• امروز : 27 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم خوشحال باش آقای لی (Cheer Up, Mr. Lee)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7930 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«لی چول‌سو» یک آتش‌نشان فداکار است که در آخرین ماموریتش هوش و حافظه‌اش را از دست داد. چول‌سو سال‌ها بعد متوجه می‌شود که یک دختر به نام «ست‌بیول» دارد. ست‌بیول به شدت بیمار است اما می‌خواهد برای خوشحال کردن دوستش به سفری دور و دراز برود. پدر عجیبش در این سفر ماجراجویانه با او همسفر می‌شود. این فیلم کره‌ای در ژانر کمدی و درام در سال 2019 ساخته شده است.

ژانر : درام کمدی

سال 2019 111دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم در ژانر کمدی و درام در سال 2019 میلادی ساخته شده است. این فیلم خشونت و ترس خاصی برای مخاطب نوجوان ندارد. ناهنجاری‌های اجتماعی در این فیلم تعداد محدودی دارند و تاکید زیادی روی آنها وجود ندارد و اکثرا حالت کمدی دارند اما ممکن است همین حالت کمدی باعث عادی شدن کارهایی بشوند که با فرهنگ ما مطابقت ندارد. بهتر است راجع به نکاتی که فکر می‌کنید نوجوان شما را درگیر می‌کنند با او به گفت و گو بنشینید. به طور مثال فرار ست‌بیول از بیمارستان و سفر پنهانی‌اش بدون اینکه به مادربزرگش بگوید کجا می‌رود یکی از نکات بسیار منفی این فیلم است و ممکن است مخاطب نوجوان را به فکر انجام این کار بیاندازد. در یک سکانس یک مرد که به خاطر مصرف مشروب مست شده است به چول‌سو کمک می‌کند تا دخترش را پیدا کند. داستان طوری است که گویی اگر آن مرد در آن لحظه مست نبود به چول‌سو کمک نمی‌کرد و در واقع یک ناهنجاری اجتماعی (مصرف مشروب و مست شدن) به شکل مثبت و خنده‌دار جلوه داده شده است که نکته منفی برای فیلم محسوب می‌شود. درباره این موضوعات با نوجوان خود صحبت کنید. همچنین می‌توانید درباره موضوعاتی مثل نوع نگاه به افراد معلول ذهنی یا عادت‌های شخصیت‌ها صحبت کنید؛ مثلا ورزش کردن و غذای سالم خوردن چول‌سو و علاقه‌ی او او به تماشای سریال‌های عشقی بی سر‌ و ته می‌تواند گفت‌ و گوی جالبی را شکل دهد. رابطه‌ی جالب برادر چول‌سو و همسرش و دعواهای سطحی آن‌ها که همیشه ختم به خیر می‌شود یا تبدیل شدن آقای کیم از یک گانگستر به یک باشگاه‌دار یا زرنگی‌های ست‌بیول و هر نکته‌ی جالب و خنده‌داری که ممکن است برای نوجوانتان جالب باشد می‌تواند موضوع گپ زدن شما با نوجوانتان باشد. فوبیاهای مختلفی که برای افراد ایجاد می‌شوند نیز می‌تواند یک بحث چالشی داغ ایجاد کند. از نوجوانتان نظرش را راجع به نکات مثبت و منفی فیلم بپرسید و هیچ وقت جواب‌هایی که از نوجوانتان می‌شنوید را قضاوت نکنید. البته نکات مثبت این فیلم بیشتر از نکات منفی آن هستند و می‌توانند در ایجاد شخصیت مثبت در نوجوانان موثر باشند. جای چنین فیلم‌هایی در سینمای کشورمان بسیار خالی است.

خلاصه: در این فیلم نکات منفی به شکل طنز بیان شده‌اند که ممکن است باعث تاثیر روی مخاطب شوند. نکات مثبت فیلم بسیار مختلف‌اند و به زیبایی به تصویر کشیده شده اند. با نوجوان خود درباره‌شان گفت و گو گنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظرت کجای داستان رو میشه تغییر داد و بهتر کرد؟

به نظرت بهترین و بدترین شخصیت داستان کدوم بود؟ چرا؟

چطور باید به ترس‌هامون غلبه کنیم؟

چطور باید با افراد کندذهن رفتار کنیم؟

چیز خاصی هست که همیشه ازش بترسی؟

خلاصه: درباره روند داستان با نوجوان خود صحبت کنید و نظرش را راجع به شخصیت‌های داستان بپرسید.

داستان اثر

لی چول‌سو یک مرد با چهره ای جذاب است. او در یک آتش‌سوزی در مترو به عنوان آتش‌نشان فداکاری کرد و به خاطر استنشاق دود، هوش و حافظه‌اش را از دست داد و تبدیل به یک فرد کندذهن شد. یک روز یک خانم ناشناس چول‌سو را به بیمارستان می‌برد و از او درخواست می‌کند تا به یک دختربچه‌ی مریض به نام ست‌بیول مغزاستخوان اهدا کند. دختربچه‌ی بیمار، دختر چول‌سو و خانم ناشناس، مادربزرگ ست‌بیول از آب درمی‌آیند. چول‌سو به خاطر از دست دادن حافظه‌اش آنها را نمی‌شناسد. برادر کوچک چول‌سو که یونگ‌سو نام دارد از راه می‌رسد و مخالفت می‌کند. ست‌بیول برای یک کار از بیمارستان فرار می‌کند و با چول‌سو که برای دیدن ست‌بیول به بیمارستان برگشته برخورد می‌کند. آن‌ها باهم راهی شهر دگو می‌شوند تا ست‌بیول بتواند برای تولد یکی از دوستان بیمارستانش، امضای لی سونگ‌یوب، بازیکن بیسبال معروف را بگیرد. یونگ‌سو به همراه دخترش و مادربزرگ ست‌بیول برای پیدا کردن این پدر و دختر به راه می‌افتند. چول‌سو و ست‌بیول بعد از مدتها پرس‌وجو به لی سونگ‌یوب برمی‌خورند و از او امضا می‌گیرند. بخاطر سفر بیماری ست‌بیول تشدید می‌شود و غش می‌کند. چول‌سو با اینکه از مترو هراس دارد به خاطر رساندن ست‌بیول به بیمارستان وارد مترو می‌شود اما به خاطر ترس شدیدش بیهوش می‌شود. یونگ‌سو آنها را پیدا می‌کند و هردو به بیمارستان منتقل می‌شوند. تلوزیون از فداکاری چول‌سو به عنوان آتش‌نشان و دختر مریضش یک گزارش پخش می‌کند. مردم زیادی به عنوان اهداکننده برای کمک به ست‌بیول در بیمارستان صف می‌کشند. ست‌بیول عمل می‌شود و سلامتی‌اش را به دست می‌آورد.

جزئیات اثر

کارگردان:لی گه‌بیوک Lee gae-byok

نویسنده: Kim Hee-jin - Lee Gae-byok - Jang Yoon-mi جانگ یون می – لی گه بیوک – کیم هی جین

نام تهیه کننده: ­ Kim Jeong-bok کیم سنگ بوک

نام بازیگران:چا سنگ وون – اوم چه یونگ – پارک هه جون – کیم هی اوک/ Cha Seung-won - Um Chae-young - Park Hae-joon - Kim Hye-ok

نام شخصیت ها:

لی چول‌سو: آتش‌نشانی که به خاطر آتش تبدیل به یک فرد کندذهن و عجیب می‌شود و خاطراتش را از دست می‌دهد. چول‌سو یک مرد ساده و مهربان است که برای کمک به همه حاضر است. او به سلامتی اش اهمیت زیادی می‌دهد و ورزش و مصرف غذای سالم را ترک نمی‌کند. چول‌سو برای دخترش هر کاری می‌کند. مردم زیادی برای قدردانی از فداکاری او در آتش‌نشانی، برای نجات دخترش داوطلب اهدای پیوند می‌شوند.

ست‌بیول: دختر چول‌سو که برای اولین بار پدر عجیبش را در بیمارستان می‌بیند. او به یک بیماری لاعلاج مبتلاست. او برای خوشحال کردن دوستش از بیمارستان فرار می‌کند تا امضای بازیکن بیسبال را برای دوستش را بگیرد. ست‌بیول در ابتدا پدرش را دوست ندارد اما در طول سفر به او محبت پیدا می‌کند و او را می‌پذیرد.

لی یونگ‌سو: برادر کوچک چول‌سو که بعد از حادثه آتش‌سوزی چول‌سو را برای زندگی پیش خانواده‌اش آورد. او همواره حامی برادر بزرگترش است و رابطه‌ی کمدی رمانتیکی با همسرش دارد. او اغلب در حال کل‌کل با همسرش است اما این دعواها همیشه سطحی هستند.

آقای کیم: مردی که در نزدیکی محل زندگی چول‌سو باشگاه بدنسازی دارد. آقای کیم در گذشته یک گانگستر بزرگ بوده است اما بعد از حادثه‌ی آتش سوزی در مترو و نجاتش توسط چول‌سو، از زیرزمین هراس پیدا می‌کند و دیگر نمی‌تواند به مقر گانگسترها برود. او بعد از نجاتش توسط چول‌سو حامی او می‌شود.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Yong Film

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد جعفر چائی کار

۱۴ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

متوجه نشدم چرا لی نمیتونه به دخترش خون بده

بزرگسال

توسط : زهرا دیداری

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

کمک کرن به دیگران

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خوشحال باش آقای لی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!