• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جنایت گریندل‌والد ( Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald )

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3072 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این فیلم سینمایی، دومین قسمت از مجموعه‌ی جانوران شگفت‌انگیز و داستانی فرعی از مجموعه‌ی هری پاتر است. در این قسمت جادوگر شرور گلرت گریندل‌والد قصد دارد تا مجدداً پیروان خود را گردهم بیاورد، نیوت اسکمندر به دستور آلبوس دامبلدور تلاش دارد تا مانع رسیدن او به اهدافش شود. مبارزه با نیروی شر از جمله پیام‌های مثبت این فیلم است و خشونت و ترس نیز در این اثر شدت پائینی دارد.

ژانر : فانتزی

سال 2018 134 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«جانوران شگفت‌انگیز: جنایت گریندل‌والد» دومین قسمت از مجموعه جانوران شگفت‌انگیز و داستانی فرعی از مجموعه‌ی محبوب هری پاتر است. این داستان در دنیای جادوگری ساخته‌ی جی‌کی‌رولینگ اتفاق می‌افتد و برای طرفداران مجموعه‌ی هری پاتر صحنه‌ها و شخصیت‌های آشنایی دارد. برای مثال چندین صحنه در مدرسه‌ی هاگوارتز اتفاق می‌افتد یا جوانیِ شخصیت‌های آشنایی مانند آلبوس دامبلدور و منیروا مک‌گونگال به نمایش درمی‌آید. به همین ترتیب این اثر فارغ از هر نکته‌ی دیگری برای دوستداران هری‌ پاتر محبوب و خاطره‌انگیز است و می‌توان راجع به ارتباطات‌های دو قصه گفت‌وگو کرد.

این داستان به طور کلی در دنیای جادویی اتفاق می‌افتد و شخصیت‌های آن اغلب جادوگر هستند. جادو در این داستان عنصری فانتزی است که گروهی از مردم از آن بهره‌مندند و در دنیای مخفیانه در کنار انسان‌های غیرجادوگر زندگی می‌کنند اما جادو راه‌حل مشکلات آن‌ها نیست. شخصیت‌های جادوگر داستان مانند افراد غیرجادوگر باید با تلاش، همکاری، فداکاری، شجاعت و... در مقابل نیروهای شرور ایستادگی کنند. در این داستان حتی افراد غیرجادوگر هم به کمک جادوگران می‌آیند و با تلاش و شجاعت خود برای مقابله با شر تلاش می‌کنند و شخصیت‌های مثبت داستان اعتقاد دارند که افراد جادوگر و غیرجادوگر کاملاً برابرند.

شخصیت‌های شرور این داستان به برتری جادوگرها به افراد غیرجادوگر اعتقاد دارند. در قسمتی گریندل‌والد می‌گوید که او قصد کشتن همه‌ی غیرجادوگرها را ندارند چون جامعه به حیوان‌های باربر هم احتیاج دارد و به همین ترتیب تلاش می‌کند تا با جمع کردن پیروان خود شرایطی فراهم کند که جادوگرهای اصیل به دیگران برتری داشته باشند. او برای جمع کردن پیروانش دیگران را فریب می‌دهد برای مثال می‌گوید که به خاطر جنایات غیرجادوگران در جنگ جهانی اول و احتمال وقوع جنگ جهانی دوم می‌خواهد مقابل آن‌ها بایستد و از خونریزیِ بیشتر جلوگیری کند. در حالی که شخصیت‌های اصلی داستان می‌دانند که نیت اصلی گریندل‌والد نابودی همه‌ی غیرجادوگرها و جادوگران غیراصیل است.

شخصیت اصلی این داستان جادوگری جوان به نام نیوت اسکمندر است که توسط دامبلدور مأموریت پیدا کرده‌ تا مقابل اعمال شرارت‌آمیز گریندل‌والد بایستد. ویژگی اصلی دامبلدور در هر دو مجموعه (هری پاتر و جانوران شگفت‌انگیز) این است که به افراد جوانی که به ظاهر تواناهایی زیادی ندارند اعتماد می‌کند. در این مجموعه هم نیوت اسکمندر و دوستانش که همگی جوان هستند، نماینده‌ای از طرف دامبلدور و نیروهای خوب داستان‌اند که تلاش می‌کنند در مقابل گریندل‌والد بایستند.

باید توجه داشت که شخصیت دامبلدور که در این داستان رهبر نیروهای خیر است فردی همجنس‌گرا تصویر شده‌است. این نکته در این قسمت به طور مستقیم به نمایش در نمی‌آید و تنها در دیالوگی دامبلدور می‌گوید که رابطه او و گریندل‌والد نزدیک‌تر از برادر بوده‌است. اما در مصاحبه‌های جی‌کی‌رولینگ، نویسنده داستان و همین‌طور در قسمت سوم مجموعه تصریح می‌شود.

به طور کلی مجموعه‌ی جانوران شگفت‌انگیز، علی‌الخصوص برای دوستداران دنیای هری پاتر دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده است و در کنار آن پیام‌های مثبتی را به بیننده منتقل می‌کند.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

مجموعه‌ی جانوران شگفت‌انگیز داستانی فرعی از مجموعه‌ی هری پاتر است و در دنیای جادویی ساخته جی‌کی‌رولینگ اتفاق می‌افتد. این اثر برای دوستداران داستان هری پاتر خاطره‌انگیز است و پیام‌های مثبتی در راستای تلاش برای مقابله با نیروهای شر منتقل می‌کند باید توجه داشت که جادو عنصر اصلی این داستان است گرچه راه‌حل مشکلات نیست و جادوگران مانند انسان‌های معمولی با تلاش، فداکاری، همکاری و ... به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد ویژگی‌ها و اقدامات شخصیت‌های داستان گفتگو کنید. چرا نیوت و دوستانش مقابل گریندل‌والد ایستادند؟ گریندل‌والد و پیروانش چه افکاری داشتند و چرا دست به اقدامات شرورانه می‌زدند؟

در مورد شخصیت‌های خاکستری داستان گفتگو کنید. آیا هر اشتباهی موجب می‌شود که انسان‌ها به افرادی بد تبدیل شوند؟

در مورد جادو با هم گفتگو کنید؟ آیا جادو در این داستان مشکلات شخصیت‌ها را حل می‌کرد؟ موقعیت‌ها و محدودیت‌هایی که داشتن جادو ایجاد می‌کند را بررسی کنید.

در مورد اینکه چرا در داستان جادوگرها پنهانی زندگی می‌کنند گفتگو کنید. در مورد گذشته اروپا و اعدام کردن افراد به بهانه‌ی جادوگری صحبت کنید.

در مورد ویژگی‌های داستان‌های فانتزی و وجود عناصر خارق‌العاده گفتگو کنید. اشاره کنید که این داستان‌ها با زندگی واقعی تفاوت دارند.

در مورد اینکه یک داستان فانتزی چطور می‌تواند مسائل دنیای واقعی را به تصویر بکشد، باهم بحث کنید.

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

در مورد تفکرات دو طرف درگیر مبارزه باهم گفت‌وگو کنید و این ویژگی‌ها را با مسائل موجود در دنیای واقعی مقایسه کنید.

داستان اثر

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: جنایت گریندل‌والد آن‌ها داستانی فرعی و اصطلاحاً اسپین آف مجموعه هری پاتر است. این قصه پیش از به دنیا آمدن هری پاتر و دوستانش اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی این داستان، نیوت اسکمندر، جانورشناس بزرگی است که کتاب نوشته شده توسط او در داستان هری پاتر به عنوان کتاب درسی در مدرسه جادوگری هاگوارتز تدریس می‌شود. در قسمت دوم این مجموعه پس از اینکه نیوت موفق شده تا در آمریکا مقابل «گلرت گریندل‌والد» جادوگر شرور بایستد مشخص می‌شود که رفتنش به آمریکا اتفاقی نبوده و به دستور «آلبوس دامبلدور» به این سفر رفته است. همه اعتقاد دارند تنها کسی که نیرویش با نیروی گریندل‌والد برابری می‌کند دامبلدور است اما به دلیل یک پیمان خونی او نمی‌تواند علیه گریندل‌والد اقدامی بکند به همین جهت در این قسمت نیوت اسکمندر را به فرانسه می‌فرستد تا از پیشرفت برنامه‌های شرورانه گریندل‌والد جلوگیری کند.

از طرفی گریندل‌والد که توسط نیروهای کنگره‌ی جادویی آمریکا دستیگر و زندانی شده، موفق می‌شود که مجدداً فرار کند و به فرانسه برود. او تلاش دارد «کریدنس بربون» را پیدا کند و پیروان خود را مجدداً در کنار هم جمع کند. کریدنس بربون پسر نوجوانی است که نیروی جادویی‌اش سرکوب و تبدیل به یک «نهانه» شده‌است و در حال حاضر تنها چیزی که برایش اهمیت دارد این است که هویتِ پدر و مادر واقعی خود را کشف کند.

نیوت اسکمندر به کمک دوستانش، جیکوب و تینا تلاش می‌کند پیش از آنکه گریندل‌والد از راه برسد، کریدنس را پیدا کنند اما موفق نمی‌شوند و در دام گریندل‌والد می‌افتند. گریندل‌والد تعداد زیادی از جادوگران را در کنار هم جمع می‌کند و اعلام می‌کند که تلاش دارد تا کاری کند که جادوگران به جای افراد غیرجادوگر، کنترل جهان را دست بگیرند و از جنگ و ویرانی جلوگیری کنند. نیوت و دیگران می‌دانند که گریندل‌والد افکار نژادپرستانه دارد و تنها جادوگرهای اصیل را برتر می‌داند اما در نهایت موفق نمی‌شوند که این را به افراد حاضر در گردهمایی ثابت کنند و جمع پیروان گریندل‌والد مجدداً شکل می‌گیرد.

در نهایت نیوت موفق می‌شود پیمان خونی دامبلدور و گریندل‌والد را پیدا کند و به دست دامبلدور برساند. در صورتی که دامبلدور موفق به نابودی این پیمان شود می‌تواند علیه گریندل‌والد اقدام کند و او را شکست بدهد. داستان قسمت دوم مجموعه در همین جا به پایان می‌رسد اما با توجه به مجموعه‌ی هری پاتر مشخص است که دامبلدور در نهایت موفق می‌شود که گریندل‌والد را شکست دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: David Yates/ دیوید یتس

نویسنده: /J. K. Rowling جی‌کی‌رولینگ

نام تهیه کننده: /David Heyman دیوید هیمن

نام بازیگران: Eddie Redmayne ، Katherine Waterston، Dan Fogler/ ادی ردمین، کاترین واترستون، دن فوگلر

نام شخصیت ها:

نیوت اسکمندر:  جانورشناسی جوان و ساده‌ که در تمام عمرش مشغول شناخت جانوران جادویی بوده ‌است و  در حال حاضر بیشتر از هر کسی در دنیای جادوگری در این حوزه تخصص و مهارت دارد.

تینا گلدستین: ساحره‌ای منطقی و معقول که کارمند کنگره‌ی جادویی ایالات متحده آمریکا (ماکوزا) است. او و نیوت به یکدیگر علاقه‌مندند.

جیکوب کوالسکی: یک بی‌جادو، (کسی که جادوگر نیست) او نزدیک‌ترین دوست نیوت است و به خواهر تینا علاقه دارد.

کردینس بربون: پسر نوجوانی که در حقیقت جادوگر است اما به دلیل سرکوب نیروهای جادویی‌اش تبدیل به «نهانه» شده. گلرت گریندل‌والد تلاش دارد تا از نیروی او در راستای اهداف خود استفاده کند.

گلرت گریندل‌والد: جادوگر شرور بریتانیایی که برای بار چندم از زندان فرار می‌کند و تلاش دارد تا پیروان خود را مجدداً جمع کند.

آلبوس دامبلدور: جادوگری قدرتمند که در حال حاضر یکی از اساتید مدرسه‌ی هاگوارتز است و در گذشته رابطه‌ی نزدیکی با گلرت گریندل والد داشته است. او در آینده و در سری داستان‌های هری‌پاتر مدیر مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز خواهد شد.

کشور سازنده: آمریکا، انگلستان

کمپانی سازنده: Warner Bros. Pictures

مخاطب اثر: بزرگسال، نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جانوران شگفت‌انگیز: جنایت گریندل‌والد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!