• امروز : 2 آبان 1403
logo

نقد و بررسی فیلم خجالت نکش ۲

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

8975 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +

فیلم سینمایی «خجالت نکش2» که در ادامه قسمت اول آن ساخته شد، در ابتدا قرار بود با نام جدایی قنبر از صنم، روانه سینماها شود. این فیلم، مثل قسمت قبلی آن، درباره اتفاقاتی‌ست که قنبر ناخواسته و به خاطر ساده‌لوحی‌اش، آن را رقم می‌زند؛ این‌بار قنبر، تحت تاثیر یک کلاه‌بردار مجازی، تصمیم به طلاق از صنم را می‌گیرد و نمی‌داند که پشت تصمیم او، چه اتفاقاتی پنهان شده است. داستان این اثر، بزرگسالانه بوده و به مسائلی مانند طلاق، ازدواج و ... می‌پردازد.

ژانر : کمدی

سال 1403 95 دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 32 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 15 سال؟

ناهنجاری‌هایی که در اثر وجود دارد، مثل خرافات، طلاق، ازدواج مجدد و از همه مهم‌تر، مسئله نابه‌هنجار فرار از خانه که به عنوان یک سنت از آن یاد می‌شود، مسائلی هستند که برای گروه سنی کمتر از 15 سال توصیه نمی‌شود. همچنان که پیام فیلم، درباره خرافات و کلاه‌برداران مجازی‌ست ولی نتیجه‌گیری درستی از آن انجام نمی‌گیرد و ممکن است مخاطب کم‌سن متوجه اشتباه‌بودن آن نشود.

نقش ما چیست؟

این قسمت از فیلم خجالت نکش، به تاثیر خرافات و شیادان مجازی پرداخته است. درباره اینکه اوقات سعد و نحس ممکن است چه تاثیری بر زندگی افراد بگذارند با یکدیگر صحبت کنید و ببینید اینکه قنبر، تصمیم به جدایی از صنم گرفت تا مشکلات‌شان حل شود درست بود یا نه؟ به نظر شما ممکن است مشکلات زندگی، صرفا به خاطر ساعت وقوع اتفاقات باشد؟ یا بهادادن به آن، باعث خرافه‌پرستی در انسان می‌شود؟ بعد از تماشای این اثر، به این موضوع بپردازید که مشکلات صنم و قنبر، از ساده‌لوحی قنبر سرچشمه می‌گیرد و تغییر رویه او، کلید حل مشکلات‌اش است.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

قنبر: قنبر که مردی جاافتاده و روستایی‌ست، به دنبال ‌حل مشکلات‌اش با صنم، به راه حل جدیدی می‌رسد؛ راه‌حلی که پر تنش و عجیب است.

صنم: همسر قنبر که از دست کارهای او خسته شده است. او اینبار، گرفتار نقشه جدید قنبر می‌شود.

داستان اثر:

قنبر و صنم یک زوج سن و سال‌دار و روستایی هستند. آن‌ها با دختر کوچک‌شان هدیه، زندگی آرامی دارند تا اینکه قنبر هوس می‌کند سروسامانی به مشکلات‌شان بدهد. او با یک دکتر قلابی در اینستاگرام آشنا می‌شود و متوجه می‌شود که دلیل تنش‌های بین او و همسرش، روز عقدشان بوده‌است. یعنی صنم و قنبر به خاطر عقدبستن در روزی که قمر در عقرب بوده، دچار نحسی شده‌اند و باید از یکدیگر طلاق بگیرند و در روز سعدی، دوباره عقد کنند. آن‌ها دور از چشم فرزندان‌شان، طلاق می‌گیرند اما با فوت محضردار، عقدشان به تعویق می‌افتد. این اختلالی که در عقد آن‌ها ایجاد می‌شود، زمینه‌ساز اتفاقات بعدی‌ست. صنم و قنبر، بعد از جدایی، سعی در آزار طرف مقابل را دارند و وانمود می‌کنند که به فکر برگشتن به زندگی مشترک‌شان نیستند و به دنبال زندگی تازه‌ای هستند. کارهای آن‌ها تا جایی ادامه پیدا می‌کند که فرزندان‌شان وارد عمل می‌شوند و این دو، با وجود مخالفت‌های برادر صنم، دوباره با یکدیگر عقد می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان:رضا مقصودی نویسنده:افرا جوراب‌لو-رضا مقصودی تهیه‌کننده:امیر پروین‌حسینی بازیگران:شبنم مقدمی- احمد مهران‌فر- محمد معتضدی- بهرنگ علوی کشور سازنده:ایران شرکت سازنده: مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خجالت نکش ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!