• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم به روح نگو (Don’t Tell soul)

author-img

توسط : مبینا محمدی پناه ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1840 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «به روح نگو» چالش‌های زندگی دو نوجوان را در یک خانواده نشان می‌دهد. مادر خانه دچار بیماری سرطان ریه است و پدر سال‌ها در اثر حادثه‌ای از دنیا رفته است. «مت» فرزند بزرگ خانواده برای مهیاکردن هزینه‌ی درمان مادر، «جوئی» برادر کوچک را با اجبار با خود همراه می‌کند تا از خانه‌ی خانم «دیلارد» دزدی کنند. این دزدی آن‌ها را با چالشی مواجه می‌کند که کل داستان را در بر‌ می‌گیرد.

ژانر : درام

سال 2021 83 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است بدانید در فیلم «به روح نگو»، چالش‌های دوران نوجوانی بدون‌پرده و گاهی خشن به نمایش گذاشته شده است. شما در این فیلم دزدی، فحاشی، زورگویی، بی‌احترامی به اعضای خانواده، قتل و...  را از جانب نوجوانان می‌بینید. نوجوانی که به‌دلیل مسئولیت زیادی که در زندگی به دوشش گذاشته شده، آرامش خاطر ندارد و روان ناآرامی دارد. همین مسئله در برهه‌ای از زمان باعث می‌شود او از ذات پاک خود فاصله بگیرد و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی زیادی تجربه کند.

به‌دلیل ناهنجاری‌های پی‌در‌پی که در روند داستان اتفاق می‌افتد، توصیه می‌شود این فیلم را زمانی با نوجوان خود تماشا کنید که از بلوغ اجتماعی او و توانایی درک موقعیت خوب از بد در دیدگاه او مطمئن باشید. تماشای این فیلم برای نوجوان زیر 15 سال توصیه نمی‌شود.

خلاصه: ناهنجاری‌های‌ اجتماعی که در فیلم زیاد اتفاق می‌افتد و صحنه‌های خشونت‌آمیز داستان می‌تواند برای نوجوان شما نامناسب باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

فضای سرد داستان، اتفاقات تلخ پی‌درپی و چالش‌هایی که جوئی و مت آن‌ها را تجربه می‌کنند ممکن است نوجوان شما را غرق در فیلم کند. ممکن است او خود را جای جوئی و حتی مت تصوّر کند و احساس همدردی کند.

بهتر است از او بخواهید خود را جای جوئی تصوّر کند و بگوید در چنین شرایطی چه واکنشی داشت؟  از او بپرسید علّت رفتار‌های تند و خشن مت چیست؟

انتهای فیلم تاحدودی باز است و نشان نمی‌دهد که عاقبت پلیس‌ها چه شد؟ بهتر است برای او توضیح دهید که مت و جوئی به‌دلیل دزدی از خانم دیلارد، حتماً بازخواست خواهند شد. مادر آن‌ها هم به دلیل کشتن آقای سدلر و همسر سابقش مورد بازخواست قرار خواهد گرفت. جامعه قانونمند است و خطاکاران به حال خود رها نمی‌شوند.

خلاصه: صحبت‌کردن درباره‌ی اتفاقات منفی فیلم با نوجوان خود می‌تواند موجب آزادسازی ذهن او از اتفاقاتی شود که مشاهده کرده است. همچنین بیان درست افکار و ارزش‌ها درباره‌ی موقعیتی که مت و جوئی در آن حضور دارند می‌تواند به برداشت بهتر نوجوان شما منجر شود.

داستان اثر

فیلم زندگی دو نوجوان ١٧ و ١۵ساله را به تصویر می‌کشد که پدر خود را از دست داده‌اند و مادرشان به بیماری سرطان ریه مبتلاست. مت، پسر بزرگ خانه، برای تأمین هزینه‌های درمان مادر، جوئی را با خود همراه می‌کند تا به دزدی از خانه‌ی خانم دیلارد بروند.

در مسیر برگشت از خانه‌ی دیلارد، با مردی که مواجه می‌شوند که لباس پلیس به تن دارد. آن‌ها فرار می‌کنند. اما در مسیر متوجه می‌شوند که آن شخص در چاه افتاده است. جوئی به دور از چشم مت به کمک او می‌رود. وقتی مت متوجه می‌شود، رابطه‌اش با جوئی بدتر از قبل می‌شود. جوئی را کتک می‌زند، او را دزد خانه‌ی خانم دیلارد معرفی می‌کند و... .

در همین احوال، یک روز جوئی از اخبار تلویزیون متوجه می‌شود که «همبی»، شخصی که در چاه افتاده بود، قاتلی فراری است و پلیس به دنبال اوست. رفتاری‌های مت نسبت به جوئی او را مصمم می‌کند تا همبی را از چاه بیرون آورد تا از برادرش زهر چشم بگیرد.

پلیس همبی و جوئی را می‌بیند، همبی به آنها تیراندازی میکند و سپس با مت و جوئی به سراغ چاه می‌روند تا به مت گوشمالی بدهد. در مسیر برگشت همبی از جنگل، مادر مت و جوئی که نگران فرزندانش بود و سابقه‌ی همبی را می‌دانست به او شلیک می‌کند و او را می‌کشد سپس به دنبال فرزندانش می‌گردد و چاه را پیدا می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Alex McAulay

نویسنده/ مترجم: مشخص نیست

تهیه‌کننده: Brian tanke

بازیگران: Fionn Whitehead, Jack Dylan Grazer, Mena Suvar

شخصیت‌ها: مت، جوئی، همبی (رندی مایکل سدلر)

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Saban film, Lionsgate, Unbribled film

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد به روح نگو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!