• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم خون‌آشام‌ها دربرابر برانکس (Vampires vs. the Bronx)

author-img

توسط : ریحانه یافتیان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

1289 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «خون‌آشام‌ها دربرابر برانکس» فیلمی در ژانر کمدی سیاه و محصول ۲۰۲۰ است. این فیلم مناسب سن نوجوان بوده و داستانی تخیّلی از نفوذ خون‌آشام‌ها به محلّه‌ی برانکس و مقابله‌ی ۳ نوجوان (شخصیت‌های اصلی فیلم) با آن‌هاست. این فیلمِ ترسناک که همراه با درون‌مایه‌ای کمدی است دارای تعدادی سکانس خشونت‌بار و نمونه‌هایی از ناهنجاری نیز می‌باشد.

ژانر : کمدی سیاه

سال 2020 ۸۶ دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم که در ژانر کمدی سیاه است، ساخت سال ۲۰۲۰ بوده و مخاطب آن نوجوانان می‌باشد.

میزان خشونت این فیلم نسبتاً کمی است و تمرکز آن بیشتر بر خشونت روانی و در خطاب به شخصیت‌های اصلی است. ازجمله‌ی این نوع خشونت‌ها می‌توان به توهین، تحقیر، تمسخر و زورگویی که نسبت به میگل و لوییس و بابی صورت می‌گیرد اشاره کرد.

بدزبانیِ بزرگسالان (مثل تونی یا مرد سیاه‌پوست گانگستر) نیز از دیگر مصادیق خشونت در این فیلم است.

ترس در این فیلم زیاد است و صحنه‌ها و صداهای ناگهانی بیشترین سهم را دارند. همچنین در روح کلّی اثر، اضطراب و همچنین موسیقی ترسناک را شاهد هستیم که برای مخاطب نوجوان دلهره‌آور است. نمایش موجودات ترسناک (خون‌آشام) و حمله‌ی آن‌ها به انسان‌ها، جیغ و فریاد و تعقیب‌وگریز شخصیت‌های مختلف و همچنین قربانی‌شدن زنان و کودکان به‌وسیله‌ی خون‌آشام‌ها ازجمله مصادیق ترس در این فیلم است.

ناهنجاری اجتماعی این فیلم دیده می‌شود که بیشتر مربوط به دزدی، دروغگویی و مخفی‌کاری پسرهاست. تقبیح این اعمال و ذکر پیامدهای منفی آن‌ها لازم است. مثلاً اعتمادنکردن والدین، به‌خطرافتادن بچه‌ها، دستگیری توسط پلیس، دید بد مردم جامعه و... را از خود فیلم می‌توان مثال زد. همچنین این کارها برای رسیدن به هدف مهمی انجام می‌شد.

ناهنجاری دینی نیز شامل پوشش نامناسب خانم‌ها، نمایش آبجو و بازی پوکر و روابط محرم و نامحرم در فیلم دیده می‌شود.

فیلم شامل پیام و الگوی مثبت زیادی است. مهم‌ترین پیام و الگوی فیلم همکاری و تقسیم وظایف بین افراد و همچنین ابرازعلاقه و حمایت از سوی نزدیکان است. والدین می‌توانند با تمرکز بر سکانس‌های ابرازعلاقه و حمایت مادرها نسبت به پسرها، حس علاقه‌مندی و اعتماد را به فرزند خود منتقل کنند.

خلاصه: تمرکز بر الگو و پیام مثبت فیلم مثل همکاری و تقسیم وظایف یا ابرازعلاقه و حس حمایت. نظارت بر خشونت و ترس موجود در فیلم و بودن درکنار فرزند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با توجه به ترس بالای این فیلم، توصیه می‌شود والدین حس همدلی و یاری را به فرزند خود القا کنند. روحیه‌ی نوجوانان حساس است و جزئی‌نگرند و ترس موجود در فیلم می‌تواند موجب تشویش ذهنی آن‌ها شود.

همچنین با خشونت موجود در فیلم، لازم است مواردی مثل تحقیر و توهین نسبت به دیگران، بدزبانی و... توسط والدین تقبیح شود. ممکن است برای نوجوانان تقلید از برخی رفتارهای خشونت‌آمیز مثل بدزبانی، تحقیر یا توهین کلامی جالب باشد که نظارت و تذکر والدین را نیاز دارد.

ناهنجاری اجتماعی و دینی در این فیلم اندک است. اما با توجه به پوشش نامناسب خانم‌ها، نمایش رقص، بازی پوکر و مصرف آبجو، نظارت جدّی لازم است. والدین باید ضمن تقبیح این اعمال، نتایج آن‌ها را گوشزد کنند. به‌طورمثال، با زبانی ساده و در حد نیاز، از معایب و مضرات مصرف مشروبات الکلی و قمار و شرط‌بندی نکاتی را برای فرزند خود شرح دهند.

مخفی‌کاری، دزدی و دروغگویی از دیگر مصادیق ناهنجاری در این فیلم است. این موارد غالباً از سوی شخصیت‌های اصلی (میگل، لوییس و بابی) صورت می‌گیرند. والدین می‌توانند با شرح این موضوع که رفتارهای غلط پسرها ازجمله مخفی‌کاری‌ها برای دست‌یابی به هدفی والا و دفاع مشروع از خود و مردم بوده است، از هدف شخصیت‌ها بگویند و البته درهرصورت این اعمال را تقبیح کنند.

چنین سؤالاتی از فرزند خود بپرسید:

- چرا میگل و دوستانش دست به مخفی‌کاری و دروغگویی می‌زدند؟ به نظرت کار آن‌ها توجیه‌پذیر بود؟

- دلیل بی‌اعتمادی والدین و بزرگسالان به بچه‌ها چه بود؟

- بهترین و بدترین ویژگی میگل چه چیزهایی بود؟

- آیا مانند میگل، به دوستان و اطرافیانت کمک می‌کنی؟ تا چه حد در انجام کارها با دوستان و همسالان خود همکاری داری؟

خلاصه: به‌خاطر ترس موجود در فیلم درکنار فرزند خود باشید. خشونت و ناهنجاری‌های موجود در فیلم را تقبیح کنید و پیامدهای منفیِ فردی و اجتماعی آن‌ها را بیان کنید.

داستان اثر

میگل که نوجوانی فعّال و دغدغه‌مند است متوجه ناپدیدشدن افراد زیادی در محلّه‌ی خود و همچنین خریداری مغازه‌های متعدد توسط یک سرمایه‌دار ناآشنا می‌شود. میگل پس از پیگیری قضیه، دوستانش را متقاعد می‌کند که خون‌آشام‌هایی در محلّه‌ی آن‌ها حضور دارند و درحال کشتار مردم و تصاحب املاک هستند.

او به کمک دوستانش به مجموعه‌ی تحت پوشش خون‌آشام‌ها نفوذ کرده و فلشی با محتویات نقشه‌های خون‌آشام‌ها و همچنین کلید صندوقی از خاکستر خون‌آشام نخستین را می‌ربایند. آن‌ها که از متقاعدکردن والدین خود و مردم محلّه و پلیس عاجز هستند سرزنش و تنبیه می‌شوند. اما از هدف خود دست برنمی‌دارند.

میگل و دوستانش به پناهگاه خون‌آشام‌ها رفته و سعی در نابودی آن‌ها دارند. پس از درگیری‌های فراوان بین خون‌آشام‌ها و بچه‌ها، به کمک مردم محلّه که در انتها به آن‌ها می‌پیوندند، موفق به نابودی خون‌آشام‌ها و پاکسازی محلّه می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: اوز رودریگز / Oz Rodriguez

تهیه‌کننده: لورن مایکلز، ارین دیوید، برت هاملینک، مایکل ساگل / Lorne Michaels, Erin David, Bert Hamelinck, Michael Sagol

بازیگران: جیدن مایکل، جرالد دبلیو جونز سوم، گریگوری دیاز چهارم / Jaden Michael, Gerald W. Jones III, Gregory Diaz IV

شخصیت‌ها:

میگوئل مارتینز: (شخصیت اصلی فیلم) پسر نوجوانی که با دوستانش از محلّه‌ی خود دربرابر خون‌آشام‌ها محافظت می‌کند.

بابی کارتر: از دوستانِ میگل که درگیر گروه‌های گنگستری شده است.

لوئیز آکوستا: از دوستانِ میگل که بسیار ترسو و مضطرب است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Universal Pictures, Broadway Video, Caviar

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خون‌آشام‌ها دربرابر برانکس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!