• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جایی برای پیرمرد‌ها نیست ( No Country For Old Men)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1678 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک شکارچی به نام «لیوالن» کیفی پر از پول پیدا می‌کند که برای قاچاقچیان موادمخدر است بوده و آن را به خانه می‌برد. «چیگارو» قاتل روانی و خشنی است که به‌دنبال لیوالن می‌گردد تا پول‌ها را از او بگیرد و او را بکشد. این فیلم خشونت بالایی به نمایش می‌گذارد و توانسته برنده‌ی ۴ جایزه‌ی اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بشود.

ژانر : جنایی

سال 2007 ۱۲۲ دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم درباره‌ی تعقیب‌وگریز بین دو شخصیت به نام «لیوالن» و «چیگارو» است. چیگارو قاتلی روانی است و در مسیری که دنبال لیوالن است حتی افرادی را که به او کمک می‌کنند می‌کشد. زمانی که ماشین او در جاده خراب می‌شود، فردی به کمک او می‌آید و ماشینش را درست می‌کند. اما بااین‌حال چیگارو او را می‌کشد. این میزان از خشونت و نمایش قتل به‌صورت بی‌پرده و واقعی ایجاد دلهره و ترس می‌کند. بهتر است در زمان تماشای فیلم، دلهره و استرس فرزندتان را نادیده نگیرید و با او همدردی کنید.

خلاصه: در زمان تماشا فیلم، دلهره و استرس فرزندتان را نادیده نگیرید و با او همدردی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در زمان نمایش صحنه‌های قتل و اعمال خشونت با فرزندتان صحبت کنید و ابراز همدردی کنید. نظر فرزندتان را درباره‌ی لیوالن و تلاشش برای نگه‌داشتن کیف پول بپرسید. آیا با برداشتن کیف پول توسط او موافقید؟

خلاصه: نظر فرزندتان را درباره‌ی لیوالن و تلاشش برای نگه‌داشتن کیف پول بپرسید.

داستان اثر

مردی به نام «لیوالن» کیفی پر از پول پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد با آن وضع زندگی خود را بهتر کند. اما برای اینکه پلیس او را دستگیر نکند به همسرش می‌گوید که به سفر برود و خودش هم به هتل می‌رود. قاتلی روانی به نام «چیگارو» به دنبال او می‌گردد تا آن پول‌ها را از او بگیرد.

او فرد خشن و ترسناکی است و هر کسی که با او مخالفت کند را می‌کشد. زمانی که چیگارو هتل لیوالن را پیدا می‌کند، لیوالن اتاقش را عوض می‌کند. زمانی‌که چیگارو وارد اتاق می‌شود همه‌ی مسافران اتاق را می‌کشد. لیوالن هم فرار می‌کند.

او به هتل دیگری می‌رود و متوجه می‌شود که یک ردیاب بین پول‌هاست و چیگارو از طریق آن جای او را پیدا می‌کند. زمانی که چیگارو وارد هتل می‌شود به سمت لیوالن تیراندازی می‌کند و همدیگر را زخمی می‌کنند. درنهایت چیگارو لیوالن را می‌کشد و به سراغ همسر او می‌رود. همسر لیوالن به چیگارو می‌گوید که پول‌ها پیش او نیست و از او درخواست می‌کند تا او را نکشد. چیگارو شیر یا خط می‌کند و به‌خاطر اینکه همسر لیوالن درست جواب می‌دهد او را نمی‌کشد.

جزئیات اثر

کارگردان: Ethan Coen -Joel Coen

نویسنده: Ethan Coen -Joel Coen

تهیه‌کننده: Joel Coen- Ethan Coen -Scott Rudin

بازیگران: Woody Harrelson - Josh Brolin - Javier Bardem - Tommy Lee Jones

شخصیت‌ها:

آنتوان چیگارو: قاتلی روانی و بی‌رحم که به‌دنبال کیف پول است و هر کسی را سر راهش قرار بگیرد می‌کشد.

لیوالن : مرد میانسالی که درحال شکار، اجساد قاچاقچیان را می‌بیند و برای بهترشدن زندگی خود کیف پر از پول آن‌ها را برمی‌دارد.

کلانتر: کلانتر بازنشسته‌ی شهر تگزاس است و نسبت به افزایش جرم در شهر ناراحت است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Scott Rudin Productions - Mike Zoss Productions

جوایز و افتخارات: نامزد دریافت ۸ جایزه و برنده ۴ جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید.

مخاطب اثر: بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جایی برای پیرمرد‌ها نیست

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!