• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بگذار هرچه میخواهند بگویند (Let Them All Talk)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1133 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلم«بگذار هرچه می­خواهند بگویند» فیلمی درام و کمدی است. داستان آلیس، نویسنده مشهوری است که در آخرین روز­های عمرش برای دریافت جایزه­ جشنواره فوتلینگ راهی سفر با کشتی می­شود و دوستان قدیمی­اش را با خود همراه می­کند تا بتواند در این سفر کدورت­ها و خاطرات تلخ گذشته را از بین ببرد. این فیلم محصول سال 2020 در کشور آمریکا است.

ژانر : درام

سال 2020 111دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «بگذار هرچه می­خواهند بگویند» ژانری درام دارد و داستان سفر سه زن مسن در یک کشتی است اما موضوعی که ممکن است توجه فرزندتان را به آن جلب کند رابطه تایلر و کارن است. تایلر بعد از چند بار قرار گذاشتن با کارن به او علاقمند می­شود و تصمیم می­گیرد که احساسش را به او بگوید اما کارن واکنش خوبی نسبت به این اتفاق نمی­دهد زیرا هدف او از این ملاقات تایلر، رسیدن به نوشته­های آلیس بوده است. نوجوانان در این سن توجه­ خاصی به روابط عاشقانه و لحظات رمانتیک می­کنند اما لازم است که شما درباره­ی رابطه تایلر و کارن و دلیل کارن برای نزدیک شدن به تایلر را برای او توضیح دهید تا با واقعیت مسائل روبرو شوند.

خلاصه: توجه نوجوان به مسائل رمانتیک در این سن بالا است، به همین خاطر لازم است که درباره­ی واقعیت رابطه تایلر و کارن با فرزندتان گفتگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دلیل آلیس برای دعوت دوستانش چه بود؟ درباره شخصیت آلیس و ویژگی­های مثبت و منفی او با فرزندتان گفتگو کنید. روبروتا و سوزان چه ویژگی­هایی داشتند؟

خلاصه: درباره­ی علت نزدیک شدن کارن به تایلر با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

آلیس هیوز نویسنده موفقی است که کتاب­های زیادی نوشته و جوایز مختلفی برده است. او در نیویورک زندگی می­کند و زمانی که متوجه می­شود برنده جایزه فوتلینگ هم شده است و تصمیم می­گیرد به انگلستان برود تا در مراسم اهدای جوایز شرکت کند اما به دلیل اینکه ترس از پرواز دارد، سفر با کشتی مسافرتی را انتخاب می­کند. او برای رفتن به این سفر سه همسفر انتخاب می­کند که دوتا از ­آن­ها دو نفر از دوستان صمیمی او به نام­های سوزان و روبرتا هستند که سال­های زیادی با هم قطع ارتباط کرده­اند و هدف آلیس از دعوت دوستانش هم برقراری رابطه‌ی دوباره و کنار گذاشتن کدورت­های گذشته است. نفر سومی که آلیس او را دعوت کرده است تایلر، برادرزاده­اش است. او در طول مسیر با سردبیر آلیس، کارن، آشنا می­شود و به او علاقمند می­شود. کارن اما بدون آگاهی آلیس و مخفیانه به این سفر آمده است تا با نزدیک شدن به تایلر بتواند به نوشته­های کتاب جدید آلیس دست پیدا کند. در طول سفر روبرتا تلاش می­کند تا با ارتباط گرفتن با دیگر مسافران بتواند همسر ثروتمندی برای خود پیدا کند اما موفق نمی­شود و به دلیل اینکه هنوز از آلیس دلخور است، از او می­خواهد تا به خاطر سوء­استفاده از داستان زندگی روبرتا در کتاب­­هایش، او را هم در سود فروش کتاب سهیم کند. آن­ها بعد از رسیدن به مقصد به هتل می­روند و تصمیم دارند که به مزار نویسنده­ای که آلیس علاقه­ی زیادی به او دارد بروند اما آلیس به خاطر بیماری که هیچ­کس از آن خبر ندارد فوت می­کند و همسفرانش از اینکه او را ناگهانی از دست داده اند؛ شوکه می­شوند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: استیون سودربرگ/Steven Soderbergh

نویسنده/ مترجم: دبورا ایسنبرگ/ Deborah Eisenberg

نام تهیه کننده: استیون سودربرگ/Steven Soderbergh

نام بازیگران: مریل استریپ/ Meryl Streep- جما چِن/ Gemma Chan- کندیس برگن/ Candice Bergen- دیان ویست/ Dianne Wiest- لوکاس هجز/ Lucas Hedges

نام شخصیت ها:

 آلیس: نویسنده مشهوری که برای دریافت جایزه­اش به انگستان می­رود. سوزان: یکی از دوستان قدیمی آلیس که او را در سفر همراهی می­کند. روبرتا: دوست قدیمی آلیس که به خاطر سوء­استفاده او از زندگی روبرتا در کتاب­هایش از آلیس ناراحت است. تایلر: برادرزاره آلیس که به دعوت او به سفر با کشتی آمده است.

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بگذار هرچه میخواهند بگویند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!