• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم در جبهه غرب خبری نیست (All Quiet on the Western Fron)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

871 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک گروه از جوانان آلمانی برای رفتن به خط مقدم داوطلب می‌شوند تا قهرمانان جنگ جهانی اول باشند اما خیلی زود با چهره‌ی واقعی جنگ روبه رو می‌شوند. این فیلم خیلی خوب وحشت و آسیب‌های شدید جنگ را به تصویر می‌کشد و با پیام ضدجنگ پررنگی که دارد، توانست جوایز بسیاری را بدست آورد. به تناسب ژانر خود این فیلم خشونت شدید و زیادی را به تصویر می‌کشد.

ژانر : جنگی

سال 2022 147 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم « در جبهه غرب خبری نیست» محصول سال 2022 فیلمی‌در مورد جنگ جهانی اول است. که بر اساس رمانی به همین نام اثر اریش ماریا رمارک از سال ۱۹۲۹ ساخته شده‌است. کتاب اِریش ماریا رِمارک با الهام از تجربه‌های خود نویسنده به عنوان یک سرباز آلمانی در جنگ جهانی اول نوشته شده است. این اثر ادبی به خاطر تصویر واقع‌گرایانه‌اش از ترس‌های جنگ و رنج‌های سربازان در طول جنگ و پس از آن تحسین شده است. ژنرال جاه طلبی که سعی دارد تا قهرمان جنگ شود اصرار بر جنگی دارد که در آن سربازان ساده با جان خود پیش قدم می‌شوند.  مرگ‌های فجیعی و سیاهی در فیلم به تصویر کشیده می‌شود تا اوج یاس و ناامیدی جنگ را نشان دهد. و بار دیگر اهیمت صلح را نشان دهد. درست زمانی که بعد خسارت‌های فراوان یک پیمان صلح امضا می‌شود و بازماندگان قصد برگشت دارند ژنرال فردریش دوباره سربازان را مجبور به حمله می‌کند. فیلم پیام‌های ضد جنگ قوی دارد و نشان می‌دهد که سربازان چطور درگیر احساس گناه می‌شوند و حتی پس از پایان جنگ تاثیرات مخرب شدیدی را بر روح و روان خود حمل می‌کنند. احساسات و عواطف در این فیلم زیرپا گذاشته می‌شود و افراد رفته رفته آسیب‌های شدید روانی می‌بینند که توان تحمل آن را ندارند. اگر فرزند شما روحیه‌ی حساسی دارد این فیلم مناسب تماشای او نیست. با توجه به جذاب نشان دادن خشونت‌های جنگی در بازی‌ها و فیلم‌ها و سریال‌های نوجوانان ممکن است نوجوان شما علاقه زیادی به خشونت داشته باشد و حتی افکار جنگ طلبانه‌ای داشته باشد. تماشای این فیلم برای رو‌به‌رو شدن با آسیب‌های واقعی فیلم به دور از آرمان‌های قهرمانی و قدرت طلبی می‌تواند زاویه دید جدیدی را به فرزند شما بدهد و بستر مناسبی را برای بحث و گفتگو درمورد آن فراهم آورد. خوب است بدانید سنین نوجوانی تفکر خودمحوری آن‌ها را به سمت نوعی سازکار دفاعی می‌برد که به نام افسانه شخصی شناخته می‌شود. نوجوان همیشه خود را قهرمان داستان تصور می‌کند که باعث می‌شود که او فکر کند در مقابل اتفاقات آسیب‌ناپذیر است، از قدرت مطلقی برخوردار است و شخصی منحصر به فرد می‌باشد. با همین تصور برای پائول برای اثبات «من می‌تونم از پسش بر بیام» به والدین خود به جبهه رفت و به نوعی باور داشت که قهرمان جنگ باز خواهد گشت.

این فیلم می‌تواند زاویه دید جدیدی به نوجوان شما بدهد  و در عین حال فرصت مناسبی را برای شما والدین فراهم می‌آورد که پا گذاشتن برروی غرور تازه ساخته نوجوان می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به وجود آورد. پس لازم است تا حدی حریم شخصی نوجوان پررنگ‌تر شود. متناسب با فرهنگ و خانواده نوجوان به عنوان یک بزرگسال پذیرفت و تصمیماتش به رسمیت شناخته شود تا امکان مشورت، همکاری و گفتگو برای والدین به‌وجود آید.

خلاصه: فیلمی‌پر از صحنه‌های خشن برای نشان دادن تصویر واقعی جنگ که به دور از خشونت‌های فانتزی و جذاب یک تصویر واقع‌گرایانه به تمام مردم جهان دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

این دوگانگی بین سران و ژنرال‌هایی که در شرایط آرام نشستند و سربازانی که در جبهه جنگ تلف می‌شوند چه احساسی را در شما به وجود می‌اورد؟

چرا جوانان اینقدر مشتاق هستند که به جنگ بروند و در طول فیلم پائول چه تغییراتی می‌کند؟

تصمیم زندگی انسان‌ها باید بر عهده چه کسانی باشد؟

خلاصه: چرا جوانان اینقدر مشتاق هستند که به جنگ بروند و در طول فیلم پائول چه تغییراتی می‌کند؟

داستان اثر

پائول بومر امضای پدر مادر خود را جعل می‌کند تا به همراه دوستان خود به جبهه غرب اعزام شود. چند جوان آلمانی با روحیه‌ای عالی و با آرمان‌های وطن پرستانه به جبهه غرب می‌روند و در جنگ جهانی اول با فرانسوی‌ها بجنگنند. اما خیلی زود با چهره واقعی جنگ روبه‌رو می‌شوند. مرگ بی رحمانه دوستان خود را به چشم می‌بینند و با تجهیزات کم قربانی قدرت طلبی‌های آلمان می‌شوند. فیلم صحنه‌های زیادی را از نابودی روحیه و آسیب‌های روانی شدید پائول را به تصویر می‌کشد. ژنرال فردریش جنگ طلب مخالف هرگونه آتش بسی در دفتر خود در حالی که در آرامش استیک می‌خورد دستور جنگ می‌دهند و سربازان با جان خود تاوان می‌دهند. در حالی که ارتسبرگر سیاست مدار ریبرال تلاش می‌کند تا به موقع پیمان صلح با فرانسویان امضا کند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کند؛ سربازان مشغول حمله به فرانسویان به دستور فردریش هستند. با کنارگیری قیصر دوم از سلطنت  ارتسبرگر دستور می‌گیرد تا شرایط متنفین را بپذیر و قرار داد صلح را امضا کند. درست زمانی که پیمان صلح امضا شده در ساعت یازده صبح اجرا می‌شود؛ فردریش خودخواهانه می‌خواهد آلمان را برنده جنگ کند و در ساعت ده و چهل و پنج دقیقه حمله‌ای را آغاز می‌کند و باعث مرگ شخصیت اصلی در اوج ناامیدی می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Edward Berger

نویسنده: Edward Berger، Lesley Paterson، Ian Stokell

نام تهیه کننده: Daniel Brühl

نام بازیگران: Albrecht Schuch, Daniel Brühl, Sebastian Hülk

نام شخصیت‌ها:

پائول : نقش اصلی داستان که سرباز ساده جنگ آلمان است.

فردریش: ژنرال جنگ طلبی که دستور جنگ با فرانسویان را می‌دهد.

اتسبرگر: یک سیاست مدار لیبرال که برای صلح تلاش می‌کند.

کشور سازنده: آلمان

کمپانی سازنده: Netflix

جوایز و افتخارات: این فیلم نقدهای مثبت بسیاری را از سوی منتقدین دریافت کرده است. پیام ضد جنگ پررنگ فیلم مورد تحسین تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. 14 نامزدی در هفتادوششمین آکادمی‌بریتانیا و 9 نامزدی در نودوپنجمین دوره جوایز اسکار را دریافت کرده است که برنده ۴ مورد از جمله بهترین فیلم بین‌المللی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی فیلم و بهترین طراحی صحنه شد.

مخاطب اثر: بزرگسالان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد در جبهه غرب خبری نیست

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!