• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جری و مارج پولدار می‌شوند (Jerry and Marge Go Large)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2691 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است روایت پولدارشدن فردی به نام جری، پس از بازنشستگی است. او با استفاده از نقصی که بر اساس روابط ریاضی در قرعه‌کشی یکی از شرکت‌های برگزارکننده لاتاری (قرعه‌کشی) می‌یابد، پول زیادی به جیب زده و مردم شهر را نیز در این سود سهیم می‌کند؛ اما داستان به مسئله پول و روابط ریاضی و اعداد ختم نمی‌شود بلکه پیام‌هایی از ارجحیتِ روابط انسانی بر ثروت و مهربانی و محبت به یکدیگر در خود دارد.

ژانر : درام

سال 2022 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

با نگاهی به عنوان فیلم، متوجه می‌شویم که داستانِ واقعی ثروتمندشدن یک زن و شوهر را شاهد خواهیم بود در حالی که این همه‌‌ی ماجرا نیست. جری و مارج پس از بازنشستگی با شرکت در لاتاری و البته با تکیه بر هوشِ جری و نبوغ ریاضی او، برنده میلیون‌ها دلار پول می‌شوند اما در میانه مسیر متوجه می‌شوند که آن چیزی که بیشتر از این پول برایشان ارزش دارد، حضور آدم‌ها در کنار یکدیگر و انسانیت است. جری حتی با تکیه بر همین عقیده، تیلور، رقیبش را از صحنه رقابت کنار می‌زند و موفق می‌شود تا روند صعودی بُردهایش را ادامه‌دار کند اما وقتی لاتاری به اتمام می‌رسد و حضور همدلانه همشهری‌هایش را در کنار خود می‌بیند، در می‌یابد که این در کنار هم بودن و محبت و مهربانی، باارزش‌ترین چیز در دنیاست که با هیچ چیزی قابل معاوضه نیست. تماشای این فیلم بهترین فرصت است تا درباره ارزش‌های انسانی در زندگی با فرزندان خود گفتگو کنیم.

نکته دیگر در این فیلم خودِ موضوع پولدارشدن با شرکت در قرعه‌کشی است. بهتر است برای فرزندانمان توضیح دهیم که حتی جری نیز با تکیه بر روابط ریاضی و علمی که داشت توانست نقص قرعه‌کشی را پیدا کرده و به ثروت دست یابد؛ بنابراین تکیه بر چنین روش‌هایی برای رسیدن به مال و ثروت، بدون پشتوانه عقلی و علمی اشتباه است و حتی ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد.

فیلم خشونت و ترس ندارد اما بهتر است برای تماشا از نسخه‌های پالایش‌شده استفاده کنید.

خلاصه: فیلم پیام‌های مثبت خوبی دارد که می‌توانیم درباره آن با فرزندان خود گفتگو کنیم. برای تماشا از نسخه‌های پالایش‌شده استفاده کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره داستان فیلم و تصمیمات شخصیت‌ها با فرزندان خود گفتگو کنید و از آن‌ها بپرسید:

جری چگونه توانست پولدار شود؟ با شرکت در قرعه‌کشی و یا با استفاده از نبوغ ریاضی خود؟

اهمیت کار گروهی در این فیلم چطور به تصویر کشیده شد؟

به نظر تو پولدارشدن در زندگی چقدر اهمیت دارد؟ تا کجا باید برای آن تلاش کرد؟ آیا پولدارشدن از هر مسیری و با هر وسیله‌ای را صحیح می‌دانی؟

به نظر تو تصمیم تیلور برای ترک تحصیل درست بود؟

به نظر تو مطالعه و تحصیل در موفقیت در زندگی چقدر نقش دارد؟                                     

خلاصه: درباره پیام‌های فیلم، تصمیمات شخصیت‌ها و روش پولدارشدن جری، درست یا غلط‌بودن آن، با فرزندان خود گفتگو کنید.

داستان اثر

جری، پس از بازنشستگی به طور اتفاقی متوجه یک نقص ریاضی در یک لاتاری (قرعه‌کشی) به نام وین‌فال می‌شود. او در ابتدا به طور پنهانی روی این پروژه کار می‌کند و حدود 8 هزار دلار از پس‌انداز بانکی‌اش را به خرید بلیط‌های قرعه‌کشی اختصاص می‌دهد. برای بار اول او 15 هزار دلار برنده می‌شود اما هنوز این موضوع را از اطرافیان به ویژه همسرش پنهان می‌کند؛ تا اینکه مارج به طور اتفاقی متوجه حضور جری در لاتاری شده و برعکسِ تصور جری، او از این موضوع استقبال می‌کند و پیشنهادهایی نیز برای ادامه مسیر به او می‌دهد. از اینجا به بعد آن‌ها با کمک هم، بلیط لاتاری را خریده و هربار مبالغ زیادی را برنده می‌شوند. پس از مدتی برای افزایش بیشتر مبلغ، تصمیم می‌گیرند تا یک شرکت بزنند و همشهری‌ها و دوستانشان را نیز در این سود سهیم کنند. افراد زیادی سهام شرکت را خریده و روز به روز بر سرمایه‌شان افزوده می‌شود؛ اما پسری جوان و نابغه از دانشگاه هاروارد نیز متوجه این نقص شده و وارد لاتاری می‌شود. او در ابتدا موفق می‌شود تا جری را از سر راه بردارد اما جری با مشورت مارج، بار دیگر راه دیگری یافته و مجددا در مسیر پیروزی و ثروت قرار می‌گیرد. این ماجرا ادامه می‌یابد تا جایی که خودِ شرکت، لاتاری را به دلیل همین نقص، به اتمام می‌رساند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: David Frankel

نویسنده/ مترجم: Jason Fagone

نام تهیه کننده: Amy Baer, Gil Netter

نام بازیگران:

Bryan Cranston, Annette Bening, Rainn Wilson, Larry Wilmore, Ann Harada, Jake McDorman, Uly Schlesinger,Tracie Thoms

نام شخصیت ها:

جرالد(جری): پیرمردی که به تازگی بازنشسته شده است. جری در ریاضیات بسیار باهوش و نکته‌سنج است و سعی دارد با کمک آن به مردم شهرش کمک کند.

مارج: همسر جری که با او همدل و مهربان است. مارج ایده‌های خوبی برای ادامه مسیر به جری می‌دهد و در موفقیت او نقش مهمی دارد.

تیلور: پسری دانشجو که در دانشگاه هاروارد درس وکالت می‌خواند. او سودای شهرت و ثروت دارد و به همین علت درس را رها کرده و در لاتاری شرکت می‌کند. تیلور قصد دارد تا جری را به عنوان یک رقیب، از سر راهش بردارد!

بیل: مردی که در ماساچوست یک سوپرمارکت دارد. بیل بسیار شوخ‌طبع و ساده‌دل است و قصد دارد تا از همسرش جدا شود. او به یکی از دوستان صمیمی جری و مارج تبدیل می‌شود.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Paramount Players, MRC, Levantine Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جری و مارج پولدار می‌شوند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!