• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دختر قرن بیستم (20th Century Girl)

author-img

توسط : طیبه فرج زاده ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

17147 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم سینمایی «دختر قرن بیستم» محصول سال 2022 نتفلیکس است که داستان سال‌های نوجوانی یک گروه دوستی چهار نفره را نمایش می‌دهد که اتفاقی و بهتر است بگوییم اشتباهی سر راه یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ژانر : ملودرام

سال 2022 119 دقیقه جزئیات کامل اثر
83 مناسب خانواده 40 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 15 +
بر اساس 13 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«دختر قرن بیستم» از دوستی «نا بورا» و «یون دو» آغاز می‌شود و به علاقه میان « بورا و ون هو» می‌رسد. «یون دو» باید برای عمل قلب به آمریکا سفر کند اما قبل از سفر پسری را دیده و به او علاقه‌مند شده‌است، «بورا» برای اینکه به دوستش اطمینان خاطر دهد و او را با خیالی آسوده به آمریکا بفرستد، به او قول می‌دهد که همه چیز را درباره آن پسر بفهمد و همه را به «یون دو» بگوید تا بعد از برگشت او، آن‌ها بتوانند با هم وارد رابطه شوند. اما جابه‌جا فهمیدن اسم‌ پسری که «یون دو» به او دلبسته شده با اسم دوست صمیمی‌اش، باعث اشتباهی بزرگ می‌شود. «بورا» و «یون دو» هر دو به پسر مشترکی علاقه‌مند می‌شوند و رسیدن به او مستلزم از خودگذشتگی یکی از آن‌ها است.

بهتر است با در نظر داشتن این نکته که داستان شامل علاقه میان دو نوجوان دبیرستانی است و روند شکل گیری علاقه میان آن‌ها را نشان می‌دهد، اثر را برای تماشا انتخاب کنید. داستان این فیلم سینمایی که تولید سال 2022 نتفلیکس است، در سال 1999 اتفاق می‌افتد و از این نظر برای مخاطبانی که دوران نوجوانی خود را در آن سال‌ها سپری کردند خاطره‌انگیز است. داستان پایانی غم‌انگیز دارد و ممکن است مخاطب را برای مدتی درگیر کند. از این رو بهتر است پشت صحنه یا برنامه‌های جانبی که برای فیلم منتشر شده است را تماشا کنید. این فیلم شاخص خشونت و ترس ندارد و تماشای آن می‌تواند اوقات خوشی را برای مخاطب فراهم کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا تو هم بخاطر دوستت می‌توانی از علاقه‌ات بگذری؟

رابطه دوستی‌ات با کدامیک از دوستانت شبیه به «بورا» و «یون دو» است؟

اینکه «بورا» سال‌ها منتظر بازگشت «ون هو» بود کار درستی بود؟

آیا این داستان در زمان حال و با وجود شبکه‌های اجتماعی ممکن بود اتفاق بیافتد؟

داستان اثر

«نا بورا» و «یون دو» دوستان صمیمی هم هستند. «یون دو» برای عمل جراحی قلبش باید به آمریکا سفر کند اما قبل از سفر با پسری ملاقات کرده که تنها اسمش را می‌داند. «بورا» برای اینکه دوستش با خیال راحت برود و با سلامتی کامل بازگردد، به او قول می‌دهد که همه مشخصات و علاقه‌مندی‌های پسر را بفهمد، یادداشت کند و به «یون دو» بگویید. روزها «بورا» برای نزدیک شدن به آن پسر تلاش می‌کند و سعی می‌کند از طریق دوست صمیمی او، با او ارتباط برقرار کند. آن‌ها با هم به اردوی خارج از شهر می‌روند و بورا تمام تلاشش را می‌کند که از آن‌ها برای «یون دو» اطلاعات بدست بیاورد، غافل از اینکه کاملا در اشتباه است. در روند بدست آوردن اطلاعات و نزدیک شدن به آن پسر و دوستش، «بورا» به ون هو که فکر می‌کند دوست صمیمی کسی است که «یون دو» دوستش دارد، علاقه‌مند می‌شود. اما او و «یون دو» هر دو اشتباه کردند. «ون هو» کسی است که هر دو آن‌ها به او علاقه‌مند شدند اما بی‌خبرند. با برگشت «یون دو» از سفر و بدست آوردن سلامتی‌اش، «بورا» متوجه این اشتباه می‌شود و سعی می‌کند این موضوع که او هم به «ون هو» علاقه‌مند است را مخفی کند و راه را برای «یون دو» باز کند تا به پسر موردعلاقه‌اش برسد. اما «ون هو» نیز به «بورا» علاقه‌مند است و تمام توجهش را به او می‌دهد حتی اگر «بورا» او را طرد و به او بی توجهی کند.

در آخر «یون دو» متوجه این موضوع یعنی علاقه شکل گرفته بین «بورا»  و «ون هو» می‌شود. ابتدا ناراحت و عصبانی شده اما بعد از خودگذشتگی می‌کند تا هم قهر با بهترین دوستش بیش از این ادامه پیدا نکند و هم دوستش به خواسته دلش برسد.

«ون هو» اما مجبور است به خارج از کشور مهاجرت کند و ادامه تحصیلش را پیش مادرش بگذراند و از «بورا» جدا شود. آن‌ها خداحافظی تلخی در ایستگاه راه آهن تجربه می‌کنند اما به هم قول می‌دهند که باهم در ارتباط باشند و پیش هم برگردند. پس از مدتی که هیچ خبری از «ون هو» به «بورا» نمی‌رسد او آشفته و نگران است و مدام گریه می‌کند. این بی‌خبری تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کند. زمانی که «بورا» خانم بالغ سی و چند ساله‌ای شده نامه‌ای دریافت می‌کند که او را به نماشگاهی دعوت کرده است، «بورا» بعد از رفتن به آن نمایشگاه و دیدن عکس مکان‌هایی که با «ون هو» خاطره ساخته بود، مبهوت می‌شود. برادر «ون هو» به «بورا» می‌گوید که او مدت کوتاهی پس از مهاجرت، بر اثر بیماری درگذشته است و به همین دلیل «بورا» این همه سال از او بی‌خبر مانده است.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: بنگ ووری (Bang Woo-ri)

نویسنده/ مترجم: بنگ ووری(Bang Woo-ri)

نام بازیگران: کیم یوجونگ (Kim Yoo-jung) بیون وو سوک (Byeon Woo-seok) پارک جونگ وو (Park Jung-woo) رو یون سو (Roh Yoon-seo)

نام شخصیت ها:

نا بورا: دختر سرزنده‌ای که سال‌های آخر دبیرستان را با خوشی سپری می‌کند و به ون هو علاقه‌مند می‌شود اما این عشق سرانجامی ندارد.

یون دو:  او دوست صمیمی «بورا» است و برای عمل جراحی قلب به آمریکا سفر می‌کند. دوستی با بورا از هر چیز برای او ارزشمندتر است.

ون هو: پسری مودب و مستقل است که به «نا بورا» علاقه‌مند می‌شود اما نمی‌تواند مدت زیادی با او بماند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: NETFLIX

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : درنا بهاری

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

خیلی قشنگ بود ولی کاش آخرش رو اونقدر بد و داغون تموم نمی‌کردن خیلی گریه کردم

بزرگسال

توسط : جانان رادان

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

خیلی خوب بود ولی با پایان خیلی تلخ

بزرگسال

توسط : جانان رادان

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

خیلی خوب بود ولی با پایان خیلی تلخ

بزرگسال

توسط : جانان رادان

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

خیلی خوب بود ولی با پاین خیلی تلخ

بزرگسال

توسط : جانان رادان

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

خیلی خوب بود ولی با پاین خیلی تلخ

بزرگسال

توسط : جانان رادان

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

خیلی خوب بود ولی با پاین خیلی تلخ

بزرگسال

توسط : جانان رادان

۱۷ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

خیلی خوب بود ولی با پاین خیلی تلخ

بزرگسال

توسط : امیر عباس اکبرزاده

۲۶ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

فیلم جالبی بود اما خیلی بد تموم شد هرچی بد و بیراه بود بار کارگردان کردم ما سه نفری دیدیم اخرش هممون با گریه و زاری خوابیدیم در کل پیشنهاد میکنم فیلم عجیبی بود

بزرگسال

توسط : حنا حقیقی

۲۱ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

با اینکه فیلم نکات مبهم زیاد داشت ولی در کل فیلم جالبی بود

بزرگسال

توسط : عسل میرحسینی

۳۰ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

خیلی قشنگ بود

بزرگسال

توسط : فاطیما احمدی

۸ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

ناهنجاری

بزرگسال

توسط : سارینا محمدی

۳۰ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 17 +

بد نبود

بزرگسال

توسط : سهراب شباب

۳۰ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

زیبا بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دختر قرن بیستم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!