• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم روزی روزگاری یک جرم (Once upon a Crime)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5134 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این فیلمِ کمدی_فانتزی محصول 2023 کشور ژاپن، ماجرای قتلی را روایت می‌کند که در دل داستان معروفِ سیندرلا رخ می‌دهد. کارآگاه داستان نیز شنل‌قرمزی است که با هوش و ذکاوت خود، قاتل را می‌یابد. این بار شاهزاده قرار نیست با سیندرلا ازدواج کند بلکه او عاشق یکی از خدمتکاران قصر است که از نظر دیگران ظاهر زیبایی ندارد. پیام فیلم این است که ظاهر زیبا داشتن مهم نیست و آنچه اهمیت دارد عشق است.

ژانر : جنایی کمدی ماجراجویی

سال 2023 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

هرچند سیندرلا نقش اول این فیلم را بازی می‌کند اما خبری از داستانی عاشقانه نیست. جریان این فیلم، رمزگشایی از راز یک قتل است که در شب جشنی که پادشاه برای انتخاب همسر پسرش، تدارک دیده رخ می‌دهد. آنچه برای مردم آن شهر اهمیت دارد، فقط زیبایی ظاهری است! هر کاری که قرار است انجام شود با این معیار سنجیده می‌شود. در پایان فیلم، شنل‌قرمزی این امر را تقبیح می‌کند و شاهزاده نیز با ازدواج با دختری خدمتکار که زیبایی چندانی ندارد و از طبقه اجتماعی پایین جامعه است، بر این موضوع مهر تایید می‌زند و ابراز می‌دارد که عشق مهم است نه زیبایی ظاهری. این مسئله را می‌توان تنها پیام فیلم دانست که به راحتی از داستان آن و دیالوگ‌های مستقیم، قابل دریافت است. درباره این پیام فیلم می‌توانید با فرزندان خود گفتگو کنید.                                                                                                                                          

خلاصه: داستان این فیلم با داستان شنل‌قرمزی و سیندرلای معروف، متفاوت است. پیام فیلم ارزش‌گذاری بر مفهوم عشق بدون توجه به زیبایی ظاهری و طبقه اجتماعی است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم و پیام آن با فرزندان خود گفتگو کنید و از آن‌ها بپرسید:

زیبایی ظاهری چقدر برای تو اهمیت دارد؟

 آیا می‌توان همه را از روی ظاهر و یا وضعیت مالی‌شان قضاوت کرد؟

چرا شاهزاده برای سیندرلا ابراز تاسف کرد؟

چرا رمی از شاهزاده فراری شده بود؟                                                                                                                                      

خلاصه: درباره اهمیت زیبایی ظاهری و تصمیمات شخصیت‌های فیلم با فرزندان خود گفتگو کنید.

داستان اثر

شنل‌قرمزی در جنگل در حال قدم‌زدن است که با سیندرلا آشنا می‌شود. سیندرلا به او می‌گوید که خیلی دوست دارد به مهمانی قصر رفته و با شاهزاده ازدواج کند اما چون زیبا نیست و لباس فاخری ندارد، نمی‌تواند برود. در همین لحظه دو جادوگر از راه می‌رسند و با جادو، لباس‌ها و کفش‌هایی زیبا بر تن هر دو کرده و کالسکه‌ای نیز برایشان فراهم می‌کنند تا به به مهمانی پادشاه بروند. شنل‌قرمزی و سیندرلا سوار بر کالسکه می‌شوند اما در مسیر با چیزی برخورد کرده و متوقف می‌شوند. آن‌ها متوجه می‌شوند که با یک مرد تصادف کرده‌اند اما این مرد در واقع یک جسد بوده نه یک انسان زنده! شنل‌قرمزی پیشنهاد می‌دهد که جسد را پنهان کنند چرا که تا ساعت 12 نیمه‌شب جادو از بین رفته و کالسکه نیز تبدیل به کدوتنبل می‌شود. در نتیجه هیچ مدرکی علیه ما نخواهد بود. پس از پنهان‌کردن جسد، آن‌ها راهی قصر می‌شوند. پس از گذشت ساعاتی از مراسم، به شاه اطلاع می‌دهند که آرایشگر سلطنتی به قتل رسیده است. از اینجا شنل‌قرمزی مانند یک کارآگاه وارد ماجرا شده و سرنخ‌ها را یکی یکی بررسی می‌کند. با بررسی همه مدارک و شواهد مشخص می‌شود که سیندرلا قاتل اوست! علت قتل نیز علاقه‌ی آرایشگر سلطنتی برای کوتاه‌کردن موی زنان بوده که سیندرلا در مقابل او مقاومت کرده و با ضربه‌ای او را می‌کشد. شاهزاده نیز با خدمتکاری که عاشقش بود ازدواج می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Yūichi Fukuda نویسنده: Aito Aoyagi, Yûichi Fukuda, Tetsurô Kamata تهیه کننده: Shinzô Matsuhashi بازیگران: Kanna Hashimoto, Yuko Araki, Takanori Iwata, Mirei Kiritani شخصیت ها: شنل‌قرمزی: همان شنل‌قرمزی معروف داستان‌های قدیمی که این بار در نقش یک کارآگاه زبده و باهوش ظاهر می‌شود. سیندرلا: سیندرلای معروف داستانِ سیندرلا که در اینجا تبدیل به یک قاتل می‌شود. شاهزاده: شاهزاده‌ی معروف داستانِ سیندرلا که این بار عاشق یک دختر خدمتکار شده و قصد ندارد با سیندرلا ازدواج کند! کشور سازنده: ژاپن کمپانی سازنده: Credeus, TV Asahi Productions مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زهره ویسی

۲۵ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی خیلی عالی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد روزی روزگاری یک جرم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!