• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دبیرستان هیولا ۲ (Monster High 2)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

6 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

7378 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

دومین قسمت از فیلم دبیرستان هیولا درباره تلاش کلاودین ولف، قهرمان قسمت اول، برای پذیرش جادوگری و همینطور پذیرش و سازش با موجوداتی است که تفاوت‌های زیادی با اکثریت جامعه دارند. این موجودات می‌توانند نیمه‌انسان و نیمه‌هیولا باشند، روح باشند یا خون‌آشام و یا جن یا هر موجود دیگری! در جریان دزدیده‌شدن دراکولارا و کمک‌گرفتن از جادو برای نجات او و همینطور انتخاب کلاودین به عنوان دانش‌آموز برتر، خواسته‌ی او برآورده می‌شود. شخصیت‌های فیلم، موجوداتی هیولایی با ظاهر و قدرت‌های عجیب هستند که برای مخاطب بالای 14 سال ترسناک به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند سوالات زیادی را در ذهنشان ایجاد کند.

ژانر : فانتزی ماجراجویی موزیکال

سال 2023 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
17 مناسب خانواده 12 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

همانطور که از نام فیلم مشخص است، شخصیت‌های آن هیولا و از این دست هستند. یکی نیمه‌انسان و نیمه‌گرگ است، یکی روح است، یکی اجزای بدنش از اجساد مردگان مختلف تشکیل شده، یکی خون‌آشام است، یکی بر روی سرش مار دارد و یکی بدن آتشینی دارد که می‌تواند با آن بجنگد! دراکولا در فیلم تمرین جادوگری می‌کند و اگرچه همه‌ی هیولاهای فیلم با جادوگری مخالف‌اند اما پیام فیلم در تایید و صحه‌گذاشتن بر آن پیش می‌رود. نکته جالب توجه آن است که یکی از بزرگترین اتحادیه‌های جادوگری متعلق به انسان‌هاست! در مورد جادو و جادوگری ممکن است سوالات زیادی در ذهن نوجوانان شکل بگیرد. بهتر است با گفتگو از مکنونات درونی‌شان آگاه شده و افکارشان را به سمت درستی هدایت کنید.

نوجوانان در این فیلم نیز مانند نوجوانان در دنیای واقعی دچار چالش‌هایی با والدین خود هستند. این چالش‌ها البته در نهایت به دوستی و رابطه‌ای بهتر با آن‌ها می‌انجامد که می‌تواند برای والدین عزیز جالب توجه باشد.

رابطه عاشقانه‌ای بین شخصیت اصلی فیلم و دوست پسرش وجود دارد که البته چندان تاکیدی بر آن نمی‌شود و کوتاه و گذراست.

توجه داشته باشید که این فیلم برای رده‌های سنی زیر 14 سال می‌تواند بسیار ترسناک‌تر و سوال‌برانگیزتر باشد. در نتیجه بهتر است مراقب تماشای چنین فیلم‌هایی برای فرزندان کم‌سن و سال خود باشید.

درگیری‌ها بیشتر از نوع غیر واقعی و با استفاده از ابزار جلوه‌های ویژه است و خون و خونریزی نیز مشاهده نمی‌شود اما نمی‌توان نفس خشونت آن را نادیده گرفت.                                                                  

خلاصه: شخصیت‌های فیلم خون‌آشام، روح، جن و پری، جادوگر و... هستند. بر لزوم جادوگری و مفید‌بودن آن در فیلم تاکید می‌شود!!! فیلم برای رده سنی زیر 14 سال امتیاز ترس بالاتری دارد. خشونت‌ها با استفاده از ابزار جلوه‌های ویژه به تصویر کشیده می‌شوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره غیرواقعی‌بودن و میزان تاثیر فیلم بر ذهن نوجوانان با آن‌ها گفتگو کنید. این گفتگو را با سوالاتی مانند سوالات زیر آغاز کنید:

به نظر تو این فیلم ترسناک بود؟ کدام سکانس، بیشتر باعث ترس تو شد؟

آیا جادوگری وجود دارد؟ و با آن می‌توان به اهداف خود رسید؟ در این مورد چه اطلاعاتی داری؟

نظر تو درباره اعتقادات کلاودین چیست؟ آیا باید با همه‌ی اقوام و نژادها سازش کرد؟ آیا باید با هر عقیده‌ای فارغ از درست و غلط‌بودن آن کنار آمد؟ چطور می‌توان با افکار و اعتقادات غلط جنگید و یا مخالفت کرد؟

نظر تو درباره افرادی که بدون هیچ فکری صرفا به خاطر روابط دوستی، افکار دوستان خود را تایید می‌کنند، چیست؟ آیا تو تا کنون در چنین موقعیتی قرار گرفته‌ای؟ مخالفت و یا موافقت تو چه عواقبی داشته است؟

خلاصه: درباره اعتقادات و نظرات کلاودین، مخالفت یا همراهی با گروه‌های دوستی، پیام فیلم در مورد درست‌بودن جادوگری و میزان تاثیر فیلم بر ذهن فرزندانتان با آن‌ها گفتگو کنید.

داستان اثر

با آغاز سال تحصیلی در دبیرستان هیولاها، مطابق رسم هر ساله، دو کاندیدای دانش‌آموز برتر معرفی می‌شوند. کلاودین ولف و تورالی دو کاندید امسال هستند و هریک تلاش می‌کنند تا شایستگی‌های خود را به اثبات برسانند. مهم‌ترین چالش میان این دو بر سر موضوع جادوگری است. تورالی و طرفدارانش معتقدند که جادوگری باید ممنوع شود اما کلاودین نظر دیگری دارد. او عقیده دارد که جادوگری اگر در جای درست استفاده شود حتی مفید هم هست! تنها دانش‌آموزی که جادوگری به صورت بالقوه در وجود اوست، دراکولارا است. او نمی‌تواند این هویت خود را نادیده بگیرد و از ممنوع‌شدن جادوگری در دبیرستان ناراحت است. الیس که یک جادوگر انسان است، از او دعوت می‌کند تا به اتحادیه جادوگران و نزد مادرش زامارا برود تا به دشمنی چند صد ساله میان خون‌آشامان و جادوگران پایان دهد. دراکولارا نیز موافقت می‌کند. او به ملاقات زامارا می‌رود و از آن طرف کلاودین و دوستانش برای بازگرداندن او به دبیرستان به دنبالش می‌روند چرا که پدر دراکولارا قرار است نیمه‌شب به دبیرستان بیاید و نباید از این ماجرا بویی ببرد. کلاودین و فرانکی با دراکولارا صحبت می‌کنند اما دیگر دیر شده و زامارا او را زندانی می‌کند. الیس متوجه می‌شود که هدف مادرش کمک به صلح نبوده بلکه از بین‌بردن خون‌آشامان، آرزوی دیرینه اوست! و امشب با تولد 1600 سالگی دراکولارا، وقت آن رسیده تا نیروهای او را از آن خود کرده و نابودشان کند. کلاودین با از خودگذشتگی و به کمک فرانکی و دوستانش دراکولارا را نجات می‌دهند. در پایان او به عنوان دانش‌آموز برتر انتخاب می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Todd Holland

نویسنده: Todd Holland, Matt Eddy, Billy Eddy

نام تهیه کننده: David Magee, Emanuel Pereira

نام بازیگران:

Natasha Leggero, Ceci Balagot, Steve Valentine, Miia Harris, Ana Ortiz, Case Walker, Nayah Damasen, Salena Qureshi, Jy Prishkulnik

نام شخصیت ها:

کلاودین ولف: دختری که نیمه‌گرگ و نیمه‌انسان است. او که به تازگی از طریق یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی مشهور و محبوب شده است، معتقد است که هر موجودی فارغ از اینکه انسان باشد یا روح یا جادوگر یا دراکولا یا هیولا و یا هر چیز عجیب دیگری! باید در کنار هم با صلح و دوستی زندگی کنند. او برای دوستی و رفاقت اهمیت زیادی قائل است و به عنوان دانش‌آموز برتر انتخاب می‌شود.

فرانکی: دختری هیولا که انرژی الکتریسیته دارد. فرانکی از دوستان کلاودین است و به او برای نجات جان دراکولارا کمک می‌کند.

دراکولارا: دختری دراکولا که در آستانه تولد 1600 سالگی و تبدیل شدن به یک دراکولای بالغ است. او قصد دارد جنگ ابدی میان جادوگران و خون‌آشامان را پایان دهد اما موفق نمی‌شود.

دیویس گورگون: پسری از نژاد گورگون‌ها که مارهایی بر روی سر خود دارد. او دوست ندارد که مردم را بترساند اما نمی‌تواند از هویت خویش نیز فرار کند. او در پایان دبیرستان را برای تمرینات هیولا و یافتن خودِ حقیقی خود، ترک می‌کند.

کِلئو: از دوستان صمیمی کلاودین که با حشره‌های روی گردنبندش به او کمک می‌کند و برای انتخاب او به عنوان دانش‌آموز برتر، مدیر تبلیغاتی او می‌شود.

زامارا: زنی که جادوگر است و صاحب شرکت بزرگ فروش گیاهان دارویی است. زامارا قصد دارد با کشتن دراکولارا در جنگ میان خون‌آشامان و جادوگران پیروز شود.

تورالی: دختری که نیمی گربه و نیمی انسان است. او معتقد است که جادوگری باید ممنوع شود. همچنین او رقیب کلاودین ولف در انتخاب دانش‌آموز برتر است.

کشور سازنده: آمریکا، کانادا

کمپانی سازنده: Mattel Television, Brightlight Pictures, Nickelodeon Productions

مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دبیرستان هیولا ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!