• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دزد و پری ۱

author-img

توسط : ثمین نکوفر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2368 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پری دختر بازیگوش و باهوش یک مهدکودک است که با سهل‌انگاری توسط دزدها دستگیر می‌شود. او به کمک سرهنگ ابطحی و بچه‌های مهدکودک نجات پیدا می‌کند و دزدها را به کمک هم دستگیر می‌کنند.

ژانر : کودک

سال 1395 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
11 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«دزد و پری» داستان بچه‌های یک مهدکودک است که زمانی‌که به سیرک می‌روند، یکی از بچه‌های مهد به نام پری دزدیده می‌شود. با هوش و ذکاوت پری و همراهی دوستان مهد و سرهنگ ابطحی موفق می‌شود آن‌ها را دستگیر کنند و پری از دست آن‌ها نجات پیدا می‌کند.

داستان بدون خشونت  و ترس  است اما باید توجه داشت که دزدیده‌شدن در هر سنی می‌تواند برای بچه‌ها ترسناک باشد. بچه‌های کوچک‌تر و خردسال ممکن است با دیدن این فیلم دچار ترس و دلهره شوند. باید به این موضوع توجه داشت و با کودکان درمورد این موضوع صحبت کرد و آموزش داد که چه کارهایی انجام دهند تا این اتفاق نیفتد.

خلاصه: توجه به ترس ناشی از دزدیده‌شدن.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندتان درمورد اشتباهاتی که پری انجام داد و سبب شد که دزدها بتوانند او را بدزدند صحبت کنید و به آن‌ها آموزش‌های لازم را بدهید. از آن‌ها بخواهید هرگز در محیط‌های ناآشنا از والدین و سرپرستان جدا نشوند و با غریبه‌ها گفت‌وگو نکنند. اگر چنین اتفاقی افتاد، چه کارهایی انجام دهند و چگونه خود را از دست آن‌ها رها کنند. از آن‌ها بخواهید درمورد کارهای خوب و نادرست بچه‌ها صحت کنند.

خلاصه: گفت‌وگو و آموزش رفتارهای درست برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار.

داستان اثر

نوشین ابطحی، مجری برنامه‌ی کودک تلویزیون و صاحب مهدکودک، زمانی‌که متوجه می‌شود که خاله ناهید، مربی مهد، به‌خاطر بیماری پسرش چند روزی نمی‌تواند به مهد بیاید از پدرش، سرهنگ ابطحی، می‌خواهد که این چند روز مسئولیت مهد را به عهده بگیرد.

پری، یکی از بچه‌های مهد که فکر می‌کند خاله ناهید را از مهد بیرون کرده‌اند به کمک بچه‌های دیگر به اذیت و آزار آقای ابطحی می‌پردازند و برای او نقشه می‌کشند، ولی بعداً متوجه می‌شوند که داستان چیز دیگری است. در همین حین دو دزد تصمیم می‌گیرند که پری را دزدیده و از پدرش أخاذی کنند.

وقتی سرهنگ و بچه‌ها به سیرک می‌روند، این موقعیت ایجاد می‌شود و آن‌ها موفق به دزدیدن پری می‌شوند. سرهنگ ابطحی به کمک بچه‌های مهد و خود پری موفق می‌شوند دزدها را دستگیر کرده و پری را نجات دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: حسین قناعت

نویسنده: حسین قناعت

تهیه کننده: بهروز مفید

بازیگران: بهزاد فراهانی-بهنوش بختیاری-مرتضی زارع-رابعه اسکویی-نادرسلیمانی-نگین معتضدی-رامین ناصرنصیر-امیرحسین همتی-حمید کاشانی-یاس نوروزی-محمدرضا شیرخانلو-پارسیا شکوری-سارا روستاپور-مهدی تارخ

شخصیت‌ها:

آقای ابطحی: سرهنگ بازنشسته که پدر نوشین، صاحب مهدکودک است و به درخواست دخترش و برای کمک به او، مسئولیت مهدکودک را برای چند روز به عهده می‌گیرد.

نوشین: مجری تلویزیون و برنامه‌ی بچه‌ها که صاحب مهدکودک هم هست.

خاله ناهید: مربی مهدکودک

پری: یکی از بچه‌های مهدکودک که دزدیده می‌شود.

کشور سازنده: ایران

کمپانی سازنده: رسانه‌ی فیلم‌سازان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دزد و پری ۱

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!