• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سریع و خشن ۱۰ (fast x)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2802 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سینمایی « fast X» محصول سال 2023، قسمت دهم از سری فیلم‌های سریع و خشن است. خانواده دامنیک در خطر است و او باید اعضای خانواده خود را نجات دهد. این فیلم با توجه به ژانر خود، نمره خشونت بالایی دارد و در نسخه‌‎ی اصلی ناهنجاری‌های زیادی نیز به چشم می‌خورد.

سال 2023 141 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم سینمایی FAST X محصول سال 2023 در ادامه سری فیلم‌های سریع و خشن ساخته شده است. این سری فیلم‌ها با ماشین‌های مسابقه‌ای و گران‌قیمت و انفجار‌ها و درگیری‌های هیجان انگیز مورد توجه ویژه‌ی نوجوانان قرار گرفته است.

والدین عزیز باید بدانند که این فیلم شامل مقدار زیادی خشونت و انفجار است که شخصیت‌های اصلی به شکل معجزه‌آسایی از آن جان سالم به در می‌برند و حتی می‌توانند از زندان‌ها به راحتی فرار کنند. موتورسواری و مسابقه با ماشین می‌تواند مورد الگوبرداری نوجوانان قرار گیرد و فرزندانتان برای تجربه این موقعیت‌های هیجان انگیز تحریک شوند.

بهتر است والدین به جنبه‌های تاثیرگذار فیلم توجه کنند و درباره‌ی موقعیت‌های مهیج فیلم با یکدیگر صحبت کنید. برای این کار می‌توانید درمورد جلوه‌های ویژه ی فیلم و ویدئو‌های پشت صحنه فیلم رجوع کنید و واقعیت را با خیال مقایسه کنید.

والدین عزیز توجه داشته باشند که امروزه مسابقات رانندگی که به آن (کورس) می‌گویند؛ به شکل رانندگی پرسرعت و خطرناک در بین جوانان و نوجوانان رواج دارد. این فیلم می‌تواند محرک شدیدی برای هیجانات نوجوان باشد. خصوصا که شخصیت‌ها به شکل ماورایی مدام از تصادفات و انفجارها جان سالم به در می‌برند. به همین دلیل امتیاز ناهنجاری اجتماعی فیلم بالا می‌رود.

شما می توانید در صورت تماشای این فیلم با نوجوان خود درمورد این مسابقات حرف بزنید و فرزندتان را تشویق کنید تا خودش در مورد خطراتی که در دنیای واقعی وجود دارد بیشتر تحقیق کند و اگر فرزند شما به این مسابقات علاقمند است می توانید راه سالم‌تری برای تخیله این هیجانات پیدا کنید. مثل ثبت نام در کلاس‌های رالی و کارتینگ که در عین سرعت بالا به نکات ایمنی، توجه بیشتری می‌شود.

خلاصه:

خشونت فیلم شدید و مهیج است که می‌تواند برای نوجوانان نقش الگویی داشته باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

خانواده‌ها می‌توانند در مورد خشونت فیلم با یکدیگر صحبت کنند. چه حسی به شما می‌دهد؟ هیجان انگیز بود یا تکان دهنده؟ آیا عواقبی دارد؟ آیا این حجم از خشونت الزامی‌است؟

با فرزند خود در مورد کار‌هایی که برایش هیجان انگیز است صحبت کنید. و بستر مناسبی را برای برون ریزی هیجان با یکدیگر پیدا کنید.

خلاصه: با فرزند خود در مورد کار‌هایی که برایش هیجان انگیز است صحبت کنید. و بستر مناسبی را برای برون ریزی هیجان با یکدیگر پیدا کنید.

داستان اثر

برای خانواده دامنیک یک پاپوش درست می‌کنند تا آن‌ها مقصر اصلی یک فاجعه بزرگ در رم دیده شوند؛ اما این دانته است که برای انتقام مرگ پدرش به شکل دیوانه واری به دنبال انتقام است. او خانواده دامنیک را دنبال می‌کند و آن‌ها را در موقعیت‌های خطرناکی قرار می‌دهد و به عنوان طعمه‌ی اصلی به دنبال پسر دامنیک است. دامنیک، دور از خانواده برای نجات آن‌ها تلاش می‌کند. پسر دامنیک با عمویش در حال رفتن به یک مکان امن شناسایی می‌شوند و دانته موفق می‌شود او را بگیرد؛ اما دامنیک پسر خود را نجات می‌دهد و از یک انفجار بزرگ نیز جان سالم به در می‌برند.

جزئیات اثر

کارگردان: Louis Leterrier

نویسنده: Dan Mazeau and Justin Lin

نام تهیه کننده: ,Neal H. Moritz,Vin Diesel, Justin Lin

نام بازیگران: Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Chris "Ludacris" Bridges, John Cena, Nathalie Emmanuel,

نام شخصیت‌ها:

دامنیک تورتو: شخصیت اصلی فیلم که تلاش می‌کند خانواده خود را نجات دهد.

دانته: به دنبال انتقام مرگ پدر خود از دامنیک است.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده: Universal Pictures

جوایز و افتخارات: این فیلم با بودجه‌ی ساخت ۳۴۰ میلیون دلاری، هشتمین فیلم پرهزینه در تاریخ است.

مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سریع و خشن ۱۰

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!