• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جورج فورمن بزرگ (Big George Foreman)

author-img

توسط : مبینا محمدی پناه ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1538 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم «جورج فورمن بزرگ» خلاصه‌ای از زندگی ماجراجویانه و آموزنده بوکسور پرآوازه جهان، جورج فورمن است. از زندگی سخت و فقیرانه او در کودکی تا تجربه بوکس، قهرمانی، شکست، کشیش کلیسا شدن و درنهایت بازگشت دوباره او به رینگ و تبدیل به پیرترین بوکسور قهرمان شدن، برای مخاطب به تصویر می‌کشد. این فیلم که گاه پرهیجان است و نگاه شما را بی‌توقف با خود همراه می‌کند، ساخته شرکت سونی است که قصد دارد نشان دهد، ذهن یک انسان و افکارش بیشتر از جسم او می‌تواند تعیین‌کننده برد یا شکست باشد و انسانی که به خودشناسی برسد، به خداشناسی و درنهایت خردمندی می‌رسد.

ژانر : درام زندگی‌نامه (بیوگرافی)

سال 2023 124 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

شما در این اثر با لحظات نبرد بوکسورهای برتر دنیا از جمله کلی، فورمن و فریزر مواجه می‌شوید که با وجود به نمایش‌کشیدن سختی‌ها و آسیب‌دیدگی‌های ناشی از بوکس، چیزی از هیجان و علاقه‌شان به این ورزش کم نمی‌کند. فورمن یک ورزشکار شجاع است که از پس نبرد با خودخواهی‌های خود پیروز برمی‌آید. او نشان می‌دهد که بوکس فقط ضربه‌زدن نیست، بلکه فکر کردن است. او با بازگشت به ذات خویش و کمک‌گرفتن از اعتقادات معنوی‌اش، به خودشناسی و خداشناسی می‌رسد و با به‌کارگیری خرد، از پس موقعیت‌های چالش‌برانگیز بر‌می‌آید.

اگر والد یک نوجوان اید و سردرگمی در اهداف و آینده‌ای نامعلوم حسی ناخوشایند در او ایجاد کرده، اگر فردی بالغ و با تجربه‌اید و مایلید بدانید کجای مسیر زندگی‌تان شبیه به جورج طی شده و یا حتی اگر اسم این بوکسور پرآوازه را شنیده‌اید، تماشای این فیلم را به شما توصیه می‌کنیم.

                                                                                                                                          

خلاصه:

قرار است از نزدیک با زندگی پرچالش و آموزنده‌ی جورج فورمن، این بوکسور پرآوازه آشنا شوید.

تماشای این اثر شما را به فکر وامی‌دارد که برای رسیدن به هدف، به چه چیزهایی نیاز داریم. معنویت در زندگی ما چه نقشی دارد و در تقابل نیروی جوانی و خردمندی بزرگسالی، کدام پیروز است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

جنبه‌ی واقعی بودن این اثر، می‌تواند شما را برای تعامل سازنده با فرزند خود و راه‌یابی به افکار و نوع‌ بینش یکدیگر آگاه سازد.

می‌توانید باهم درباره موضوعاتی از جمله توانایی‌ها و استعداد‌ها، علاقه‌مندی‌ها، اهداف زندگی و صحبت کنید و از سوال‌های عنوان‌شده استفاده کنید:

مهم‌ترین هدف ما برای رسیدن به موفقیت چیست؟

از بین شهرت و محبوبیت، کدام برای ما ارجحیت دارد؟

 

خلاصه:

اگر قرار باشد، تنها یک کلمه بیانگر شخصیت جورج باشد، چه واژه‌ای انتخاب می‌کنید؟

اگر قرار باشد با یک خصلت در نظر عامه شناخته شوید، انتخاب شما چیست؟

بین هوش و استعداد، کدام مهم‌تر است؟ چرا؟

داستان اثر

فیلم جورج فورمن بزرگ، ساخته کشور آمریکا و کمپانی سونی در سال 2023، زندگی پرتلاطم جورج فورمن بزرگ، بوکسور پرآوازه جهان را به تصویر می‌کشد. از کودکی سخت و پرتلاطم او شروع می‌شود و به تجربه‌ی بوکس، کشیش کلیسا شدن و درنهایت پیرترین قهرمان بوکس جهان شدن می‌رسد.

درون جورج یک خشم پنهان از خود و خدا وجود دارد که نمود آشکار آن پرخاشگری و تندخویی اوست. او قدردان همسر و فرزند و خانواده خود نیست و همه توان و حواس خود را صرف زندگی ورزشی‌اش می‌کند. برادوس از  سرمایه‌ی پنهان (قدرت بالای بدنی) که در دستان جورج است استفاده می‌کند و به او می‌آموزد که انرژی‌اش در مسیر مثبت صرف شود. جورج پله‌های ترقی را به سرعت طی می‌کند اما وقتی به رقیب سرسخت خود، محمدعلی کلی می‌رسد، متوجه می‌شود همه چیز جسم و توانایی بدنی نیست. ذهن قدرتمندتر از هرچیز دیگری است و اگر کنترل نشود، بزرگترین دشمن انسان می‌شود. فورمن با تجربه شکست از جیمی یانگ، ناگهان متحول می‌شود. او به خودشناسی و خداشناسی می‌رسد و از بوکس فاصله می‌گیرد، به کلیسا می‌رود و واعظ می‌شود. تجربه ناموفق در حسابداری اموالش منجر به ناتوانی در پرداخت هزینه و درنهایت تصمیم جورج برای ورود دوباره به بوکس می‌شود.

جورج فورمن، دیگر یک جوان قدرتمند در بوکس نیست اما او از تجربه و خردی برخوردار شده که والاتر از هیجان و خروش یک جوان است و همین ویژگی که در مسیر زندگی با او همراه شده و پرورش یافته، منجر به تبدیل جورج فورمن به پیرترین قهرمان بوکس جهان می‌شود.

تماشای این فیلم، لذت بردن از زندگی آموزنده‌ی جورج فورمن و همراه شدن با هیجان و خرد او در مسیر زندگی خواهد بود.

با دیدن این فیلم انگیزه شما برای گام‌برداشتن و جنگیدن برای هدف، بیشتر از پیش می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: George Tillman

نویسنده: Frank Baldwin، George Tillman

نام تهیه کننده: David Zelon

نام بازیگران:

Chris Davis

Jasmine Matthews

Sullivan Jones

Lawrence Gilliard Jr

John Magaro

نام شخصیت‌ها:

جورج فورمن: بوکسوری که در دوران نوجوانی، قدرت بدنی بالای او در جهت کشف استعداد و افزایش توانمندی‌هایش استفاده می‌شود و او را به قهرمان سنگین وزن جهان تبدیل می‌کند.

مسیر زندگی جورج از فقر، تجربه بوکس و قهرمانی، کشف جنبه معنوی شخصیت خود و واعظ شدن و در نهایت قهرمان سنگین‌وزن جهان شدن می‌گذرد.

 محمدعلی کلی: رقیب سرسخت جورج فورمن که او را تحت تاثیر بازی‌های روانی خود قرار می‌دهد و با شکست‌دادن جورج او را وارد مسیر دیگری از زندگی می‌کند.

 برادوس: از مسئولان جاب کروپس که استعداد جورج را کشف می‌کند و مربی بوکس او می‌شود.

جو فریزر: از بزرگترین قهرمانان بوکس که انگیزه جورج برای طی‌کردن مسیر پرتلاطم بوکس می‌شود و در یک مسابقه، مبارز جورج شده و شکست می‌خورد.

مری: خواهر مهربان و دلسوز جورج که به خطر‌افتادن زندگی خود و فرزندش در هنگام زایمان، جورج را به مهمانی و هم‌کلامی با خدا می‌برد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Affirmfilms a sony company

مخاطب اثر: نوجوان/ بزرگسال

ردة سنی سایت‌های دیگر:

commensense: +13

IMDB:

هشتگ: #درام، #بیوگرافی، #ورزشی، #بوکس، #بوکسور، #محمدعلی_کلی، #جورج_فورمن_بزرگ، #قهرمانی، #کشیش

دیالوگ:

" ورزش، ورزش است. تنها باید یاد بگیریم خود را چطور تنها از رینگ خارج کنیم."

"هر چی که دنبالش می‌گشتم از قبل همونجا بود."

"اگر برای ایمانتون نجنگید، تحلیل می‌ره."

"زیبایی بوکس به اینه که به مرد نشون میده چطور بتونه از پس یه کار سازنده، به تنهایی بربیاد."

"بگذار عشق بدون فریب باشد، به آنچه که خوب است چنگ بزن."

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جورج فورمن بزرگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!