• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم در کلبه را می‌کوبند (Knock At The Cabin)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1196 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم معمایی « در کلبه را می‌کوبند.» درباره وقایع و رویدادهای آخرالزمان تولید شده‌است. داستان آن درباره خانواده ونلی‌ست که در تعطیلاتشان، با چهار فرد مرموز که ادعا می‌کنند به آن‌ها الهاماتی درباره پایان دنیا شده، آشنا می‌شوند و درمیابند که آینده و امنیت دنیا، به تصمیم آن‌ها بستگی دارد. وجود خشونت گروه برای حذف اعضا، با اینکه به طور واضح نمایش داده نمی‌شود و تنها با صداگذاری و نمایش سایه‌ها به نظر مخاطب می‌رسد، تاثیرگذار بوده و رده سنی +15 سال را برای فیلم به ارمغان آورده‌است.

ژانر : معمایی

سال 2023 100 دقیقه جزئیات کامل اثر
-3 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم آخرالزمانی « در کلبه را می‌کوبند » با محوریت عذاب‌های آخرالزمانی و راه‌حل برون‌‌رفت از آن ساخته شده‌است. این فیلم پشتوانه‌ای دینی ندارد و بر اساس تخیل نویسنده شکل گرفته‌است. مسئله هم‌جنس‌گرایی که امری غیر طبیعی و خلاف خلقت انسان است، سال‌هاست که به عنوان یک انحراف مطرح شده و سینمای آمریکا، سعی در عادی‌سازی آن را دارد. این فیلم نماینده‌ای از این قشر را در خود جای داده و نجات دنیا را به دست آن‌ها می‌داند. نسخه پالایش شده فیلم از یکی از والدین به عنوان عمو یاد می‌کند اما وجود هم‌جنس‌گرا بودن کارکترها از چشم مخاطب تیزبین دور نمی‌ماند. به توصیه کدومو، بهتر است این فیلم به تماشای فرزندان نرسد(وجود رده سنی، دلیلی بر مجازبودن تماشا نیست.)، اما چنان چه در سبد مصرفی خانوار شما قرار گرفت، بهتر است پس از اطمینان از توجه فرزندتان به هم‌جنس‌گرابودن شخصیت‌های اصلی، درباره مضرات آن که اولین مورد، محروم‌کردن یک بچه از حق طبیعی مادر/پدر داشتن است، با یکدیگر صحبت کنید.

در این فیلم، عذاب‌های آخرالزمانی و راه حل آن که فداکاری خانواده‌هاست نمایش داده می‌شود و با آموزه‌های اسلامی، اعتقاد و انتظار برای منجی مغایرت دارد. درباره تخیلی‌بودن این فیلم و نجات جهان به دست موعود، با فرزندتان صحبت کنید و تاثیر منفی این فیلم را در ذهن او خنثی کنید.

خلاصه: درباره مسائل مطرح شده در فیلم، مثل آخرالزمان و نجات دنیا با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید که درباره وقایع آخرالزمان چه می‌داند؟ نجات بشر از شر اتفاقات ناگوار به دست چه کسی انجام می‌گیرد؟ درباره پاسخ‌های دو سوال قبلی، مفصلا گفت‌وگو کنید. دلیل آمدن گروه مرموز به خانه ونلی چه بود؟ آن‌ها در الهاماتشان چه چیز را دیده بودند؟ چرا اریک حرف آن‌ها را نمی‌پذیرفت؟

خلاصه: درباره حوادث آخرالزمانی و منجی بشریت با یکدیگر صحبت کنید.

داستان اثر

ونلی که در حال بازی با ملخ‌ها در جنگل است، با ونرد و دوستان مرموزش آشنا می‌شود. آن‌ها به او می‌گویند که باید وارد خانه شوند. ونلی به پدرش اندرو و عمویش اریک خبر می‌دهد، تا مانع از ورود آن‌ها شوند. مقاومت بی فایده است و چهار فرد مرموز وارد خانه می‌شوند. آنها به خانواده ونلی می‌گویند که طی الهاماتی که به آن‌ها شده، اتفاقات ناگواری برای دنیا در راه است و آن‌ها باید با فداکردن خودشان، جلوی اتفاقات را بگیرند و دنیا را نجات دهند. اریک و اندرو این کار را حقه‌ای بیش نمی‌دانند و حاضر به همکاری نمی‌شوند، بنابراین اعضای گروه، شروع به کشتن یکدیگر می‌کنند. آن‌ها هر چند وقت یکبار، یکی از اعضا را می‌کشند، آن هم با ابزاری دست‌ساز و منحصربه‌فرد که خودشان ساخته‌اند. وقتی همه اعضا می‌میرند و فقط ونرد باقی می‌ماند، اریک و اندرو تصمیم به شکست او و فرار می‌گیرند، اما با مرگ ونرد، طوفانی به پا می‌شود. آن‌ها با بررسی اخبار، متوجه وقوع سیل و زلزله، همه‌گیری بیماری‌ها و سقوط هواپیما، درست در ساعات مرگ اعضا شده و ایمان می‌آورند که بدون فداکاری آن‌ها، دنیا نابود خواهد شد. پس تصمیمشان را می‌گیرند و اریک، خود را فدای دنیا می‌کند و وضع به حالت عادی بازمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Night Shyamalan

نویسنده/ مترجم:Paul Tremblay

نام تهیه کننده: Marc Bienstock

نام بازیگران: Dave Bautista- Jonathan Groff- Ben Aldridge

نام شخصیت ها: ونرد: یکی از اعضای گروه چهارنفره، که معلم مدرسه است. او طی الهاماتی که دیده به خانه ونلی کشیده شده تا دنیا را نجات دهد.

اندرو: پدر ونلی. او که به آخرالزمان و مسائل مذهبی اعتقادی ندارد، نمی‌تواند بپذیرد که با فداکاریش می‌تواند جهان را نجات دهد.

ونلی: دختر خانواده. او اولین نفر با ونرد آشنا می‌شود و بی‌خبر از همه جا، با او ارتباط می‌گیرد.

اریک: عموی ونلی. او فردی مذهبی‌ست و می‌پذیرد که با فداکردن خودش، می‌تواند دنیا را نجات دهد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Universal Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد در کلبه را می‌کوبند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!