• امروز : 18 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی فیلم دای هارت ۲: دای هارتر (Die Hart 2: Die Harter)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

3 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

506 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

کوین هارت چند سال است که تلاش می‌کند به ستاره شماره یک فیلم‌های اکشن تبدیل شود و در این مسیر تصمیمات عجیبی گرفته و حالا مجبور است با عواقب تصمیماتش رو به رو شود. این فیلم که محصول سال 2024 است نمره بالایی در خشونت و ناهنجاری گرفته و برای تماشا به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

ژانر : اکشن کمدی

سال 2024 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 18 سال؟

خشونت این فیلم بالا ست هر لحظه خطر مرگ شخصیت‌ها را تهدید می‌کند اما این موضوع با طنز مخلوط شده است. این اثر مملو از الفاظ رکیک است که شخصیت‌ها در موقعیت‌های مختلف به کار می‌برن علاوه بر ناهنجاری‌های دیگری نیز دارد که حتی در برخی نسخه‌های پالایش شده حذف نشده است و در توضیحات معیار شرح داده شد. با توجه به این موضوعات تماشای این فیلم را به افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌کنیم.

نقش ما چیست؟

این فیلم تلاش کرده است در قالب طنز و اکشن پیام خود را برساند اما به دلیل ناهنجاری‌ بالا و همچنین اغراق‌های خاصی که در برخی صفات شخصیت‌ها صورت گرفته خیلی به دریافت درست پیام کمک نمی‌کند. کوین هارت در پایان فیلم به شخصی تبدیل شده که به اطرافیانش اهمیت می‌دهد و با منطق بیشتری به دنبال رسیدن به هدفش است اما نقطه پایانی فیلم که جا به جایی طنز آمیز دوباره کوین و داگ را نشان می‌دهد این نتیجه گیری را خدشه دار کرده است. به طور کلی این فیلم ارزش تربیتی خاصی برای مخاطب ندارد و ناهنجاری‌های آن در اصل آثار ضد تربیتی قابل توجهی به جا می‌گذارند.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

کوین هارت: بازیگر سابق فیلم‌های کمدی که رویای تبدیل شدن به یک ستاره واقعی فیلم‌های اکشن را دارد. او شخصیتی خود محور است که فقط به هدفی که تعیین کرده فکر می‌کند و رابطه خوبی با اطرافیانش ندارد.

آندره : دستیار مهربان و همیشه آماده به خدمت هارت که همواره قصد حمایت و مراقبت از او را دارد.

جوردن کینگ : بازیگر زن جوانی که در فیلم اکشن قبلی هارت با او هم‌بازی بوده است. داگ : بدلکار سابق هارت که به دلیل میل او به دیده شدن از طریق انجام تمام بدلکاری‌های فیلم از کار اخراج شده است و حالا به دنبال گرفتن انتقامش است.

آقای 206 : مربی سابق و دوست داگ که در مسیر انتقامش با او همراه می‌شود.

داستان اثر:

کوین‌ هارت بازیگر و کمدین معروف امریکایی رویای تبدیل شدن به ستاره فیلم‌های اکشن را دارد. او یک سال پیش برای این که بتواند خودش تمام بدلکاری‌هایش را انجام دهد و بر سر زبان‌ها بیفتد بدلکارش داگ را اخراج کرده و از آن زمان به بعد با یک فیلم‌نامه بلند بالای اکشن به دنبال جذب سرمایه گذار برای فیلم جدیدش است. فردی سوئدی و مرموز از او دعوت به همکاری می‌کند و در زمان مصاحبه کاری با او، هارت را بی‌هوش می‌کند. وقتی هارت به هوش می‌آید متوجه می‌شود دست و پایش بسته شده و یک نفر برای شکنجه کردن او آماده می‌شود. او تصور می‌کند تمامی این ماجرا‌ها بر اساس فیلمی است که قرار است بسازد و دوربین در دیوار‌های آن محل کارگذاشته شده. او بعد از این که از دست شکنجه‌گر فرار می‌کند به جوردن بر می‌خورد که به چند میله بسته شده است. بعد از فرار از آن ساختمان در حالی که هارت تیر خورده او و جردن متوجه می‌شوند این یک فیلم‌برداری نیست و آن‌ها در خطر هستند. آن‌ها متوجه می‌شوند داگ از هارت و همچنین جردن که با او همکار است کینه به دل گرفته و فکر می‌کند آن‌ها در انفجاری که اتفاق افتاده بود کشته شده اند. جردن و آندره متوجه می‌شوند داگ که شبیه هارت است خود را به جای او جا زده و در خانه او زندگی می‌کند و به جای او بر سر قرار داد پروژه‌های جدید می‌رود. آن‌ها به همراه مادر آندره به خانه هارت می‌روند تا هویت او را پس بگیرند و موفق می‌شوند. اما در آخرین لحظات فیلم مشخص می‌شود که داگ دوباره خود را به جای هارت جا زده و هارت به جای او اشتباها به زندان افتاده است.

جزئیات اثر

کارگردان:Eric Appel / اریک اپل نویسنده:Tripper Clancy / Derek Kolstad / تریپر کلنسی / دریک کولستاد تهیه‌کننده:کندیک ویلسون / Candice Wilson بازیگران:Kevin Hart /Nathalie Emmanuel / John Cena / Ben Schwartz / کوین هارت / ناتالیا امانوئل / جان سینا / بن شوارتز کشور سازنده:امریکا شرکت سازنده:Hartbeat Productions / هارت بیت پروداکشن مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دای هارت ۲: دای هارتر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!