• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم خاستگاه مردان ایکس:ولورین (Origin of X-Men: and Wolverine)

author-img

توسط : مریم عسگری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1361 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
خاستگاه مردان ایکس در ژانر اکشن وتخیلی فیلمی ابرقهرمانی است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است. این فیلم چهارمین نسخه از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس می‌باشد و داستان و ماجرای چگونگی پیدایش ولورین را روایت می‌کند .لوگان یک انسان جهش یافته به دنبال زندگی عادی است اما پس از قتل همسرش به برنامه ایکس تن می‌دهد و تبدیل به یک ولورین می‌شود.دراین اثر خشونت پرتکرار و اغراق آمیز و ترس بالایی دارد.

ژانر : اکشن

سال 2007 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر درباره انسانهای جهش یافته ژنتیکی است که دارای توانایی‌های خاصی هستند . فیلمی اکشن وخشن که خشونت در روح کلی اثر جریان دارد و بسیار پرتکرار است و دارای ترس بسیار می‌باشد و صحنه‌های خشونت آن بسیار اغراق‎آمیز است و دیدن آن برای کودکان حتما ایجاد ترس و دلهره را می‌نماید. دیدن این فیلم برای کودکان و نوجوانان زیر 17 سال توصیه نمی‌شود و اگر به طور اتفاقی مشاهده شد پیشنهاد می‌شود در مورد اثرات مخرب آن توجه لازم را نموده و با فرزندان خود گفتگو کنید.

خلاصه: فیلمی با خشونت بسیار و اغراق آمیز و ترس زیاد که لازم است با توجه به روحیات فرزندانتان در انتخاب آن دقت کنید .

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندان خود بخواهید یکبار داستان را برای شما بازگو کنند و در مورد داستان با فرزندان خود گفتگو کنید: نظراتتان را در مورد شخصیت‌های داستان و کارهایی که انجام می‌دهند بیان نمایید. بنظرت تماشای فیلمی با این میزان خشونت چه تاثیری روی مخاطب می‌گذاره؟ پیامدهای مثبت و منفی اثر را بیان کن .

خلاصه: چه اثرات مخرب در فیلم وجود دارد؟

داستان اثر

گروهی از انسان‌ها در نتیجه جهش ژنتیکی از توانایی‌های ویژه‌ای برخوردار هستند که خود را از سایر انسان‌ها مخفی می‌کنند، دو برادر بنام‌های ویکتوریا و جیمیز که جهش یافته ژنتیکی هستند عضو گروهی بنام گروه جهش یافته شدند، دریک آزمایشگاه مخفی در یک پایگاه دورافتاده بر روی این انسانهای جهش یافته تحقیق می‌شود تا ازDNA آنها برای خلق سلاحی بنام ایکس استفاده شود.مسول این آزمایشگاه یک مامور ارشد بنام سرهنگ می‌باشد. جیمیز از گروه جدامی‌شود و ازدواج می‌کند. اما پس از 6 سال ویکتور همسر جیمیز را به قتل رساند . سرهنگ توانست بافریب DNAجیمز را به دست آورد و در همین حین جیمیز نیز بسیار قوی می‌شود. پس از اتفاقات بسیار جیمیز به نیت سرهنگ پی می‌برد و به سراغش می‌آید ودر آنجا با موجود ایکس درگیر می‌شود و او را شکست می‌دهد و در پایان داستان حافظه جیمیز در اثر شلیک گلوله سرهنگ پاک می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Gavin Hood

نویسنده/ مترجم: David Benioff, Skip Woods

نام تهیه کننده: Hugh Michael Jackman, Lauren Shuler Donner‎ , Ralph Winter‎

نام بازیگرانTroye Sivan Mellet‎ ,Isaac Liev Schreiber ,Danny Huston Viola Lynn Collins, Taylor Kitsch‎, Ryan Rodney Reynolds, Scott Edward Adkins, William James Adams, Kevin Serge Durand, Dominic Bernard Patrick Luke Monaghan

نام شخصیت ها: جیمیز:یک انسان که جهش ژنتیکی یافته است اما دوست دارد یک زندگی عادی داشته باشد و در پایان داستان ایکس را شکست میدهد. ویکتوریا: یک انسان که جهش ژنتیکی یافته است برادر جیمیز که پس از جدایی جیمیز از او یکی از افراد سرهنگ می‌شود و قدرت بسیاری دارد. سرهنگ : همه جهش یافته‌ها را درگروهی به سرپرستی خود عضو می‌کند تا بر روی آنها آزمایشات ژنتیک انجام دهد. کایلا:همسر جیمیز او نیز جهش یافته است اما این موضوع را از جیمیز به دستور سرهنگ مخفی می‌کند تا بتواند خواهرش را نجات دهد. رمی‌لبو: یک انسان که جهش ژنتیکی یافته است که قدرت دارد بر روی دیوار راه برود و به جیمیز برای رسیدن به پایگاه سرهنگ کمک کرد.

کشور سازنده: ایالت متحده آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خاستگاه مردان ایکس:ولورین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!