• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم ترس از اجتماع (Socialphobia)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1166 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
داستان جنگ‌های اینترنتی که ابتدا با خشونت کلامی و تهدید گروهی علیه یک نفر آغاز می‌شوند و در ادامه وارد فضای حقیقی می‌شوند و به خشونت فیزیکی می‌انجامند. این فیلم در سال 2015 اکران شده است و دارای خشونت روانی نسبتا بالایی است.

ژانر : درام هیجانی

سال 2015 102 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم ترس از اجتماع فیلمی درباره اثرات نفرت و خشونت در فضای مجازی است. این فیلم که در سال 2015 میلادی اکران شد، دارای خشونت است و ترس و ناهنجاری اجتماعی اندکی دارد. پیام‌های آموزنده‌‌ی فیلم درباره شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای همه سنین عبرت‌آموز باشد.

سواد رسانه‌ای و تاثیرگذار بودن دروغ‌های مجازی مهمترین پیام این فیلم است. گاهی حتی دروغی در کار نیست اما ذهن انسانها به سمت مطالبی که حقیقت ندارد منحرف می‌شود. این فیلم به روشنی خطاهای شناختی رایج انسان‌ها در فضای مجازی را به تصویر می‌کشد. این موضوع در کنار یک تحقیق می‌تواند برای تبادل اطلاعات مفید با خانواده مورد بحث قرار گیرد.

قلدری اینترنتی و هدف قرار گرفتن یک نفر از سمت کاربران مجازی که منجر به ایجاد حس ناامنی و حتی القای خودکشی در فردی که هدف قرار گرفته است مهمترین بخش این داستان را تشکیل می‌دهد. با خانواده درباره رفتار درست و محترمانه در فضای مجازی و جلوگیری از هدف قرار گرفتن در اینترنت صحبت کنید.

جرائم اینترنتی و خشونت در اینترنت می‌تواند به اندازه خشونت در دنیای واقعی آسیب‌زا و مرگ‌آور باشد و حتی به موضوعی خطرناک‌تر از جرائم عادی تبدیل شوند زیرا گستردگی بالاتری دارند. درباره این موضوع با اطرافیان خود تبادل نظر کنید.

در این فیلم می‌توان دید که شایعات و فرضیه‌ها به راحتی می‌توانند با تکرار شدن و با اضافه شدن چند مدرک غیرموثق به ماجرا در ذهن مردم به حقیقت تبدیل شوند بنابراین شایعات و چگونگی پراکنده شدن آنها و میزان ماندگار شدنشان در ذهن کاربران اینترنت می‌تواند موضوع خوبی برای صحبت با خانواده باشد.

خلاصه:

فیلم ترس از اجتماع می‌تواند یک بهانه‌ی خوب برای صحبت درباره مصرف صحیح از فضای مجازی باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با خانواده درباره نکات فیلم صحبت کنید. می‌توانید از این سوالات استفاده کنید:

چطور می‌توانیم واقعیت اخباری که از فضای مجازی به دستمان می‌رسد را بفهمیم؟

چطور می‌توانیم از فضای مجازی استفاده سالم داشته باشیم؟

فکر میکنی پخش زنده‌ی اینترنتی ممکن است چه خطراتی داشته باشد؟

خلاصه:

درباره نکات مربوط به فضای مجازی و رفتار شخصیت ها با خانواده صحبت کنید.

 

داستان اثر

دختری به نام هایونگ درباره یک سرباز مرده در توییتر نفرت‌پراکنی می‌کند و خشم کاربران را علیه خود برمی‌انگیزد. او به پست کردن مطالب سرشار از تنفر ادامه می‌دهد. افرادی اطلاعات شخصی هایونگ را روی وب قرار می‌دهند و هویتش را فاش می‌کنند. چندین پسر در طی فراخوان اینترنتی یک استریمر به نام مستربابل دورهم جمع می‌شوند و نقشه می‌کشند تا دختر را مجازات کنند. آنها ابتدا برعلیه او در توییتر نفرت‌پراکنی می‌کنند و سپس در حالی که روی پخش زنده‌ی اینترنتی هستند به خانه‌ی هایونگ می‌روند و با درِ باز آپارتمانش مواجه می‌شوند و او را در حالی که خود را حلق‌آویز کرده است پیدا می‌کنند. پلیس سر می‌رسد و آنها را بازداشت می‌کند اما آنها را بیگناه تشخیص می‌دهد. پسرها بر اساس رفتار هایونگ قبل از مرگش به خودکشی نبودن ماجرا شک می‌کنند و سعی می‌کنند از راز ماجرا سر دربیاورند و قاتل را پیدا کنند تا پرونده‌شان را پاک کنند. در طی ماجرا افراد دیگری پیدا می‌شوند که پسرها را به خاطر مرگ هایونگ سرزنش می‌کنند و اطلاعات شخصی یکی از آنها را در وب بارگذاری می‌کنند و او را هدف حملات و نفرت‌پراکنی قرار می‌دهند. در ادامه پسرها به آپارتمان هایونگ بازمی‌گردند و آنجا را بررسی می‌کنند. مستربابل یک انجمن اینترنتی تشکیل می‌دهد و اطلاعات مربوط به ماجرا را آنجا پست می‌کند‌. آنها درباره هایونگ تحقیق می‌کنند و مشخص می‌شود هایونگ هم در زندگی واقعی هم در زندگی مجازی با افراد بی‌رحمانه صحبت کرده و دشمنان زیادی برای خودش درست کرده بوده است. آنها ردی از چند مظنون پیدا می‌کنند و درباره آنها تحقیق می‌کنند. یکی از پسرها به نام یونگ‌مین هویت مجازی خود با نام دودوری را از همه مخفی کرده و در گذشته با هایونگ دعوا داشته اما همه این موضوعات را از بقیه مخفی کرده بوده است. در آخر مشخص می‌شود که هایونگ واقعا به خاطر دیدن کامنتهای منفی خودکشی کرده بوده است. اما هویت دودوری برای اعضای انجمن فاش می‌شود و به خاطر پنهانکاری‌اش توسط مستربابل و انجمنش به عنوان قاتل شناخته می‌شود و اطلاعات و هویتش روی وب قرار می‌گیرد و اعضای انجمن برای مجازات کردن دودوری همراه با پخش زنده اینترنتی جمع می‌شوند. چرخه‌ی نفرت اینترنتی که منجر به خودکشی افراد می‌شود بار دیگر می‌چرخد. دودوری نیز همانند هایونگ اقدام به حلق‌آویز کردن خودش می‌کند اما مستربابل و همراهانش زودتر از اینکه بمیرد سر می‌رسند و طناب را می‌برند. دودوری از آن شهر می‌رود و شایعات او تا مدتها در فضای مجازی داغ می‌ماند و بسیار از افراد دودوری را قاتل هایونگ می‌دانند و این شایعه‌ی دروغ را باور دارند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Hong Seok-jae هونک سوک‌جه

نویسنده/ مترجم: Hong Seok-jae - Jo seol-ye - Kwon O-rang - Koo Sung-mo /هونگ سوک‌جه - جو سول‌یه - کوان اورنگ - کو سونگ‌مو

نام تهیه کننده: Yu Yeong-shik - Choi Equan / یو یونگ‌شیک - چوی اکوان

نام بازیگران: Byun Yu-Han - Lee Joo-seung - Ryu Jun-Yeol / بیون یوهان - لی جوسونگ - ریو جون‌یول

نام شخصیت ها:

جی‌وونگ: پسری درستکار که می‌خواهد پلیس شود. او از سر کنجکاوی با تشویق دوستش وارد گروهی می‌شود که می‌خواهند یک دختر را مجازات کنند‌.

یونگ‌مین (دودوری): دوست جی‌وونگ که در گذشته به خاطر رسوا شدن توسط هایونگ مجبور به تغییر هویت شده بوده است.

یانگ‌گه(مستربابل): یک استریمر اینترنتی که افرادی را برای مجازات یک دختر جمع می‌کند.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: CJ Entertainment

مخاطب اثر: نوجوان - بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ترس از اجتماع

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!