• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ثور: عشق و تندر ( Thor: Love and Thunder)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

4427 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ثور به مبارزه با قاتل خدایان می‌پردازد تا جلوی کشته شدن خدایان بی‌گناه را بگیرد. ثور به دنبال آرامش و صلح درونی است اما در نهایت می‌فهمد که حتی غم عشق از فراموش کردن آن دلنشین‌تر است. خشونت و گروگان‌گیری کودکان در این اثر مسئله حساسی است و همچنین امتیاز ترس این اثر بیشتر از سایر فیلم‌های مارول است. بنابراین تماشای آن به هیچ عنوان برای سنین پایین توصیه نمی‌شود.

ژانر : ابرقهرمانی

سال 2022 119 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 6 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم سینمایی «ثور: عشق و تندر» محصول سال 2022 یکی دیگر از فیلم‌های کمپانی مارول است که به ادامه‌ی داستان ثور و ازگار می‌پردازد.

ثور احساس می‌کند عشق زندگی‌اش را از دست داده و بعد از سوگ‌های فراوانی که تجربه کرده است،  تلاش می‌کند تا به آرامش برسد. او مراقبه را امتحان می‌کند و هر زمان کسی به کمک او نیاز داشته باشند، ثور دست به کار می‌شود، اما احساس پوچی هیچ‌وقت او را رها نمی‌کند. تا زمانی که دوباره با جین برخورد می‌کند. این بار تلاش  می‌کند در کنار او بماند و عشق به زندگی او شور جدیدی می‌دهد. در واقع ثور دست از سرکوب احساسات خود برمی‌دارد و آن‌ها را هرچند دردناک می‌پذیرد. شما می‌توانید در مورد شخصیت اصلی داستان و روند پذیرش احساساتش با فرزند خود صحبت کنید. درون خانواده در مورد احساساتی که ممکن است متعارض باشند (هم خوشایند هم ناخوشایند) اما به زندگی معنا می‌دهند، صحبت کنید.

گور، ضد قهرمان داستان هم به نوعی پوچی رسیده است. او سال‌ها به خدای خودش ایمان داشته اما زمانی که در حال مرگ است خدای خودش را در حال عیاشی پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که او هیچ اهمیتی به بندگانش نمی‌داده است. این یاس فلسفی از قدرت برتر و در نهایت پذیرش عشق به جای انتقام‌جویی می‌تواند سوالات زیادی را برای بینندگان نوجوان ایجاد کند. هرچند ژانر اصلی داستان فانتزی است و خدایان متعدد از افسانه‌های ملل مختلف گرفته شده است اما می‌تواند افکار بیندگان را تحت تاثیر قرار بدهد. بنابراین شاید فرصت مناسبی باشد تا اگر برای اعضای خانواده سوالاتی مطرح شد مثل اینکه: «اگر خداوند عادل است، این همه ناعدالتی در دنیا چطور وجود دارد؟» با یکدیگر گفت‌وگو کنید و از کتاب‌های فلسفه و منطق استفاده کنید.

البته ژانر فانتزی داستان می‌تواند از بار فلسفی آن بکاهد. این فیلم تصاویر ترسناک‌تری را نسبت به فیلم‌های دیگر مارول به نمایش می‌گذارد و با توجه به گروگان‌گیری کودکان می‌تواند احساس امنیت کودکان را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد.

خلاصه: پذیرش احساسات در ثور و تحول شخصیتی گور می‌تواند نقاط قابل تامل این فیلم باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چه چیزی ابرقهرمانان را به قهرمان تبدیل می‌کند؟

 گور از لحاظ شخصیتی چه سیری را طی کرد و هربار چه احساساتی منجر به تحول او شد؟

آیا ثور می‌توانست زودتر احساسات خود را نسبت به جین بپذیرد؟

خدایان درون فیلم هرکدام مربوط به کدام ملل می‌شوند؟

خلاصه: چه چیزی هربار باعث تحولی شخصیتی در گور می‌شد؟

داستان اثر

گور و دخترش آخرین بندگان یکی از خدایان‌اند. دختر گور می‌میرد و گور هم در آستانه‌ی مرگ، با خدایش دیداری دارد و می‌فهمد که آن خدا هیچ اهمیتی به بندگانش نمی‌دهد. شمشیری باستانی که خداکش نام دارد به کمک گور می‌آید تا انتقامش را از همه‌ی خدایان بگیرد. ثور بعد از کشته شدن تعدادی از خدایان متوجه داستان می‌شود اما گور به ازگارد حمله می‌کند و بچه‌های ازگاردی را گروگان می‌گیرد. ثور در ازگارد متوجه می‌شود که جین به کمک چک‌کش قدیمی‌اش قدرت ویژه‌ای پیدا کرده و به یک ثور تبدیل شده است. آن‌ها با هم به سرزمین تاریکی می‌روند تا کودکان ازگاردی را نجات دهند. جین متوجه می‌شود که گور می‌خواهد به چشمه‌ی ابدیت برسد و در آن جا آرزویش را برآورده کند که کلید رسیدن به آن طوفان‌شکن، سلاح جدید ثور است. ثور بعد از نبرد با گور اسلحه‌اش را از دست می‌دهد و در نهایت متوجه می‌شود که جین سرطان دارد و نزدیک مرگ است. برای همین از جین می‌خواهد که در زمین بماند چون جادوی سلاح قدیمی‌اش باعث مرگ او می‌شود. ثور به سیاره‌ی چشمه ابدیت می‌رود. گور در حال باز کردن قفل است که ثور بچه‌ها را نجات می‌دهد و به آن‌ها جادوی مبارزه با سایه‌های شیطانی را می‌دهد. بچه‌ها مشغول مبارزه با سایه‌ها می‌شوند و ثور و گور در حال مبارزه اند که جین از راه می‌رسد. جین با گور می‌جنگد تا ثور طوفان‌شکن را نجات دهد. در نهایت شمشیر خداکش از بین می‌رود و دریچه‌ی چشمه‌ی ابدیت باز می‌شود اما ثور به جای مقابله با گور به طرف جین می‌رود و از گور هم می‌خواهد عشق را انتخاب کند. گور هم آرزو می‌کند تا دخترش برگردد. در نهایت جین و گور می‌میرند و ثور تبدیل به پدرخوانده‌ی دختر گور می‌شود که قدرت جادویی از چشمه‌ی ابدیت دارد و با یکدیگر به مبارزه با موجودات پلید می‌پردازند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: تایکا وایتیتی Taika Waititi /

نویسنده/ مترجم: تایکا وایتیتی جنیفر کیتین رابینسون Taika Waititi  ,  Jennifer Kaytin Robinson,

نام تهیه کننده:کوین فایگی /Kevin Feige

نام بازیگران: کریس همسورث، کریستین بیل، تسا تامپسون ، ناتالی پورتمن و .... / Chris Hemsworth alongside Christian Bale, Tessa Thompson Natalie Portman

نام شخصیت‌ها:

ثور: خدای تندر که قدرت ویژه‌ای دارد.

جین فاستر: دوست دختر قبلی ثور که به سرطان مبتلا شده است.

گور: مردی که برای انتقام مرگ دخترش از خدایان تبدیل به یک خداکش می‌شود.

کشور سازنده: ایالات متحده

کمپانی سازنده: Marvel Studios

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : آرمان احمدی

۲۲ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

فیلم بدی بود چون خیلی طنز بود

بزرگسال

توسط : مجتبی نوروزیان

۱۸ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خوب

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ثور: عشق و تندر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!