• امروز : 26 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ترس از باران (FEAR OF RAIN)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5156 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
داستانی درام و ترسناک درمورد دختر نوجوانی به نام رین که دچار بیماری اسکیزوفرنی شده است و توهمات دیداری و شنیداری دارد. او در خانه و مدرسه دچار چالش‌هایی در تشخیص واقعیت از خیال می‌شود. در این فیلم صحنه‌هایی از توهمات ترسناک رین را می‌بینیم و شدّت بالای بیماری رین باعث ایجاد درجاتی از خشونت در اطرافیان او می‌شود.

ژانر : درام

سال 104 دقیقه 2021 جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «ترس از باران» یک درام ترسناک است که شخصیت اصلی آن، «رین»، دچار بیماری اسکیزوفرنی است و توهمات شنیداری و دیداری دارد. فیلم از جهت آشنایی دیگران با بیماری اسکیزوفرنی و دعوت به همدردی با این دست بیماران اهمیت زیادی دارد. اما توهمات دیداری رین بسیار شدید است و معمولاً صحنه‌های ترسناکی را به وجود می‌آورد که رین مدام درحال فرارکردن از آن‌هاست و تشخیص واقعیت از خیال برایش دشوار است و مخاطب را هم در این سردرگمی شریک می‌کند.

در این فیلم توهمات ترسناکی مثل زنده‌به‌گورکردن و به‌دارآویختن و حرف‌زدن تصویرِ آینه وجود دارد. همچنین شدت بیماری رین موجب برانگیختن درجاتی از خشونت در اطرافیانش می‌شود. دوستان رین او را به‌خاطر بیماری‌اش طرد کرده‌اند و رین در حضور آن‌ها صداهایی از قبیل «عجیب‌وغریب» یا «خودت را بکش» می‌شنود. فیلم جنبه‌های مختلف بیماری اسکیزوفرنی از داروهایی که باید مصرف کنند و برخورد اطرافیان و نگرانی‌های آدم‌ها را نشان می‌دهد، اما توهمات را بسیار مهیّج نشان می‌دهد.

 

خلاصه: در این فیلم شخصیت اصلی دچار بیماری اسکیزوفرنی است و جنبه‌های مختلف این بیماری را به تصویر می‌کشد. توهمات رین بسیار ترسناک هستند و صحنه‌هایی از زنده‌به‌گورکردن و به‌دارآویختن و.. را نشان می‌دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی بیماری‌های روانی با فرزند خود صحبت کنید. از او بپرسید که چه رفتاری با افرادی که دچار بیماری‌های روانی هستند می‌تواند داشته باشد؟

درباره‌ی ریشه‌ی احتمالی بیماری رین با فرزندتان صحبت کنید.

خلاصه: درمورد بیماری‌های روانی و رفتاری‌هایی که می‌تواند در حضور افرادی با بیماری روانی داشته باشد با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

«ترس از باران» یک فیلم در ژانر درام ترسناک است که درمورد دختری با بیماری اسکیزوفرنی است و توهمات دیداری و شنیداری را تجربه می‌کند. خانواده‌اش تلاش می‌کنند از او حمایت کنند. اما او در تشخیص واقعیت از خیال چالش‌های زیادی را تجربه می‌کند و نمی‌تواند تشخیص بدهد که دوستی که در مدرسه پیدا کرده است واقعی است یا خیالی. رین متوجه می‌شود که زن همسایه یک دختربچه را دزدیده است و حالا باید بفهمد آیا درگیر خیالات شده یا آنچه دیده است حقیقت دارد.

جزئیات اثر

کارگردان: Castille Landon کاستیا لندون

نویسنده: Castille Landon کاستیا لندون

تهیه‌کننده: Robert Molloy رابرت مولی

بازیگران: /کاترین هیگل، هری کونیک جونیور، مدیسون ایسمن Katherine Heigl, Harry Connick Jr., Madison Iseman

شخصیت‌ها:

رین: دختری است که دچار بیماری اسکیزوفرنی است و توهمات دیداری و شنیداری دارد و باید با چالش‌های بیماری‌اش کنار بیاید.

 پدر: سرپرست رین است و بسیار نگران اوست.

 مادر: حمایت‌های زیادی از رین می‌کند اما به نظر می‌آید خودش درگیر بیماری شبیه به افسردگی است.

کیلب: دوست رین است که در واقعی‌بودن یا خیالی‌بودن او شک دارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Lionsgate

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محسن حسن پور

۲۲ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

ترجمه عنوان فیلم غلطه. رین اسم خاصه و باید ترجمه میکردین ترسِ رین

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ترس از باران

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!