• امروز : 26 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم راز: جرئت رویاپردازی(رویابافی) (The Secret: Dare to Dream)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2077 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سینمایی راز برگرفته از کتاب پر فروش راز (2006) محصول سال 2020 می باشد. این فیلم در ژانر درام تلاش می‌کند در‌مورد اهداف و آرزوهایتان تجدید نظر کنید. داستان خانواده‌ای ناامید را نشان می‌دهد که بعد از مرگ پدر رویاپردازی را بیخیال شده و به سختی با مشکلات اقتصادی دسته‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ اما همزمان با طوفان سنگینی که در شهر اتفاق می‌افتد و خسارت جدی‌ای که خانه‌شان می‌بیند یک غریبه به نام بری به ملاقات این خانواده می‌آید در تعمیرات خانه به آن‌ها کمک می‌کند و همزمان تلاش می‌کند تا طرز فکر نا‌امید خانواده را عوض کند و به‌ آن‌ها جرات رویاپردازی دوباره بدهد. صحنه خشونت‌آمیز و ترسناکی در این فیلم نیست.

ژانر : درام

سال 2020 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم براساس رمان پرفروش راز در سال 2006 است که درمورد قانون جذب نوشته شده است. فیلم درام و عاشقانه‌ای درمورد خانواده‌ای که تصور می‌کنند که خیلی بدشانس هستند و مدام اتفاقات بد برایشان اتفاق می‌افتد. اما با ورود بری آن‌ها تلاش می‌کنند به زندگی از دریچه مثبت‌تری نگاه کنند؛ و دید همیشه منفی خود را تغییر بدهند. با اینکه این فیلم براساس کتاب راز است اما درمورد قانون جذب هیچ صحبت مستقیمی انجام نمی‌شود. دیالوگ‌های مربوط به مثبت اندیشی با بچه‌ها صورت می‌گیرد و به عبارتی نکته کلیدی داستان جمله ( هرچه انتظارش را داشته باشی برایت اتفاق می‌افتد.) است. بری در فیلم دیالوگ‌های سازنده و جذابی با کودکان دارد و می‌تواند با آن‌ها ارتباط خوبی برقرار کند و مخاطب را به فکر می‌اندازد. مادر با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و لحظات پر‌استرسی را تجربه می‌کند اما تلاش می‌کند قوی باشد. در نسخه بدون سانسور چند صحنه بوسه و استفاده از نوشیدنی وجود دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

  از فرزند خود بپرسید به نظر او نگاه مثبت به زندگی می‌تواند واقعا تاثیر‌گذار باشد؟ در مورد مواقعی که در هنگام رویارویی به چالش‌ها نگاه بدبینانه‌ای داشته‌اند با هم حرف بزنید؟ درمورد دیالوگ مهمی که بری با میسی داشتند (اگر ندونی چی میخوای چطور می خوای درخواستش کنی) با کودک خود حرف بزنید. از او درمورد اهمیت شفاف کردن نیاز‌ها در مواقعی که به چالشی بر می‌خورند بپرسید. درمورد مرز تفکر‌جادویی و درخواست از کائنات با فرزند خود حرف بزنید . درباره اهمیت واقع‌گرایی در عین مثبت‌اندیشی با فرزند خود حرف بزنید.

خلاصه:

درمورد نگاه مثبت به زندگی و رویکرد حل مسئله داشتن در چالش‌های مهم زندگی با فرزندان خود حرف بزنید.

داستان اثر

فیلم داستان مادری است که با سه فرزند خود زندگی می‌کند. پدر خانواده به تازگی فوت کرده و مادر مسئولیت‌های سنگینی دارد. طوفان سنگینی در شهر به پا می‌شود و خانه آن‌ها خسارت جدی‌ای می‌بیند. از طرفی بری غریبه‌ای مهربان و خوشبین به کمک خانواده می‌آید و همزمان با تعمیرات خانه تغییرات زیادی را در طرز تفکر ناامید خانواده ایجاد می کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Andy Tennantاندی تنانت

نویسنده: Bekah Brunstetterبکا برونستر

نام تهیه‌کننده: Rhonda Byrneروندا بایرن

نام بازیگران: Katie Holmes, Josh Lucas, Celia Weston کیتی هولمز ، جاش لوکاس ، سلیا وستون

نام شخصیت‌ها: بری: مرد جوانی که به شهر آمده تا یک نامه را به خانواده برساند اما تصمیمی می‌گیرد به آن‌ها کمک کند. میراندا: زنی که چند سالیست همسر خود را از دست داده و حالا تمام مسئولیت‌های خانواده با اوست.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Savvy Media Holdings

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد راز: جرئت رویاپردازی(رویابافی)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!