• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم راه فراری نیست (No Escape)

author-img

توسط : غزل لالوند ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7276 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستان درباره‌ی یک شخصیت معتاد به شبکه‌های مجازی است که همراه دوستانش به مسکو سفر می‌کند و در طول سفر از تمام لحظات فیلم می‌گیرد. کول که همواره به‌دنبال شکستن محدودیت‌ها و هیجانات جدید برای جذب مخاطب بیشتر است، همراه دوستانش وارد بازی هیجان‌انگیزی می‌شود. اما با ازبین‌رفتن و مبهم‌شدن مرز بین زندگی واقعی و شبکه‌های اجتماعی، این گروه مجبور می‌شوند برای فرار و زنده‌ماندن بجنگند. فیلم سطح قابل‌توجهی از خشونت مانند قتل و خونریزی و لحظات دلهره‌آوری از تعقیب‌وگریز را شامل می‌شود.  همچنین صحنه‌هایی در کلاب و بوسه دارد که در نسخه‌ی پیشنهادی کدومو حذف شده است. همچنین فیلم به آسیب‌های عادت به شبکه‌های مجازی هم اشاره دارد.

ژانر : ترسناک

سال 2020 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 18 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم درباره کول، پسری وابسته و مشهور به شبکه‌های اجتماعی است که با دوستانش به مسکو می‌‌رود تا در بازی اتاق فرار شرکت کند و لحظات آن را برای دنبال‌کنندگان فضای مجازی‌اش به صورت آنلاین پخش نماید. اما در حین بازی متوجه جدی بودن کار و اعمال خشونت‌های واقعی در بازی می‌شوند اما نمی‌‌توانند انصراف دهند. آن‌ها توسط افراد روسی دستگیر و شکنجه شده و دوستانش جلوی چشمان کول به قتل می‌‌رسند.  فیلم حاوی صحنه‌های دلهره‌آوری از تعقیب و گریز می‌‌باشد؛ همچنین صحنه‌های قتل، خونریزی و شلیک به مغز افراد در فیلم به طور واضح به نمایش در می‌‌آید که با استرس زیادی برای بیننده همراه است و همچنین در نسخه اصلی فیلم صحنه‌های خوردن مشروبات الکلی و پوشیدن لباس‌های نامناسب و همچنین نمایش فضای درونی کلوپ‌ها و مکان‌های تفریحی که متغایر با فرهنگ جامعه اعتقادات دینی ماست، دیده می‌‌شود.

فیلم بستر مناسبی را ایجاد می‌کند تا شما با فرزندتان درباره مضررات استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی و اعتیاد به آن‌ها صحبت کنید و نظرات آن‌ها را جویا شوید.

خلاصه: فیلم به مضرات افراط و تفریط در استفاده از دنیای مجازی پرداخته و اثرات آن را در زندگی واقعی،  با داستانی سرشار از خشونت و لحظات نفس‌گیر تعقیب و گریز و قتل‌های بی‌رحمانه به تصویر می‌‌کشد. 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درباره‌ی حدود استفاده از دنیای مجازی صحبت کنید. به‌اشتراک‌گذاشتن مسائل خصوصی و شخصی ما با دیگران چه عواقبی می‌‌تواند به همراه بیاورد؟ ازآنجاکه جوانان شیفته‌ی هیجان هستند، درباره‌ی نقشه‌ی دوستان کول برای غافلگیری وی و خطرناک‌بودن آن گفت‌وگو کنید. اگر افراط کمتری در شوخی به کار گرفته می‌‌شد یا آنکه کول را زودتر از زیر بار تحمّل آن‌همه فشار و خشونت بیرون می‌‌آوردند بهتر نبود؟

خلاصه: فرزندتان درباره‌ی حد و مرز شوخی با اطرافیان و اینکه شوخی افراطی می‌‌توانند تا چه حد آسیب‌زننده و خطرناک شود به گفت‌وگو بنشینید.

داستان اثر

کول پسری که در دنیای مجازی طرفداران بسیاری دارد، پی هیجانی است که او را غافلگیر کند. او به همراه نامزدش، ارین و دوستانش داش، سامانتا و توماس به مسکو سفر می‌کنند و میهمان آلکسی می‌شوند تا در بازی تله فرار شرکت کنند و بازی را به صورت آنلاین برای طرفداران دنیای مجازی در سراسر دنیا پخش کنند.  طبق قانون بازی کول و دوستانش از یکدیگر جدا شده و وارد اتاق‌های جداگانه می‌شوند.  کول در پی یافتن کلید مجبور به شکافتن جسد انسانی مرده می‌شود ولی دوستانش به شدت در وضعیت خطرناکی هستند و زمان محدود است او مجبور است هر کدام از آنان را با راه حلی پازل مانند یا هوشمندانه از درد و شکنجه نجات دهد و درحین بازی احساس می‌کنند که بازی جدی شده است.   آن‌ها با ترس زیاد خواهان پایان بازی هستند اما کسی به درخواست آنان گوش نمی‌‌دهد و دربازی اجباری به فرار ادامه می‌دهنند.  آن‌ها توسط سربازان روسی گرفتار شده و تحت شکنجه قرار می‌گیرند و کول که فرار کرده است، به دنبال نجات دوستانش است اما دوستانش یک به یک جلوی چشمان او به طرز دردناکی می‌میرند.  درپایان داستان،  کول می‌فهمد که تمام این ماجرا نقشه دوستانش برای غافلگیر کردن او بوده است.

جزئیات اثر

کارگردان: Will Wernick

نویسنده: Will Wernick

تهیه کننده: Will Wernick

بازیگران:

Denzel Witaker،  Holland Roden،  Keegan Allen،  George Janko،  Pasha D.  Lychnikoff،  Ronen Rubinstein،  Siya،  Emilia Ares

شخصیت‌ها:

کول: یک چهره سرشناس شبکه‌های اجتماعی که با دوستانش به مسکو سفر می‌کند تا محتوای جدیدی را برای مخاطبین خود ضبط کند.

داش: دوست کول که با یک پسر روسی رفیق است و مقدمات سفرشان به روسیه را برای شرکت در بازی تله فرار،  فراهم می‌کند.

ارین: نامزد کول که با او در سفر به روسیه همراه می‌شود.

آلکسی: پسر یکی از بانفوذان روسی که با داش دوست است و با نامزدش ویکتوریا، میزبان داش و دوستانش هستند و ترتیب یک بازی ترسناک و مهیج به نام تله فرار را برای کول و دوستانش می‌دهند.

آندره: یک مرد روسی خطرناک که از افراد آلکسی است و بازی را هدایت و کنترل می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Escap Productions

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علیرضا احمدنژاد

۱۹ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

مزخرف و بی معنی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد راه فراری نیست

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!