آنچه لازم است والدین بدانند
«تابستان دوستداشتنی ما» اثری در ژانر جوانان است که روزمرگیهای چند جوان را در دورههای مختلف زندگی به تصویر میکشد و رشد آنها را در سالهای مختلف زندگی به مخاطب نشان میدهد. به همین ترتیب اتفاقات و حوادث این داستان به طور کلی حول محور شخصیتها و تغییرات رفتاری آنهاست و در طول اثر میتوان در مورد رشد یا عدم رشد هر یک از آنها گفتوگو کرد. برای مثال وونگ و یونسو در ابتدای جوانی در سن 19 سالگی رفتارهای نابالغانهای داشتند و این رفتارها منجر شد که چندین بار با یکدیگر قهر کنند یا جدا شوند اما در 29 سالگی در رفتاری بالغانهتر دارند و در مورد نیازها و افکارشان گفتوگو میکنند.
یکی از رفتارهای نابالغانهای که در این داستان منجر به مشکلات متعددی میشود، صحبت نکردن در مورد خواستهها و افکار است. یونسو که نمیخواهد مانع پیشرفت وونگ در حرفهاش شود بدون هیچ توضیحی او را ترک میکند. در حالی که میتوانند با گفتوگو کردن در مورد موقعیت تصمیمگیری بهتری بکنند. این اتفاق در پایان داستان و با رشد شخصیتی آنها رخ میدهد. وونگ و یونسو در مورد خواستهها و آینده خود گفتوگو میکنند و براساس شرایط موجود همراه با هم تصمیم میگیرند. به همین بهانه میتوان در مورد اهمیت گفتوگو در هر نوع رابطهای صحبت کرد.
علاوه بر این شخصیتها در طول داستان با رفتارهای نابالغانه به جای یکدیگر تصمیم میگیرند. برای مثال یونسو در ذهن خود تصور میکند که ادامۀ رابطهاش با وونگ باعث عدم پیشرفت اوست و او را ترک میکند. حال آنکه قطع ارتباط با وونگ، موجب مشکلات بیشتری برای او میشود. در ادامۀ داستان وونگ احساسات خود را برای او شرح میدهد و هر دو متوجه اشتباهاتشان میشوند. با تحلیل رفتار شخصیتها میتوان در مورد درک احساسات طرف مقابل و همینطور تصمیم نگرفتن به جای دیگران گفتوگو کرد.
علاوه بر رابطۀ وونگ و یونسو، جزییات روابط دیگری نیز در طول سریال به نمایش در میآید. برای مثال چند مثلث عشقی در داستان وجود دارد و شخصیتهایی که عشق یکطرفه دارند هر یک به نحوی درگیر مسائلی هستند که میتوان در مورد ابعاد مختلف رفتارها و تصمیمهای آنها نیز گفتوگو کرد.
شخصیتهای این داستان هر یک به نحوی در کودکی و زندگی خانوادگی، دچار مشکلاتی بودهاند اما به تدریج از آن مشکلات عبور میکنند و زندگی شادی دارند. میتوان در این مورد گفتوگو کرد که مشکلات اینچنینی تا چه اندازه سد راه افراد برای رسیدن به آرامش و رشد شخصیتی است.
یکی از شخصیتهای این داستان خانمی خواننده یا «آیدل» است و به همین ترتیب بخشی از مشکلات آیدلها در این سریال به تصویر کشیده میشود. مانند اینکه علیرغم اینکه هواداران زیادی دارد اما دوست صمیمی ندارد و اغلب اوقات احساس تنهایی میکند و یا اینکه نظرات مخرب در شبکههای اجتماعی تأثیر بدی بر روحیات و حالات او میگذارد. با بررسی نکات مطرح شده در مورد زندگی او میتوان در مورد ابعاد مختلف زندگیِ ستارگان کیپاپ گفتوگو کرد. در بخشهایی از این داستان نیز به همین بهانه نکاتی در مورد رفتار در فضای مجازی ذکر میشود؛ مانند اینکه نظرات مخرب در شبکههای اجتماعی ممکن است در ظاهر مسألۀ مهمی به نظر نرسند اما اثرات احساسی نامناسبی بر افراد دارند. همینطور که این شخصیت در داستان با نظرات مخرب دچار آسیب روحی میشود.
با این تعاریف سریال تابستان دوستداشتنی ما تلاش میکند که نکاتی در مورد ابعاد مختلف جوانی و ویژگیهای این دوره ارائه کند، یا توجه به میزان ناهنجاری، پیشنهاد کدومو تماشای نسخۀ پالایش شدۀ این اثر است.
خلاصه آنچه لازم است والدین بدانند:
تابستان دوستداشتنی ما اثری در ژانر جوانان است که ابعاد مختلف زندگی چند جوان را به تصویر میکشد که میتوان در مورد آن گفتوگو کرد.
نظرات کاربران
بزرگسال
توسط : سا را
۷ مرداد ۱۴۰۳
خیلی قشنگ بودددد! داستان اموزنده ای بود از این نظر که باید حواسمون به اینده مون باشه، و خیلی خوب بوددد
بزرگسال
توسط : سا را
۷ مرداد ۱۴۰۳
خیلی زیبا بود
بزرگسال
توسط : نسترن شالچی
۷ آبان ۱۴۰۲
نسبت به سایر فیلم ها این فیلم محتوای بهتری داشت و به من مخاطب،ترمیم و اصلاح روابط و پیدا کردن سهم خود در مشکلات رابطه رو یاد داد…از اون کره ای هاست که ارزش دیدن داره
بزرگسال
توسط : نسترن شالچی
۱۸ مهر ۱۴۰۲
فیلم آروم و قشنگی بود
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد تابستان دوستداشتنی ما