• امروز : 29 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ریزش خاکستر (کوه بِکدو) (Ashfall)

author-img

توسط : ریحانه حبیبی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2887 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سینمایی «ریزش خاکستر» محصول سال 2019 کره جنوبی است. داستان در مورد فوران کوه آتشفشان بکدو در کره شمالی و در پی آن بحران در شبه جزیره کره می‌باشد. این فیلم شاخص ناهنجاری و ترس پایینی دارد.

ژانر : اکشن دلهره آور ماجراجویی

سال 2019 128 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این فیلم وقتی کشور در شرایط بحرانی و خطر تخریب توسط زلزله قرار می‌گیرد، مسئولین بر اساس صحبت یک محقق تصمیم بسیار پرمخاطره‌ای می‌گیرند. آنها بدون در نظر گرفتن وضعیت حساس میان دو کشور کره شمالی و کره جنوبی، تیمی که تجربه کافی ندارند را به کره شمالی می‌فرستند و آنها به راحتی وارد مراکز حساس هسته‌ای کره‌شمالی می‌شوند. هرچند در واقعیت تصمیمات حساس و پر مخاطره‌ای همچون انفجار بمب هسته‌ای و ورود به مراکز هسته‌ای سایر کشورها به راحتی اتخاذ نمی‌شوند. همچنین دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کره جنوبی چند بار نمایش داده می‌شود که قابل تامل است.

همچنین خانه‌هایی که اکثرا تخریب شده، وضعیت نامساعد مردم و حتی مجسمه مشهور رهبر کره شمالی که روی زمین افتاده، تصویری است که از کشور کره شمالی در فیلم نمایش داده می‌شود. به نظر می‌رسد چنین تصویری بر اساس خواسته‌های کره جنوبی است و مشخص نیست تا چه اندازه نزدیک به واقعیت است.

با توجه به پایین بودن شاخص ترس، خشونت و ناهنجاری، این فیلم برای تماشا همراه با خانواده مناسب است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد فداکاری صحبت کنید. در شرایط بحرانی اگر به حضور و فعالیت شما نیاز باشد حاضر به کمک هستید؟

در مورد اهمیت علم در پیشگیری از صدمات حوادث طبیعی صحبت کنید.

در مورد اهمیت دادن به پیشرفت کشور و  خدمت علمی به کشور صحبت کنید.

 

داستان اثر

با فوران ناگهانی کوه بکدو که در مرز کره شمالی و چین قرار دارد و زلزله شدید 8 ریشتری در پی آن، وضعیت شبه جزیره کره بحرانی می‌شود و نیروهای نظامی چین و آمریکا هم وارد صحنه می‌شوند. دولت کره با مشورت پروفسور کانگ تصمیم می‌گیرد عملیاتی در کره شمالی اجرا کند. طی این عملیات آنها باید با کمک جاسوسی در کره شمالی، اورانیوم موشک‌های هسته‌ای در کره شمالی را بدزدند و بمب هسته‌ای را در معدنی نزدیک کوه بکدو منفجر کنند تا زلزه ناشی از انفجار کوه بکدو رفع شود.

دو تیم عملیاتی ویژه از کره جنوبی راهی عملیات می‌شوند و پس از سقوط یکی از آنها، کاپیتان جو و گروهش مجبور می‌شوند مسئولیت کل عملیات را برعهده بگیرند. آنها ابتدا سراغ لی جون پیونگ می روند تا آنها را به محل موشک‌های هسته‌ای برساند. لی جون پیونگ از طرفی با چینی‌ها قرار می‌گذارد تا بمب هسته‌ای و فرمانده جو را به آنها تحویل دهد. او با چینی‌ها در شهری نزدیک کوه بکدو که دخترش در آنجاست قرار می‌گذارد تا جان دخترش را هم نجات دهد.

در طول مسیر لی جون پیونگ از کاپیتان جو جدا می‌شود. ولی با تغییر نقشه، کاپیتان جو باز سراغ او می‌رود. آنها دختر لی جون پیونگ را با اعضای تیم کاپیتان جو از شهر به بیرون می‌فرستند و خودشان به سمت کوه بکدو می‌روند. در نهایت لی جون پیونگ که زخمی شده و حال مساعدی ندارد، به تنهایی بمب را به انتهای تونل معدن می‌برد و دخترش را به کاپیتان جو می سپارد. خطر زلزه رفع می‌شود و کاپیتان جو و همسر و فرزندش را می‌بینیم که همراه دختر لی جون پیونگ زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: لی هه‌جون (Lee Hae-Jun)، کیم بیونگ‌سو (Kim Byung-seo)

نویسنده/ مترجم: لی هه‌جون (Lee Hae-Jun)، کیم بیونگ‌سو (Kim Byung-seo)، کیم ته‌یون (Kim Tae-yoon)، کواک جونگ‌دوک(Kwak Jeong-deok)، ایم جون‌هیونگ (Lim Joon-hyung)

نام تهیه کننده: لی هه‌جون (Lee Hae-Jun)، کیم بیونگ‌سو (Kim Byung-seo)

نام بازیگران: لی بیونگ‌هان (Lee Byung-hun)، ها جانگ وو (Ha Jung-woo)، ما دونگ‌سوک (Ma Dong-seok)، جون هیه‌جین (Jeon Hye-jin)، به سوزی (Bae Suzy)

نام شخصیت ها:

جو این‌چانگ: فرمانده نیروهای کره جنوبی که برای اجرای عملیات به کره شمالی می‌روند.

لی جون پیونگ: مامور اطلاعاتی کره جنوبی که در چین و کره شمالی فعالیت جاسوسی انجام می‌دهد و در کره شمالی زندانی است.

پروفسور کانگ بونگ‌ره: محققی که تحقیقاتی در مورد کوه بکدو انجام داده و برنامه عملیات در کره شمالی را مطرح می‌کند.

جون یوگیونگ: رئیس امور داخلی ریاست جمهوری که از پروفسور کانگ درخواست کمک می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Dexter Studios و CJ E&M

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سادات محمودی

۱۵ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

این فیلم خیلی عالی و درام بود. واقعا پیشنهاد میکنم ببینید. حتی برای جمع های خانوادگی هم خوبه و پیشنهاد میشه.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ریزش خاکستر (کوه بِکدو)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!