• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم به سوی جنگل (Into The Woods)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6795 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«به سوی جنگل» فیلمی در ژانر فانتزی خانوادگی و محصول سال ۲۰۱۴ امریکاست.این فیلم داستان فانتزی خشونت‌ها، ترس‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و دینی شخصیت‌های آن است. سیندرلا، راپونزل، جک و شنل‌قرمزی هرکدام گرفتار درگیری‌هایی توسط جادوگران و غول‌ها می‌شوند که در پایان، نانوا باعث نابودی آن‌ها و نجات قهرمانان می‌گردد.

ژانر : به سوی جنگل

سال 2014 124 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم فانتزی است و با دنیای واقعیت خیلی متفاوت است و مناسب مثبت ۱۲ سال است. می‌توانید درباره‌ی رفتارهای شاهزاده و بایدها و نبایدهای مقام و جایگاه او با فرزند خود صحبت کنید.

درباره‌ی شخصیت جادوگر می‌توانید با فرزند خود صحبت کنید و به آن‌ها بگویید جادوگر دارای شخصیتی است که می‌خواهد با نابودی دیگران خودش را پابرجا نگه دارد. می‌توانید از فرزند خود بخواهید درباره‌ی شخصیت‌هایی مثل نانوا و جک که دست به دزدی می‌زند برای شما توضیح دهند.

به آن‌ها درباره‌ی حسادت خواهران سیندرلا بگویید که باعث می‌شود حتی با دست‌زدن به خشونت علیه خودشان کفش طلایی را صاحب شوند. می‌توانید به رفتارهای درست و صحیح سیندرلا و شنل‌قرمزی که باعث می‌شود صدمه نبینند هم اشاره کنید و درمقابل، جادوگر و غول با آزار و اذیت‌های خود باعث نابودی خودشان شدند.

خلاصه: والدین باید بدانید در تماشای این فیلم فانتزی همراه فرزند خود باشید و در حین نمایش سوالات واضح و روشنی از فرزند خود بپرسید تا به پیام اصلی فیلم برسند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بخواهید تا به شما بگوید چه رفتارهایی در فیلم پسندیده است؟ از فرزند خود بپرسید چرا شاهزاده با تمام علاقه‌ای که به سیندرلا دارد بازهم با زن دیگری ارتباط پیدا می‌کند؟ از فرزند خود بخواهید چرا جک اقدام به دزدیدن تخم طلا و چنگ غول می‌کند و او را به قتل می‌رساند؟

خلاصه: از فرزندتان بپرسید چرا پرنده‌ها چشمان خواهرهای سیندرلا را کور می‌کنند و منظور از این چیست؟

داستان اثر

 سیندرلا که توسط خواهران و مادر ناتنی خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد توسط روح مادرش به دختری زیبا تبدیل می‌شود و به جشن شاهزاده می‌رود، ولی روز آخر کفش طلایی او روی پله‌ها جا می‌ماند و از شاهزاده روی آن سیندرلا را پیدا کرده و با او ازدواج می‌کند.

مادر جک به او می‌گوید که گاوشان را به بازار برده و بفروشد. جک در جنگل با نانوا روبه‌رو می‌شود و گاو را در ازای چند لوبیا به او می‌دهد، ولی مادر با دیدن لوبیاها عصبانی می‌شود و آن‌ها را بیرون می‌اندازد. صبح که جک بیدار می‌شود از درخت لوبیا بالا می‌رود؛ چنگ و تخم طلای غول‌ها را می‌دزدد و درخت را قطع می‌کند و غول کشته می‌شود.

راپونزل توسط جادوگر در برجی زندانی است. پسر جوانی که با دیدن او عاشقش می‌شود با گفتن موهای راپونزل از برج بالا می‌رود و او را در آغوش می‌گیرد. اما جادوگر با دیدن پسر جوان او را در میان خارها می‌اندازد و کور می‌کند تا نتواند راپونزل را با خود ببرد و راپونزل را هم در مرداب زندانی می‌کند.

شنل‌قرمزی هم از نانوا برای مادربزرگش مقداری نان می‌خرد. در بین راه، گرگی جلوی او را می‌گیرد. وقتی گرگ می‌فهمد مادربزرگ در خانه تنهاست، بلافاصله به خانه‌ی مادربزرگ رفته و او را می‌خورد و در تخت او می‌خوابد. شنل‌قرمزی وقتی به منزل می‌آید با دیدن مادربزرگ می‌گوید چرا گوش‌های او دراز و چشمان او درشت شده و ناگهان گرگ شنل‌قرمزی را می‌خورد.

نانوا در جنگل از سروصدایی که از خانه‌ی مادربزرگ می‌آید به آنجا رفته و می‌بیند گرگ آن‌ها را خورده. نانوا با چاقویش شکم گرگ را پاره می‌کند و آن‌ها را درمی‌آورد و شنل‌قرمزی از او تشکر می‌کند و شنلش را به او می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Rob Marshall

نویسنده: James Lapine

تهیه‌کننده: John DeLuca

بازیگران:

Anna Kendrick Daniel Huttlestone James Corden Emily Blunt

شخصیت‌ها:

سیندرلا: دختر زیبای ساده‌ای که مورد آزار خواهرانش قرار می‌گیرد ولی بانوی قصر می‌شود. شنل قرمزی: دخترکی که با مادربزرگش زندگی می‌کند و توسط گرگ خورده می‌شوند. جک: پسری که با بالارفتن از لوبیا به سرزمین غول‌ها می‌رود و تخم طلا و چنگ آن‌ها را می‌دزدد. راپونزل: دختر زیبایی که تحت جادوی جادوگر است و با موهای بسیار بلندش در برجی زندانی است.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney Pictures

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : رها رضوی

۲۴ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 4 +

خوب....

بزرگسال

توسط : اریا ریاسی

۱۹ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 12 +

عالی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد به سوی جنگل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!