• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ده روز با پدر (10Days With Dad)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

803 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

آنتوان، در پی سفر همسرش، ایزابل، مسئولیت چهار فرزند خود را برعهده می‌گیرد. تا زمانی که مادر به خانه بازگردد، اتفاقات هیجان‌انگیزی برای خانواده می‌افتد و باعث می‌شود آن‌ها بیش از پیش قدر یکدیگر را بدانند. این فیلم که در ژانر کمدی به نمایش درآمده است، به سختی و اهمیت مسئولیت «مادر» در خانه می‌پردازد.

ژانر : خانوادگی کمدی

سال 2020 104 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم را می‌توان یکی از کارهای خانواده‌محور و مهم دانست. تک تک اعضای خانواده با همه‌ی نقص‌هایشان حضور دارند. اگرچه گاهی نسبت به هم رفتارهای ناخوشآیندی دارند اما به طور کلی در تلاش‌اند تا به نسخه‌ی بهتری از خودشان برسند. با همه‌ی این‌ها توجه داشته باشید که به هیچ وجه به شوخی‌هایی که فرزندان با والدین می‌کنند و به گونه‌ای آن‌ها را به تمسخر می‌گیرند نخندید و به شدت این عمل را تقبیح کنید. به فرزند خود یادآوری کنید که پدر و مادر با همه‌ی کاستی‌هایشان نباید رفتار غیر محترمانه‌ای ببینند. به او بگویید اگر خواسته‌ای دارد باید آن را منطقی و مودبانه مطرح کند و از تهدید کردن پدر و مادر بپرهیزد.

دختران در خانواده نیاز به انس با مادر دارند زیرا درست‌تر آن است که امور زنانه با زنان مطرح شود. در بخشی از فیلم کلوئی در نبود مادرش، عادت ماهیانه‌اش را با پدر در میان می‌گذارد. به نوجوان خود یادآوری کنید مردان درک صحیحی از امور زنانه ندارند و ممکن است نتوانند راهنمایی صحیحی داشته باشند.

زمانی که پرستار، از کارخانه دزدی کرد، اقدام خود را بی‌اهمیت جلوه داد و گفت: فقط چند پیچ و مهره بود! این جمله ممکن است ترحم مخاطب را جلب کند ولی ضروری است به فرزند خود بگویید دزدی به مطلقا مجاز نیست. هرچند کم و کوچک باشد.

خلاصه: به رفتارهای نادرست و تمسخرآمیز بچه‌ها با والدین نخندید و آن را زشت و بی‌ادبانه جلوه دهید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظر تو کار ایزابل، مادر خانواده، درست بود که به تنهایی سفر رفت؟ به نظر تو چرا آنتوان در ابتدا نمی‌توانست خانه را مدیریت کند علی رغم آنکه او مدیر توانمندی در شرکت بود؟ رفتار بچه‌ها با پدرشان را چگونه می‌بینی؟ آیا عوض کردن زنگ موبایل پدر، خنده‌دار بود؟ کلوئی چگونه می‌توانست مشکل زنانه‌اش را حل کند؟ آیا راه دیگری جز صحبت با پدرش وجود داشت؟ آیا تو می‌توانی در نبود مادرت، خودت کارهایت را انجام دهی؟

خلاصه: با فرزند خود درباره‌ی اهمیت وظایف مادر در خانه صحبت کنید.

داستان اثر

ایزابل مادر پرکار و زحمتکش یک خانواده‌ی شش نفره است. او تمام روز را صرف فرزندانش می‌کند و سعی دارد وظایف مادری خود را به نحو احسن انجام دهد. ایزابل در حالی این بار را به دوش می‌کشد که کسی متوجه خستگی او نیست. همسرش، آنتوان، در امور کاری خود غرق است و بچه‌ها توجهی به مادرشان ندارند. تا آنکه ایزابل تصمیم می‌گیرد به همراه دوست خود چند روزی را به سفر برود و وظایف خانه و فرزندان را روی دوش همسرش بگذارد. زمانی که ایزابل خانه را ترک می‌کند، آنتوان تازه متوجه می‌شود چقدر از فرزندانش غافل بوده است. راه ارتباط صحیح با آن‌ها را نمی‌داند و از روزمرگی‌هایشان بی‌خبر است. نبود مادر هم به پدر خانواده و هم به فرزندان ضرورت حضور او را یادآوری می‌کند و باعث می‌شود بیش از پیش قدر او را بدانند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: لودویک برنارد / Ludovic Bernard

نویسنده/ مترجم: آریل وینوگراد / Ariel Winograd

نام تهیه کننده: رومین بروند / Romain Bremond

نام بازیگران: فرانک دوبسک / آئور آتیکا / آلیس دیوید Franck Dubosc / Aure Atika/ Alice David

نام شخصیت ها: آنتوان: او پدر خانواده و رئیس منابع انسانی یک شرکت معروف است. آنتوان مسئولیت پیدا می‌کند که در نبود همسرش به امورات خانه و فرزندان رسیدگی کند. ایزابل: مادری تلاشگر و مهربان است که تصمیم می‌گیرد چند روز با دوستانش به سفر برود و بچه‌هایش را به پدرشان بسپارد. آرتور: آرتور پسر بزرگ خانواده است. غرور و سرکشی نوجوان‌ها را دارد و در نبود مادر با پدر همکاری نمی‌کند. کلوئی: خواهر کوچک‌تر آنتوان است. او پس از رفتن مادرش دچار چالش‌هایی با وضعیت جسمی خود می‌شود و نمی‌تواند آن را با پدر خود در میان بگذارد. ماکسیم: فرزند سوم آنتوان و ایزابل است. ماکسیم نیز مانند برادر و خواهرش با پدر کنار نمی‌آید و لجبازی می‌کند. جوجو: کوچک‌ترین عضو خانواده است که دو سال دارد و نگه‌داری از او بسیار سخت است. او که توان صحبت کردن و راه رفتن ندارد عرصه را به شدت برای آنتوان تنگ می‌کند.

کشور سازنده: فرانسه

کمپانی سازنده: Soyouz Film

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ده روز با پدر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!