• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1390 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بعد از بیست­وپنج سری اقتباس از اثر ایان فلیمینگ، جیمز باند، به نظر می­رسد که آخرین سری آن در سال 2021 با نام «زمانی برای مردن نیست» تولید شده باشد. در این فیلم، جیمز باند که در دوران بازنشستگی به سر می­برد، متوجه تهدیدی جهانی می­شود که روابط خانوادگی او را نیز تحت الشعاع قرار می­دهد.

خشونت و دلهره ناشی از وجود ویروسی کشنده، به همراه ناهنجاری­هایی مثل سیگارکشیدن و ... از جمله مواردی هستند که باعث شده تا این فیلم، برای گروه سنی کمتر از 15 سال نامناسب باشد.

ژانر : اکشن

سال 2021 163 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 17 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 فیلم سینمایی «زمانی برای مردن نیست» در ادامه سری فیلم­های جیمزباند بر پایه اثر ایان فیلمینگ ساخته شده­است و گزینه مناسبی برای تماشای علاقه­مندان به ژانر جاسوسی است. بهتر است به این فیلم، در ادامه فیلم­های قبلی جیمز باند نگاه شود، چرا که تماشای این فیلم به صورت مستقل، می­تواند برای مخاطب کمی نامفهوم باشد.

جیمز باند پس از بازنشستگی، به درخواست همکاران سابق و به دلیل گرفتارشدن خانواده خود، در مسئله ترور زیستی، وارد پرونده­ای می­شود که یک سر آن لوتسیفر قرار دارد؛ مردی که در کودکی خانواده­اش را توسط پدر همسر جیمز باند از دست داده و حالا قصد دارد با کمک مادرین، همسر جیمز، به اهداف خود برسد.

به نظر می­رسد این فیلم، آخرین سری از فیلم­های جیمز باند باشد و باید با مامور 007 خداحافظی کرد.

خشونت موجود در فیلم که بر اثر درگیری ماموران امنیتی با تبه­کاران رخ می­دهد و همچنین ترس از انتقال بیماری، می­تواند برای گروه سنی کمتر از 15 سال نامناسب باشد.

خلاصه: فیلمی جاسوسی عملیاتی، که به دلیل وجود صحنه­های خشونت­آمیز و دلهره­آور برای گروه سنی 15- سال توصیه نمی­شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا جیمز باند پس از بازنشستگی حاضر شد پرونده لوتسیفر را قبول کند؟ هدف لوتسیفر چه بود و دکتر به چه دلیل با او همکاری کرد؟ چرا لوتسیفر ماتیلدا را گروگان گرفته بود؟ اینکه لقب 007 به مامور دیگری غیر از جیمز باند اعطا شده بود، چه احساسی را در جیمز برانگیخت؟ از شما به جای او بودید چه رفتاری می­کردید و چه احساسی به این موضوع داشتید؟ درباره آن با یکدیگر صحبت کنید.

خلاصه: درباره این موضوع که شماره 007 به مامور دیگری غیر از جیمز باند اعطا شده بود چه نظری دارید؟ اگر شما به جای جیمز بودید چگونه رفتار می­کردید؟

داستان اثر

جیمز باند که به همراه همسرش مادرین در حال گذراندن تعطیلات در جامایکا هستند، متوجه می­شوند که فردی با ربودن یک دانشمند، سعی بر ساخت ویروسی مبتنی بر دی ان ای هر فرد را دارد تا به وسیله آن، انگلیس، اروپا و بعد از آن کل دنیا را به نابودی بکشاند. جیمز در ابتدا قصد دخالت در این پرونده را ندارد، اما از آن­جایی که پای مادرین و دخترشان ماتیلدا به این ماجرا باز می­شود، به مقابله با لوتسیفر برمی­خیزد. او با کمک همکارش، که حالا کد 007 را برگزیده، وارد پناه­گاه او شده و افرادش را به همراه دکتر آزمایشگاه می­کشند و از انتشار ویروس جلوگیری می­کند و جانش را از دست می­دهد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف:Cary Joji Fukunaga

نویسنده/ مترجم:Neal Purvis

نام تهیه کننده: Micheal G. Wilson

نام بازیگران: Daniel Craig- Rami Malek- Lashana Lynch- Lea Seydoux

نام شخصیت ها:جیمز باند:مامور 007 که در دوران بازنشتگی به سر می­برد، در پی تهدیدی ملی و به درخواست همکاران سابقش، وارد پرونده­ای خراب­کارانه می­شود تا دست لوتسیفر را از کشتن مردم اروپا کوتاه کند.

مادرین:دختری که در کودکی به خاطر اشتباهات پدر آدم­کشش، مادرش را از دست داده و خودش به دست قاتل، از مرگ حتمی نجات یافته، حالا به درخواست لوتسیفر، قاتل مادرش، وارد ماجرای پیچیده­ای می­شود.

لوتسیفر:مردی که در کودکی، تمامی خانواده خود را به دست پدر مادرین از دست داده، برای انتقام­جویی همسر او را می­کشد، اما مادرین را زنده نگه می­دارد تا در آینده به کمک او، دنیا را از بین ببرد.

کشور سازنده: بریتانیا

کمپانی سازنده: Universal Pictures

جوایز و افتخارات: برنده جایزه گلدن گلوب و اسکار ترانه اصلی که توسط بیلی آیلیش اجرا شده­است.

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مظاهر محمودی

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

سلام خشونت فیلم بسیار زیاد است. گسست خانوادگی و خشم و خشونت دارد. برای بزرگسالان شاید مناسب باشد آن هم بخاطر افکت های تصویری و علاقه به جیمز باند. در مورد ناهنجاری، به نظر من ناهنجاری فکری و فرهنگی می سازد که انگلستان خیلی خوب است و بقیه بدن و حق دارد انگستان حتی در کشور دیگر عملیات نظامی انجام دهد بدون هماهنگی آن کشور و این ابرقدرتی انگستان است. در مورد گسست خانواده هم مادر بدون پدر فرزند را بادار می شود و به او نمی گوید و بزرگ می کند، در حالی که تلاشی هم برای اطلاع او نکرده است. خانواده مادر هم کشته شده اند، خانواده شخصیت بد هم کشته شده اند. مجدد تاکید می کنم که گزینه های پایین این کامنت کافی نیستند و باید در دسته بندی بازتری باین شوند. مثل اهمیت خانواده - گسست خانوادگی - الگوی نامناسب شخصتی - رفتارهای ناشاسیت - پیام منفی - پیام ضد اخلاقی - افسردگی و امید. اینها هم بیاید در بخش چه چیزی بیشتر به چشم می خورد.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زمانی برای مردن نیست

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!