• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم تابستان دوست‌داشتنی ما (Our Beloved Summer)

author-img

توسط : مریم رحیمی پور ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3677 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«تابستان دوست‌داشتنی ما» اثری در ژانر جوانان است که بخشی از زندگی دو جوان را در 19 و 29 سالگی به تصویر می‌کشد. این اثر سعی دارد که سطوح متفات رابطۀ این دو شخصیت و تصمیمات و اشتباهات آن‌ها در دوره‌های مختلف زندگی را به نمایش در بیاورد. میزان خشونت و ناهنجاری این اثر پایین است.

ژانر : جوانان رمانتیک کمدی

سال 2021 16 قسمت میانگین 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 16 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«تابستان دوست‌داشتنی ما» اثری در ژانر جوانان است که روزمرگی‌های چند جوان را در دوره‌های مختلف زندگی به تصویر می‌کشد و رشد آن‌ها را در سال‌های مختلف زندگی به مخاطب نشان می‌دهد. به همین ترتیب اتفاقات و حوادث این داستان به طور کلی حول محور شخصیت‌ها و تغییرات رفتاری آن‌هاست و در طول اثر می‌توان در مورد رشد یا عدم رشد هر یک از آن‌ها گفت‌وگو کرد. برای مثال وونگ و یون‌سو در ابتدای جوانی در سن 19 سالگی رفتارهای نابالغانه‌ای داشتند و این رفتارها منجر شد که چندین بار با یکدیگر قهر کنند یا جدا شوند اما در 29 سالگی در رفتاری بالغانه‌تر دارند و در مورد نیازها و افکارشان گفت‌وگو می‌کنند.

یکی از رفتارهای نابالغانه‌ای که در این داستان منجر به مشکلات متعددی می‌شود، صحبت نکردن در مورد خواسته‌ها و افکار است. یون‌سو که نمی‌خواهد مانع پیشرفت وونگ در حرفه‌اش شود بدون هیچ توضیحی او را ترک می‌کند. در حالی که می‌توانند با گفت‌وگو کردن در مورد موقعیت تصمیم‌گیری بهتری بکنند. این اتفاق در پایان داستان و با رشد شخصیتی آن‌ها رخ می‌دهد. وونگ و یون‌سو در مورد خواسته‌ها و آینده خود گفت‌وگو می‌کنند و براساس شرایط موجود همراه با هم تصمیم می‌گیرند. به همین بهانه می‌توان در مورد اهمیت گفت‌وگو در هر نوع رابطه‌ای صحبت کرد.

علاوه بر این شخصیت‌ها در طول داستان با رفتارهای نابالغانه به جای یکدیگر تصمیم می‌گیرند. برای مثال یون‌سو در ذهن خود تصور می‌کند که ادامۀ رابطه‌اش با وونگ باعث عدم پیشرفت اوست و او را ترک می‌کند. حال آنکه قطع ارتباط با وونگ، موجب مشکلات بیشتری برای او می‌شود. در ادامۀ داستان وونگ احساسات خود را برای او شرح می‌دهد و هر دو متوجه اشتباهاتشان می‌شوند. با تحلیل رفتار شخصیت‌ها می‌توان در مورد درک احساسات طرف مقابل و همین‌طور تصمیم نگرفتن به جای دیگران گفت‌وگو کرد.

علاوه بر رابطۀ وونگ و یون‌سو، جزییات روابط دیگری نیز در طول سریال به نمایش در می‌آید. برای مثال چند مثلث عشقی در داستان وجود دارد و شخصیت‌هایی که عشق یک‌طرفه دارند هر یک به نحوی درگیر مسائلی هستند که می‌توان در مورد ابعاد مختلف رفتارها و تصمیم‌های آن‌ها نیز گفت‌وگو کرد.

شخصیت‌های این داستان هر یک به نحوی در کودکی و زندگی خانوادگی، دچار مشکلاتی بوده‌اند اما به تدریج از آن مشکلات عبور می‌کنند و زندگی شادی دارند. می‌توان در این مورد گفت‌وگو کرد که مشکلات این‌چنینی تا چه اندازه سد راه افراد برای رسیدن به آرامش و رشد شخصیتی است.

یکی از شخصیت‌های این داستان خانمی خواننده یا «آیدل» است و به همین ترتیب بخشی از مشکلات آیدل‌ها در این سریال به تصویر کشیده می‌شود. مانند اینکه علی‌رغم اینکه هواداران زیادی دارد اما دوست صمیمی ندارد و اغلب اوقات احساس تنهایی می‌کند و یا اینکه نظرات مخرب در شبکه‌های اجتماعی تأثیر بدی بر روحیات و حالات او می‌گذارد. با بررسی نکات مطرح شده در مورد زندگی او می‌توان در مورد ابعاد مختلف زندگیِ ستارگان کی‌پاپ گفت‌وگو کرد. در بخش‌هایی از این داستان نیز به همین بهانه نکاتی در مورد رفتار در فضای مجازی ذکر می‌شود؛ مانند اینکه نظرات مخرب در شبکه‌های اجتماعی ممکن است در ظاهر مسألۀ مهمی به نظر نرسند اما اثرات احساسی نامناسبی بر افراد دارند. همین‌طور که این شخصیت در داستان با نظرات مخرب دچار آسیب روحی می‌شود.

با این تعاریف سریال تابستان دوست‌داشتنی ما تلاش می‌کند که نکاتی در مورد ابعاد مختلف جوانی و ویژگی‌های این دوره ارائه کند، یا توجه به میزان ناهنجاری، پیشنهاد کدومو تماشای نسخۀ پالایش شدۀ این اثر است.

خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:

تابستان دوست‌داشتنی ما اثری در ژانر جوانان است که ابعاد مختلف زندگی چند جوان را به تصویر می‌کشد که می‌توان در مورد آن گفت‌وگو کرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

در مورد تفاوت‌های رفتاری وونگ و یون‌سو در طول ده سال گفت‌وگو کنید.

در مورد شخصیت‌های فرعی، مسائل و مشکلاتشان و نحوۀ عبور از این مشکلات گفت‌وگو کنید.

در مورد عشق، جوانی، مسائل جوانی و موارد مربوط به آن صحبت کنید.

خلاصه با فرزندان خود صحبت کنید:

در مورد شخصیت‌ها و مسائل موجود در داستان مانند عشق، جوانی و ... گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

«چوی وونگ» و «گوک یون‌سو» دو نوجوان 19 ساله هستند که به درخواست یک شبکۀ تلویزیونی می‌پذیرند که در یک مستند داستانی شرکت کنند. این مستند در مورد رابطۀ شاگرد اول، یون‌سو، و شاگرد آخر مدرسه، وونگ، است. پس از فیلمبرداری این مستند آن دو به یکدیگر علاقه‌مند و پس از مدتی جدا می‌شوند. ده سال بعد با محبوبیت مجدد مستند در شبکه‌های اجتماعی، کارگردان تصمیم می‌گیرد که فصل دوم آن را بسازد و زندگی ده سال بعد دو دانش‌آموز قدیمی را به تصویر بکشد. حالا وونگ و یون‌سو به ناچار مجدداً با همدیگر ملاقات می‌کنند و سطحی دیگر از رابطۀ آن‌ها در 29 سالگی به تصویر کشیده‌ می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Kim Yoon-jin

نویسنده: Lee Na-eun

نام تهیه کننده: Park Young-soo

نام بازیگران: Choi Woo-shik, Kim Da-mi, Kim Sung-cheol

نام شخصیت ها:

چوی وونگ: پسر جوان هنرمندی است که شاگرد آخر کلاس بوده و به همین علت شخصیت اصلی یک مستند تلویزیونی می‌شود. او در انتهای دهۀ بیست سالگی هنرمند مشهوری شده‌است.

گوک یون‌سو: دختر جوان و شاگرد اول کلاس و هم‌کلاس چوی‌وونگ بوده است که همراه با او در این ساخت این مستند همکاری می‌کند. در انتهای دهۀ بیست سالگی در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کند و به همین خاطر مجدداً با وونگ ملاقات می‌کند.

جی‌وونگ: دوست صمیمی وونگ که به دلیل تشابه اسمی از دوران دبستان در کنار اوست.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: Studio N, Super Moon Pictures

مخاطب اثر: نوجوان، بزرگسال

Kdrama, korea. South korea, Love, Youth, Summer,

دیالوگ:

جی‌وونگ: «چوی وونگ جوری همه چیز رو باهام شریک میشد که انگار وظیفش بود، وقتش رو باهام شریک میشد، زندگی روزانه‌اش و حتی خانواده‌‌اش... به لطف اون تونستم تو زندگیم کمی از خوشبخت بودنش تقلید کنم»

یون‌سو: «مامان‌بزرگ؛ بهم گفتی از تنها تحمل کردن همه چی دست بردارم، دوست پیدا کنم، قلبمو دنبال کنم و از زندگیم لذت ببرم. به خاطر همین من ایندفعه می‌خوام شجاع باشم و هر کار که می‌خوام بکنم. ولی می‌دونی چیه مامان بزرگ؟ الان فهمیدم که تمام این مدت اینطوری زندگی کردم! همیشه فکر می‌کردم که تنهام ولی هیچ‌وقت تنها نبودم فکر می‌کردم زندگیم خیلی کسل کننده بود ولی راستش... من همیشه لحظه‌های شیرینی داشتم، تنها کسی ک باعث شد زندگیم رقت‌انگیز بنظر برسه. فقط خودم بودم، مادربزرگ»

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : نسترن شالچی

۷ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 15 +

نسبت به سایر فیلم ها این فیلم محتوای بهتری داشت و به من مخاطب،ترمیم و اصلاح روابط و پیدا کردن سهم خود در مشکلات رابطه رو یاد داد…از اون کره ای هاست که ارزش دیدن داره

بزرگسال

توسط : نسترن شالچی

۱۸ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 16 +

فیلم آروم و قشنگی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تابستان دوست‌داشتنی ما

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!