• امروز : 31 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم در آستانه‌ی ۱۷سالگی (The Edge of Seventeen)

author-img

توسط : عاطفه تاریها ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7556 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «در آستانه‌ی 17سالگی» فیلمی درام و کمدی از زندگی دختری است که درگیر مشکلات دوران بلوغ است. «ندین» احساس می‌کند که کل جهان با او مشکل دارند و به‌اندازه کافی در زندگی‌اش موفق نیست. وجود انحرافات جنسی و استفاده از کلمات توهین‌آمیز و نامناسب از ناهنجاری‌های موجود در این فیلم است.

ژانر : درام کمدی

سال 2016 104 دقیقه جزئیات کامل اثر
-3 مناسب خانواده 34 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم یک درام از زندگی نوجوانان دبیرستانی است که درگیر مشکلات بلوغشان هستند. ندین دختری لجباز و سرکش است. او احساس می‌کند همه با او دشمن هستند و در زندگی‌اش خوب و تأثیرگذار نیست. باید بدانید که سنین سیزده تا هفده سالگی دوره‌ای است که نوجوان سعی می‌کند هویّت خودش را مشخص کند و درنتیجه دچار سردرگمی هویّتی است. از ویژگی‌های این دوره تردید در اعتماد به کسانی است که مرجع فکری‌ نوجوان بوده‌اند. سعی کنید نوجوانتان را در این دوره‌ی سردرگمی راهنمایی کنید تا از این پریشانی خارج شود. نوجوانانی که در این دوره به تعمّق و تأمل می‌پردازند سرانجام به هویّتی پخته می‌رسند.

در فیلم روابط جنسی خارج از چارچوب وجود دارد. مادر ندین با مردی به مسافرت می‌رود. دوست صمیمی ندین، کریستا، با برادر ندین رابطه‌ی جنسی برقرار می‌کند و همچنین خود ندین در آستانه‌ی رابطه‌ی جنسی با پسری که هیچ علاقه‌ای به او ندارد قرار می‌گیرد که این رابطه ادامه نمی‌‎یابد. در فیلم فحش‌های جنسی نیز بسیار تکرار می‌شود. همچنین پدر ندین درست درکنار او می‌میرد و ندین و دوستش نیز مشروب می‌نوشند.

خلاصه: این فیلم به بحران هویّتی که نوجوانان در بلوغشان دچار می‌شوند می‌پردازد. سعی کنید آن‌ها را در این دوره راهنمایی کنید و همچنین وجود رابطه‌های جنسی خارج از چارچوب و فحش‌های جنسی از موارد منفی این فیلم است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید که او نیز احساسی مشابه با ندین داشته است؟ مثل اینکه فکر کند زیبا نیست؛ دوست‌داشتنی نیست و مشکلات او از همه بیشتر است. با او درمورد احساساتی که نسبت به خودش دارد صحبت کنید.

همراه با فرزندتان رفتار شخصیت‌های فیلم را نقد و بررسی کنید. با این کار می‌توانید بیشتر با افکار نوجوانتان آشنا شوید.

زمانی‌که ندین حالش خوب نبود، پیامی با محتوای نامناسب برای نیک، پسری که جذبش شده بود، ارسال می‌کند و زمانی به خود می‌آید که کار از کار گذشته و پیام ارسال شده. درمورد معایب فضای مجازی با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

خلاصه: از فرزندتان بخواهید از احساسی که درمورد هویّت و شخصیتشان دارند با شما صحبت کنند. از او سوال کنید آیا شما هم احساسی مانند ندین دارید؟

داستان اثر

فیلم «در آستانه‌ی 17سالگی» فیلمی درام و کمدی درمورد دختری 17ساله به نام ندین است که از کودکی سر ناسازگاری با مادر و برادرش دارد و احساس می‌کند مشکلات زندگی‌اش بیشتر از توانش است و حتی خدا نیز به فکر او نیست.

ندین در این میان با پدرش روابط یهتری دارد، اما با فوت پدرش این بحران افزایش می‌یابد. ولی او خوشحال است که دوست صمیمی‌اش کریستینا همراه اوست، تااینکه او متوجه رابطه‌ی کریستینا با برادرش می‌شود و بسیار از این موضوع خشمگین و ناراحت می‌شود. زیرا فکر می‌کند دوست صمیمی‌اش را از دست داده.

او در این میان، با پسری به نام آروین که پسر مؤدب و مهربانی است آشنا می‌شود. اما ندین درگیر عشق به پسر دیگری به نام نیک است؛ پس به نیک پیامی از تخیّلات جنسی‌اش ارسال می‌کند و با او قرار می‌گذارد، اما متوجه می‌شود نیک تنها او را برای نیاز‌های جنسی‌اش می‌خواهد. پس به سمت آروین می‌رود و سعی می‌کند با برادر و مادرش رفتار مهربانانه‌تری داشته باشد.

جزئیات اثر

کارگردان: کلی فرمون کریگ/Kelly Fremon Craig

نویسنده: کلی فرمون کریگ/Kelly Fremon Craig

تهیه کننده: جیمز ال. بروکس/ریچارد ساکای/James Lawrence "Jim" Brooks‎/Richard Sakai‎

بازیگران: هیلی استاینفلد /هیلی ریچاردسون// Hailee Steinfeld/ Haley Lu Richardson‎

شخصیت‌ها:

ندین :دختری لجباز و خودخواه که در آستانه‌ی 17سالگی قرار دارد و دوران پُرپیچ‌و‌خم بلوغ را می‌گذراند.

کریستینا: دوست صمیمی ندین که با رابطه‌ی او با برادر ندین رابطه‌اش با ندین دچار مشکل می‌شود.

آروین: پسر مهربان و بااستعدادی که به ندین علاقه دارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: گارسی فیلمز/ Garcie Films

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه فرهنگیان

۲۳ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد در آستانه‌ی ۱۷سالگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!