• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم خطای ستارگان بخت ما (The Fault In Our Stars)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

17298 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«هیزل گریس» دختر 17ساله‌ای است که از کودکی دچار بیماری سرطان تیروئید بوده است و هرروز خودش را برای مرگ آماده می‌­کند. اما با اصرار­های پدر و مادرش به گروه حمایت کودکان سرطانی می‌‌رود تا ارتباطش را با دیگران قطع نکند. هیزل باوجود نارضایتی از رفتن به جلسات گروه، به آنجا می‌‌رود و با «آگوستوس واترز»، پسری که به سرطان مبتلا بوده است، آشنا شده و زندگی‌­اش وارد مرحله‌ی جدیدی می‌­شود. فیلم «خطای ستارگان بخت ما» با داستانی عاشقانه و رمانتیک در سال 2014 در کشور آمریکا تولید شده است.

ژانر : رمانتیک

سال 2014 133 دقیقه جزئیات کامل اثر
29 مناسب خانواده 43 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «خطای ستارگان بخت ما» داستان نوجوانانی است که از کودکی دچار بیماری سرطان شده‌اند و همیشه درحال تلاش برای شکست سرطان و زنده‌ماندن هستند. هیزل و آگوستوس هم دو نفر از آن‌ها هستند که بعد از آشنایی و علاقه‌مندشدن به‌هم، ناامیدی را کنار می‌­گذارند و از زندگی لذّت ببرند. این فیلم پیام‌های مثبتی درباره‌ی اهمیت زندگی و استفاده‌ی درست از تمامی‌ لحظات آن دارد که می‌­تواند راهی برای برقراری ارتباط، گفت‌وگو و تعامل شما با فرزندتان باشد.

موضوع فیلم داستانی عاشقانه همراه با صحنه‌های جنسی بین هیزل و آگوستوس است که تماشای آن برای رده‌ی سنی زیر 18 سال نامناسب است اما این مسئله در نسخه‌­ی پیشنهادی کدومو حل شده است.

خلاصه: درباره‌ی پیام فیلم با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دوربودن هیزل از بقیه و قطع‌کردن ارتباط با دیگران کار درستی بود؟ چرا هیزل به‌طور ناگهانی متوجه عشقش به آگوستوس شد؟

خلاصه: به نظرت فیلم چه پیام مثبتی داشت؟

داستان اثر

هیزل گریس به‌خاطر مبتلاشدن به سرطان تیروئید و پیشرفت بیماری‌اش هرروز بیشتر از گذشته ارتباطش با بقیه را کم می‌­کند تا بعد از مرگش دیگران بتوانند راحت‌تر با این قضیه کنار بیایند. او بااین‌وجود به اصرار پدر و مادرش به گروه حمایت کودکان سرطانی می‌­رود و در آنجا با آگوستوس واترز آشنا می‌­شود.

آگوستوس پسر جذّابی است که به سرطان استخوان مبتلا بوده و بعد از قطع یکی از پاهایش، علائم بیماری‌اش کمتر می‌­شود. هیزل و آگوستوس در زمان آشنایی‌شان به همدیگر یک کتاب معرفی می‌­کنند و آگوستوس مجذوب کتابی می‌­شود که هیزل به او معرفی کرده است و هیزل هم به او می‌­گوید که علاقه‌ی زیادی به آن کتاب دارد و آرزو دارد که نویسنده‌اش را یک بار ببیند.

آگستوس که از هیزل خوشش آمده است به‌دنبال راهی برای ارتباط با نویسنده است و با دکتر و خانوده‌ی هیزل صحبت می‌­کند تا بتواند او را به آمستردام ببرد. هیزل بعد از ملاقات با نویسنده‌ی کتاب تمام تصوراتش تغییر می‌­کند و بعد از خروج از خانه‌ی او متوجه می‌­شود که علاقه‌ی زیادی به آگوستوس دارد و سعی می‌­کند تمام وقتش را صرف او کند.

اما آگوستوس بعد از برگشت از سفر متوجه می‌­شود که سرطان تمام اعضای بدنش را گرفته است و ممکن است به‌زودی بمیرد. بااین‌حال همچنان به زندگی خود ادامه می‌­دهد و از هیزل می‌­خواهد تا برای مراسم خاکسپاری‌اش یک سخنرانی آماده کند. هیزل هم این کار را انجام می‌­دهد و بعد از مرگ آگوستوس، برایش سخنرانی می‌­کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Josh Boone

نویسنده: Scott Neustadter

تهیه‌کننده: Wyck Godfrey-Marty Bowen

بازیگران: Shailane Woodley - Ansel Elgort- Laura Dern  - Sam Trammell- William Dafoe

شخصیت‌ها:

آگوستوس: پسر مهربانی است که به سرطان استخوان مبتلا بوده و بعد از قطع یکی از پاهایش، علائم بیماری‌اش کمتر می‌‌شود و بعد از ملاقات با هیزل به او علاقه‌مند می‌‌شود.

هیزل: دختر 17ساله‌ای است که از کودکی دچار بیماری سرطان تیروئید بوده است و هرروز خودش را برای مرگ آماده می‌‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: 20th Century Studios

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : هیلدا سلامت

۱۸ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

این فیلم فوق العادس و مثل چی باید گریه کنید از دیدنش خسته نمیشید مخصوصا آخرش.وای بی نظیره خیلی شبیه به فیلم پنج پا فاصله هست.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خطای ستارگان بخت ما

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!