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!