• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دختر رسواگر ۲: هدیه مار (The Shamer’s Daughter: The Serpent Gift)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

540 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
دختر رسواگر 2: هدیه مار، قسمت دوم این فیلم است که بر اساس کتابی با همین عنوان ساخته شده و در جشنواره‌های دانمارک و آدنیس و رابرت نامزد دریافت شش جایزه شده است. داستان این فیلم در مورد دختر نوجوانی است که با استفاده از توانایی‌های ذاتی خود، ذهن افراد را می‌خواند و به مردم کوهستان کمک می‌کند حقیقت را بفهمند و باهم متحد شوند. دراکن خبیث، برای تسلط بر مردم کوهستان، شاهزاده نیکو را زندانی کرده و دینا با کمک پدرش سزوآن، برادرش داوین و شاهزاده نیکو را از زندان دراکن نجات می‌دهد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2019 103 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

کودکان در این سن وارد دوره تفکر انتزاعی می‌شوند و باعث می‌شود آن‌ها به راه‌های جایگزین که در حال حاضر وجود ندارند فکر کنند و تماشای فیلمی تخیلی مثل دینا در ماجراجویی دونارک به تخیل فرزندتان دامن می‌زند و باعث می‌شود آن‌ها از شخصیت‌های داستان مثل دینا پیروی و الگو برداری کنند و سعی کنند با تمرین به جادو دست پیدا کنند. شما می‌توانید با توضیح اینکه جادو در دنیای واقعی وجود ندارد و او توانایی‌های ماورا طبیعه ندارد؛ به کنترل تخیل فرزندتان کمک کنید. در این فیلم سزوآن با زنی که نسبتی با او ندارد می‌رقصد، نسبت به مشروب خوردن دختر کم سن و سالش واکنشی ندارد. شما می‌توانید با توجه به تقیدات خود، به فرندتان اشتباه بودن این امر را توضیح دهید. در این فیلم شخصیت‌های مثبت فیلم مثل داوین، مورد آزار قرار می‌گیرند و شکنجه می‌شوند و این موقعیت‌های دلهره‌آور می‌تواند روی کودکان حساس تاثیر بگذارد و بخشی از فعالیت‌های فرزندتان مثل خواب را دچار مشکل کند. شما با القای احساس امنیت می‌توانید از وقوع چنین مشکلاتی پیشگیری کنید.

خلاصه: کودکان در این سن تخیل فعالی دارند و تماشای چنین فیلم‌هایی به تخیل آن‌ها دامن می‌زند و شما با توضیح اینکه انسان‌ها توانایی‌های ماورا طبیعه ندارند می‌توانید به ساماندهی تخیل او کمک کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره ارزش‌های اجتماعی مثل شجاعت و تلاش که از پیام‌های این فیلم هستند با فرزندتان صحبت کنید. با فرزنداتان درباره توانایی‌های غیر عادی دینا و استفاده از جادو صحبت کنید. بافرزندتان درباره دنیایی که خارج از خانواده، به دور از پدر و مادر مواجه می‌شود و خطراتی که ممکن است او را تهدید کند صحبت کنید. با فرزندانتان درباره اینکه چطور می‌تواند با افراد جدید ارتباط برقرار کند صحبت کنید.

خلاصه: با فرزندتان درباره شجاعت و تعهد که پیام اصلی این فیلم بود تبادل نظر کنید.

داستان اثر

دینا و مادرش جادوگرانی هستند که با خیره شدن به چشم مردم حقیقت را می‌فهمند و با این کار باعث اتحاد مردم کوهستان می‌شوند ولی دامالیزا و پسرش دراکن بدجنس، برای فرمانروایی بر کوهستان، باید اتحاد قبیله ها را بشکنند پس سارکان را برای کشتن آن‌ها می‌فرستند. سزوآن پدر دینا بعد از پانزده سال او را پیدا کرده و می‌خواهد به دینا کمک کند که برادرش داوین و شاهزاده نیکو را از زندان دراکن نجات بدهد ولی مادر دینا به سزوآن اعتماد ندارد و او را جادوگری خبیث می‌داند. پس دینا، برای همراهی سزوآن از مادرش فرار می‌کند. او قبل از اینکه سارکان پدرش را بکشد، متوجه می‌شود که او جادوگری خبیث نبوده و با مرگ پدرش مجبور می‌شود تنها به زندان دراکن برود. او قلعه‌ی دراکن را به آتش می‌کشد و موفق می‌شود داوین و نیکو را نجات بدهد و نزد مادرش بازگردد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Ask Hasselbalch

نویسنده/ مترجم: Gunnar A. K Jarvstad

نام تهیه کننده: Nina Lyng-Eva Juel Hammerich

نام بازیگران: Rebecca Emilie Sattrup-Jakob Oftebro-Allan Hyde-Soren Malling-Stina Ekblad-Nikolas Bro-Agnes Kittelsen

نام شخصیت ها: دینا: دختر شیمر که توانایی ذهن خوانی دارد و برای نجات شاهزاده و برادرش با سزوآن همراه می‌شود. سزوآن: پدر دینا که جادگر سیاه است و از نیرو‌هایش برای اغوا کردن مردم استفاده می‌کند. مادالیزا: مادر دراکن که سعی می‌کند از پسرش شاهی قدرتمند بسازد. دراکن: شاه جوان که با خوردن خون اژدها شهامت پیدا می‌کند و می‌خواهد بر تمام منطقه‌ی کوهستان تسلط پیدا کند .

کشور سازنده: دانمارک و جمهوری چک

کمپانی سازنده: Nepenthe Film

جوایز و افتخارات: این فیلم نامزد دریافت شش جایزه از جشنواره‌های دانمارک، آدینس و رابرت برای بهرین فیلمنامه اقتباسی، بهترین جلوه‌های ویژه بصری و بهترین صدا گذاری شده است.

مخاطب اثر:نوجوانان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : شاهرخ عباسی

۱۳ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیلی دوست دارم

بزرگسال

توسط : شاهرخ عباسی

۱۳ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیلی دوست دارم

بزرگسال

توسط : شاهرخ عباسی

۱۳ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیلی دوست دارم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دختر رسواگر ۲: هدیه مار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!