• امروز : 25 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم به دونگ‌ماک‌گول خوش‌آمدید (Welcome to Dongmakgol)

author-img

توسط : فاطمه زهرا باقری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1155 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
فیلم «به دونگ‌ماک‌گل خوش‌آمدید» یک اثر تاثیرگذار از سینمای کره‌ است که بیهوده بودن جنگ و خودخواهی دولت‌ها در نابودی سرزمین‌ها را به خوبی به تصویر می‌کشد. این فیلم در ژانر جنگی ساخته شده است و دارای مقداری خشونت نظامیست.   

ژانر : جنگی کمدی

سال 2005 133 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم «به دونگ‌ماک‌گل خوش‌آمدید» اثری در ژانر کمدی و جنگی است.این فیلم خشونت نسبتا پایینی دارد. ناهنجاری‌های جنسی در این فیلم وجود ندارند. این اثر احساسات مخاطب را به شدت درگیر می‌کند و ممکن است برخی از مخاطبان را غمگین کند. پیام‌های این داستان تاثیرگذار درباره اهمیت دفاع از وطن و مقاومت در برابر نیروهای بیگانه هستند. کشور کره به خاطر سلطه قدرتهای بیگانه و نداشتن توان دفاعی، دوپاره شد. درباره اهمیت بازدارندگی نظامی برای تامین امنیت مردم و حفظ تمامیت ارضی با خانواده صحبت کنید. در این فیلم سربازان شمالی و جنوبی نمی‌دانند که با کشور خودشان می‌جنگند یا با کشور دشمن و به خاطر جنگ بی‌منطق کسانی که تا دیروز هموطن هم بودند حالا دشمن یکدیگر محسوب می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که تجزیه‌ شدن یک سرزمین چه بلای خانمان‌سوزی است. درباره تجزیه شدن کره و سایر کشورها تحقیق کنید و این موضوع را با کشور خودمان مقایسه نمایید. اگر خودخواهی دولت‌ها نبود شاید هیچ جنگی درنمی‌گرفت و اقوام و ملت‌های مختلف با صلح در کنار هم زندگی می‌کردند. درباره انگیزه‌ی دولت‌های استعمارگر برای غارت دیگر کشورها تحقیق کنید و با خانواده تبادل‌نظر کنید. رفتار صادقانه‌ی روستاییان باعث شد سربازانی که در ابتدا به روی‌ آنها اسلحه کشیده بودند در ادامه جانشان را برای نجات روستاییان فدا کنند. درباره تاثیر صداقت و مهربانی بر قلب‌های افراد صحبت کنید. خلاصه: درباره جنگ و دفاع هر کشور در مقابل حملات نیروهای متخاصم بحث و تحقیق و تبادل نظر کنید.  

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره چگونگی به وجود آمدن جنگ و راه‌های جلوگیری از آن با خانواده صحبت کنید. می‌توانید از سوالات زیر برای شروع صحبت استفاده کنید: فکر می‌کنی چرا آمریکا به کشورهای مختلف حمله می‌کند؟ به نظر تو مردم دنیا چطور می‌توانند از خودشان در برابر قلدرهای بین‌المللی محافظت کنند؟ خلاصه: درباره شروع جنگ‌ها و عوامل بازدارنده از جنگ صحبت کنید.

داستان اثر

در سال ۱۹۵۰ میلادی و در خلال جنگ کره، ارتش آمریکا برای مغلوب کردن ارتش کره شمالی به شبه‌جزیره کره حمله می‌کند. یک خلبان آمریکایی در محل عملیاتش سقوط می‌کند و ارتباطش را با مرکز فرماندهی از دست می‌دهد. از سویی دیگر، چند سرباز از باقی‌ماندگان ارتش شمالی برای فرار کردن از جنگ به سمت پیونگ‌یانگ حرکت می‌کنند. آنها به دهکده‌ی روستایی دورافتاده می‌رسند که از جنگ دور مانده است. سربازانی از ارتش جنوب نیز به روستا می‌رسند و در آنجا با خلبان آمریکایی زخمی که نیل اسمیت نام دارد مواجه می‌شوند در همین حین، سربازان شمالی و جنوبی زمانی که سربازان از جبهه‌ی مخالف خود را در روستا می‌بینند، به روی هم اسلحه می‌کشند و یکدیگر را تهدید می‌کنند اما به خاطر خستگی و گرسنگی و تمام شدن مهمات مجبور می‌شوند مدتی را باهم کنار بیایند و با روستاییان زندگی کنند. آن‌ها کم کم از دشمنی دست برمی‌دارند زیرا می‌فهمند که جنگشان بیهوده است. اتاق فرمان نیروی هوایی آمریکا ماموریتی را برای نجات اسمیت طراحی می‌کند. سربازان مأمور می‌شوند که او را پیدا کنند و چون فکر می‌کنند که یک پایگاه ضدهوایی در آن منطقه وجود دارد که هواپیما اسمیت را هدف قرار داده است، دستور صادر می‌شود که ۲۴ ساعت بعد از شروع عملیات، منطقه‌ی موردحمله بمب‌باران شود. سربازان تحت فرمان آمریکا به روستا حمله می‌کنند. سربازان ساکن دهکده و اسمیت از مردم دهکده محافظت می‌کنند و مهاجمان را شکست می‌دهند و یکی از آنها را اسیر می‌کنند. آنها متوجه می‌شوند که روستا قرار است بمب‌باران شود پس نقشه می‌کشند که بمب‌باران را از روستا منحرف کنند. آنها در نقطه‌ای دور از دهکده مستقر می‌شوند و سعی می‌کنند توجه هواپیماهای آمریکایی را به خود جلب کنند. آنها موفق می‌شوند دهکده را نجات دهند و در آخر به جای روستاییان زیر بمب‌باران جان خود را فدا می‌کنند.   

جزئیات اثر

کارگردان: Park Kwang-hyun / پارک کوانگ‌هیون نویسنده: Jang jin / جانگ جین نام تهیه کننده: Jang jin - Lee eun-ha / جانگ جین - لی ایون‌ها نام بازیگران: Jung Jae-young - Shin Ha-kyun - Im Ha-ryong - Seo Jae-kyung - Ryu Deok-hwan / جونگ جه‌یون - شین هاکیون - ایم هاریونگ - سو جه‌کیونگ - ریو دوک‌هوان نام شخصیت ها:  ستوان دوم پیو: سربازی که از انجام عملیات فرار کرده و دیگر نمی‌تواند برگردد. او برای جلوگیری از پیشروی جبهه مقابل مامور به خراب کردن یک پل بود که باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم شد. او به همین دلیل دچار عذاب‌وجدان دائمی شده است. ری سو‌هوا: فرمانده نیروهای کمونیست که از شمال به مناطق جنگی اعزام شده‌ او مردی صلح‌جو و عاقل است. نیل اسمیت: خلبان آمریکایی که در نقطه‌ای دورافتاده سقوط می‌کند و زخمی می‌شود و توسط روستاییان نجات پیدا می‌کند. او با سربازان فراری علیه حملات آمریکا نقشه می‌کشد. کشور سازنده: کره جنوبی کمپانی سازنده: Showbox جوایز و افتخارات:  برنده جایزه بهترین نقش مکمل زن و بهترین نقش مکمل مرد و پرمخاطب‌ترین فیلم در بیست و ششمین جشنواره blue dragon  برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و بهترین نقش مکمل زن و بهترین کارگردان جدید و بهترین تصویربرداری و بهترین موسیقی متن در چهارمین جشنواره فیلم کره برنده جایزه بهترین بازیگر در هشتمین جشنواره Director's cut نامزد جایزه بهترین کارگردان جدید در جشنواره Baeksang art  برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از چهل و سومین جشنواره Grand bell

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد به دونگ‌ماک‌گول خوش‌آمدید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!