• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دستگیری یک قاتل (To catch a killer)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3424 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بعد از یک تیر اندازی مرگ بار یک بازپرس ارشد FBI و یک افسر پلیس جوان و آشفته اما با استعداد با وجود تمام کارشکنی‌ها و اعمال نفوذ‌های مقامات دولتی به دنبال کشف معمای قتل‌ها و دستگیری قاتل می‌افتند. این فیلم در ژانر جنایی، درام و اکشن ساخته شده توسط کمپانی فیلم‌نیشن انترتینمنت ساخته شده و به دلیل داشتن ناهنجاری‌های اجتماعی و خشونت بالا تماشای آن برای مخاطبین زیر 15 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : جنایی درام

سال 2023 119 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم دارای سطح خشونت و ناهنجاری نسبتا بالایی است که در آن هیچ‌کدام از شخصیت‌های اصلی داستان انسان‌های کاملا سالم با تصمیمات کاملا درستی نیستند و به ضعف‌‌های آن‌ها پرداخته شده اما در برخی موارد به انتخاب‌های اشتباه آن‌ها یا تفکرات غلط و خود‌خواهانه‌شان زیاده از حد بها داده شده و حتی برخی از آن‌ها تایید می‌شود.

همچنین در این فیلم هم‌جنس‌گرا بودن یکی از شخصیت‌های اصلی مورد تایید و نرمال محسوب می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه کتاب «فهم هم‌جنس‌گرایی و راهنمای والدین برای پیش‌گیری از آن» نوشته جوزف نیکولوسی، به اطلاعات خود در این خصوص بیفزایید و با فرزندان خود موثرتر صحبت کنید. فیلم شامل صحنه‌هایی است که در آن به تبعیض حاکم بر جامعه امریکا در خصوص افرادی با نژادهای غیر سفید پوست می‌پردازد. به طور مثال ما شاهد نوع چینش افراد در شغل‌هایی با طبقات اجتماعی مختلف هستیم یا در یکی از بخش‌های فیلم پلیس به یک نوجوان عرب به خاطر بازی خشن و مشاهده کلیپ‎‌هایی از برخی گروه‌های تروریستی، با تاکید بر این که او عرب است، به اتهام دست داشتن در قتل‌ها حمله می‌کند و باعث می‌شود از ترس خودکشی کند. با در نظر گرفتن همه این نکات توصیه می‌کنیم به تماشای نسخه پالایش شده فیلم بنشینید و در این صورت می‌توانید فرزندان بالا 16 سال خود را نیز در کنار خود داشته باشید و با آن‌در خصوص پیام‌های فیلم به گفت‌وگو بنشینید.

                                                 

خلاصه: این فیلم یک اثر با سطح خشونت و ناهنجاری نسبتا بالا است که می‌توانید در خصوص برخی پیام‌های آن از جمله اهمیت منافع افراد یا دولت‌ها در جامعه و همدلی با انسان‌های رنج کشیده با فرزندان خود به گفت‌وگو بنشینید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید:

به نظر تو منافع افراد جامعه مهم‎تر است یا منافع دولت‌ها که منافع کلی‌تری می‌توانند باشند؟ اگر تو به جای خانواده، دوستان یا افرادی بودی که دین را می‌شناختند چه برخوردی با او می‌داشتی؟

کاری که الینو در آخر فیلم در برابر درخواست مقامات دولتی از او کرد را چقدر درست می‌دانی؟ اگر تو به جای او بودی چه می‌کردی؟

 

                                                 

خلاصه: می‌توانید در خصوص تصمیمات افراد و دولت‌ها و تاثیرات آن با فرزندان خود گفت‌وگو کنید .

 

داستان اثر

شب سال نو در شهر بالتیمور امریکا یک تیراندازی بسیار مرگبار اتفاق می‌افتد و فردی 29 نفر را با تیر مستقیم از پا در می‌آورد. وقتی FBI و پلیس بالتیمور برای حل این مسئله شروع به همکاری می‌کنند. لامارک که بازپرس ارشد کارکشته و بدبین FBI است تصمیم می‌گیرد یکی از افسران پلیس که به نظر او به خاطر گذشته تاریک خود می‌تواند قاتل را به خوبی درک کند، در جریان پرونده به عنوان دستیار خود انتخاب کند.

لامارک و تیمش بعد از تلاش‌های متعدد موفق به دستگیری قاتل نمی‌شوند و او قتل‌های بیشتری انجام می‌دهد. وقتی آن‌ها به دلیل عدم موفقیت از پرونده کنار گذاشته می‌شوند با پی گرفتن سرنخ‌های خود به قاتل می‌رسند و بدون اطلاع به مقامات بالا دستی خود به سراغ او می‌روند و لامارک به دست او کشته می‌شود ولی الینور که به او وعده همکاری می‌دهد زنده می‌ماند؛ اما وقتی پلیس که به خاطر شنیده شدن صدای شلیک به سمت محل اختفای دین فراخوانده شده به محل می‌رسد، او الینور را گروگان می‌گیرد و تمام نیرو‌های پلیس حاضر در صحنه را می‌‎کشد و سپس در حالی که توسط الینور زخمی شده پا به فرار می‌گذارد ولی نهایتا توسط پلیس کشته می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Damian Szifron

نویسنده: Damian Szifron / Jonathan Wakeham

نام تهیه کننده: Aro Ryder

نام بازیگران: Shailene Woodly / Ben Mendelsohn / Jovan Adepo / Ralph Ineson

نام شخصیت‌ها:

النور فالکو: یک افسر پلیس آرام و باهوش است که به خاطر گذشته تاریک و مصرف مواد مخدر در گذشته نتوانسته به FBI راه پیدا کند و برای محافظت از خود در برابرگذشته‌اش در اداره پلیس مشغول به کار شده است.

سر‌بازرس لامارک: بازرس ارشد FBI که برای رسیدگی به پرونده قتل 29 نفر در شب لا نو گمارده شده و او فرد بسیار دقیق و تیزبینی است ولی در اعتماد به افراد مشکل دارد.

دین پاسی: او فردی است که در کودکی در اثر اشتباه والدین خود از ناحیه سر با گلوله دچار آسیب شده و به هیچ‌وجه فردی اجتماعی نیست و معتقد است انسان‌ها بیهوده زندگی می‌کنند و باید برای آرامش خود برخی آن‌ها رو بکشد.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: FilmNation Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دستگیری یک قاتل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!