• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم سرود کریسمس (Christmas Carol)

author-img

توسط : فاطمه معصومی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7563 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سرود کریسمس محصول سال ۲۰۲۲ کره جنوبی در ژانر هیجان انگیز، اکشن و روان‌شناختی است. این فیلم به مشکلات و انواعی از فسادهای موجود در بطن جامعه و همچنین آسیب‌های روانی و جسمی وارده بر افراد می‌پردازد. شاخص ناهنجاری و خشونت این فیلم بالاست.

سال 2022 130 دقیقه جزئیات کامل اثر
-6 مناسب خانواده 28 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم سرود کریسمس فیلمی در ژانر اکشن و روانشناسی محصول سال 2022  کره جنوبی است که براساس رمان «سرود کریسمس» نوشته‌ی جو وون کیو ساخته شده است. این فیلم به مسئله‌ی فساد در جامعه و برخی ارگان‌ها، موضوع آزار جنسی و تجاوز، مشکلات و بزهکاری در نوجوانان می‌پردازد. همچنین مشکلات زندگی افراد معلول را نیز تا حدودی به تصویر می‌کشد.

شاخص خشونت این فیلم بالاست و همچنین فضای غم‌انگیزی در فیلم وجود دارد؛ از این رو تماشای آن به افراد با روحیه‌ی حساس توصیه نمی‌شود. ضمناً با توجه به درجات بالای ناهنجاری این فیلم، توصیه می‌کنیم نسخه‌ی پالایش شده را تماشا فرمایید.

هم‌چنین باید توجه داشت که قوانین و مقررات قضایی کشور ما با کره جنوبی متفاوت بوده و نحوه‌ی رسیدگی به پرونده‌های این چنین و احکام صادره ممکن است متفاوت باشند.

فساد اخلاقی و مالی موجود در برخی ارگان‌ها و برخی مسوولین و همچنین سکوت دیگران و مخفی ماندن این موارد باعث آثار بسیار مخرب و غیرقابل جبرانی در جامعه می‌شود‌. پیشنهاد می‌کنیم در این مورد به بحث و گفتگو بپردازید و فکر کنید تاکنون با چنین مواردی برخورد داشته‌اید؟ اگر درآینده خودتان با چنین مشکلاتی مواجه شوید یا متوجه شوید افرادی از این موضوعات آسیب می‌بینند، به عنوان عضوی از جامعه چه برخوردی خواهید داشت و چه تدبیری برای آن می‌اندیشید؟

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظرت چرا وول وو نتوانست مشکلش را به برادرش بگوید؟ بنظرت رابطه‌ی ایل وو با وول وو خوب بود؟

بنظرت ایل وو راه مناسبی را برای حل پرونده‌ی قتل برادرش انتخاب کرد؟ اصلا بنظرت انتقام، راه حل منطقی و درستی است؟

بنظرت دلیل مخفی ماندن راز افراد متجاوز چیست؟ سکوت افراد آسیب دیده و مخفی کردن این اتفاقات درست است؟ چه برخوردی باید با افراد متجاوز و سوء استفاده‌گر کرد؟

داستان اثر

جو ایل وو و جو وول وو برادران دوقلو هستند که وول وو عقب مانده‌ی ذهنی است. در روز کریسمس، جسد وول وو را پیدا و علت مرگش را حادثه ذکر می‌کنند. اما ایل وو این موضوع را نمی‌پذیرد و با توجه به سرنخی که از قاتلان احتمالی داشت، پس از یک جرم عمدی و کوچک، به کانون اصلاح نوجوانان می‌رود تا انتقام قتل برادرش را بگیرد. در انتهای فیلم پس از کشته شدن تمامی افرادی که وول وو را کتک زده و آزار داده بودند، قاتل واقعی و علت اصلی مرگ وول وو مشخص می‌شود و حقیقت داستان برای ایل وو و مخاطب برملا می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان:Kim Sung-Su

نویسنده:Kim Sung-Su

نام تهیه کننده:-

نام بازیگران:Jin Young, Kim Young-Min, Kim Dong-Hwi, Song Geon-Hee, Heo Dong-Won, Kim Jung-Jin

نام شخصیت‌ها:

جو ایل‌وو: او برادر دوقلوی وول وو است که به کانون اصلاح نوجوانان فرستاده شده و به دنبال انتقام قتل برادرش است.

جو وول‌وو: برادر دوقلوی ایل وو که عقب مانده‌ی ذهنی بود و به قتل رسید.

جو سون‌وو: معلم کانون اصلاح نوجوانان است.

سون‌هوان: یکی از نوجوانان کانون اصلاح نوجوانان است.

مون جاهون: یکی دیگر از نوجوانان کانون اصلاح است که رئیس گروه خودش است که به دیگر افراد قلدری می‌کنند.

هان هی‌سانگ: رئیس کانون اصلاح نوجوانان است.

کشور سازنده:کره جنوبی

کمپانی سازنده:Finecut

انتشار دهنده:D-Station

جوایز و افتخارات:

برنده‌ی جایزه‌ی پنجاه و نهمین دوره‌ی جوایز هنری بکسانگ در سال2023

جین یونگ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر جدید

مخاطب اثر:بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سرود کریسمس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!