• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بل و سباستین: نسل جدید ( Belle and Sebastian:new generation)

author-img

توسط : زهرا ربیعیان ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1754 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«بل و سباستین» در چهارمین نسخه از ساختش در سال ٢٠٢٢ باز هم درباره سگی از نژاد پیرنه به نام بل است که توسط پسری به نام سباستین از آزار اذیت صاحبش نجات پیدا می‌کند و داستان ماجراهای آن‌ها را روایت می‌کند. سباستین پسری شجاع و قوی است که در این فیلم الگوی مثبت مناسبی را ارائه می‌دهد.

ژانر : ماجراجویانه

سال 2022 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این فیلم نسخه‌ی جدیدی از داستان بل و سباستین است که داستانی مشابه با آن را رقم می‌زند. در این فیلم سباستین به همراه مادربزرگش به شغل چوپانی مشغول می‌شود و با حیوانات سروکار دارد که در ابتدا کمی از آن‌ها می‌ترسد اما در آخر با آ‌ن‌ها دوست می‌شود. با این فیلم می‌توان به کودکانمان محبت و آشنایی با دام را نشان دهیم. همچنین سباستین، بل را از آزار و اذیت صاحبش نجات می‌دهد و بل به پاس این کار او برای قدردانی به او در چراگشت گله کمک می‌کند و از او محافظت می‌کند. این مسئله وفا و محبت سگ نسبت به انسان‌ها را نمایش می‌دهد اما خوب‌ است که به فرزندمان درباره‌ی محل زندگی حیوانات و زندگی‌شان در طبیعت وآسیب انسان‌ها به شکل زندگی‌ آن‌ها صحبت کنیم. به ‌آن‌ها بگوییم دوستی با حیوانات خوب است اما در شرایطی که به طبیعت زندگی‌شان آسیبی وارد نشود‌. همچنین در ابتدا شاهد ارتباط نامطلوب مادربزرگ با سباستین و مادرش هستیم که به‌خاطر روحیه‌ی مردانه‌ی مادربزرگ است اما در انتهای داستان با حرف زدن و ریشه‌یابی و موفقیت‌های مادربزرگ و سباستین در کار چوپانی، رابطه آ‌ن‌ها باهم خوب می‌شود که این ضرورت همکاری و نزدیکی خانواده به هم را نشان می‌دهد. در آخر نیز خوب است بگوییم که این فیلم تصویر‌ها و نمایه‌های زیبایی را از طبیعت و کوهستان نشان می‌دهد که برای آشنایی با طبیعت و نحوه‌ی چرای گوسفندان به بچه‌ها می‌توان جالب توجه باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با کودکانتان درباره چوپانی و چگونگی کار چوپان ها صحبت کنید. آیا سباستین کار درستی مرد که بل را نجات داد؟ بل چرا به کمک سباستین آمد و کنار او إحساس امنیت می‌کرد؟ جای حیوانات کجاست؟ ما باید حیوانات را برای دلخواه خودمان اسیر خود کنیم؟

خلاصه: آیا ما باید حیوانات را بخاطر دلخواه خودمان اسیر کنیم یا آن‌ها را در طبیعت خودشان دوست داشته‌باشیم؟

داستان اثر

داستان درباره پسر بچه‌ای به نام سباستین است که برای تابستان کنار مادربزرگ و خاله‌اش در کوهستان و مزرعه می‌ماند. این اتفاق خیلی باب میل مادربزرگ و خود سباستین نیست تا جایی که بل سگ زیبایی از نژاد پیرنه وارد داستان می‌شود. طی اتفاقی سباستین متوجه می‌شود که گاس صاحب بل او را مورد آزار قرار‌ ‌می‌دهد. او را فراری می‌دهد و پس از آن با مادربزرگش به چراگشت گوسفندان می‌‌رود. بل آنجا پیش سباستین می‌آید و با هم دوست می‌شوند. گاس که دنبال بل می‌گردد از همه پرس‌وجو می‌کند، اما مادربزرگ و سباستین به کسی نمی‌گویند که بل پیش آن‌هاست. بل از گله محافظت می‌کند و با سباستین روزهای خوبی را می‌گذرانند. تا اینکه یکی که عکس بل و سباستین را دیده‌بود به گاس که نامزد خاله‌ی سباستین است می‌گوید. او هم به دنبال بل می‌رود. بل و سباستین در دریاچه مخفی پنهان شده‌اند که فقط گاس و پدرش که با سوءاستفاده از آن کسب درآمد می‌کردند، از آن خبر داشتند. گاس سباستین را تهدید می‌کند که اگه به کسی جای دریاچه را بگوید بل را می‌کشد و بل را با خود می‌برد. همان شب گرگ‌ها به گله حمله می‌کنند که در همین ماجرا بل از دست گاس فرار می‌کند و به کمک سباستین می‌رود. بعد از آن از بل خبری نمی‌شود و گاس به سباستین می‌گوید که می‌خواهد به تهدیدش عمل کند چرا که سباستین به خانواده‌اش قضیه‌ی دریاچه مخفی را گفته‌است. سباستین نیز برای کمک به بل و نجاتش به کوهستان می‌رود و با پاراگلایدر پرواز می‌کند و تعادلش را از دست می‌دهد و می‌افتد. بل اما او را پیدا می‌کند و به سراغ خانواده سباستین می‌رود و آن‌ها را به آنجا می‌برد. در انتها نیز بل که از نژادی گرگ‌ها هم است به گروه گرگ‌ها می‌پیوندد و با بل خداحافظی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Pierre Coré

نویسنده: Cécile Aubry, Alexandre Coffre, Pierre Coré

نام تهیه کننده: sidonie dumas/.Clément Miserez

نام بازیگران: Robinson Mensah Rouanet, Michèle Laroque, Alice David

نام شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها: سباستین:پسر بچه‌ای که طی سفری که مادرش دارد مجبور به گذران روزهای تابستان کنار مادربزرگ چوپان و خاله‌ی کوهنوردش می‌شود.

بل: سگی از نژاد پیرنه که با نجات بل به او علاقه‌مند می‌شود و به او کمک می‌کند.

 نو: خاله‌ی سباستین که کوه‌نورد است و از سباستین مراقبت می‌کند.

کشور سازنده: فرانسه

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بل و سباستین: نسل جدید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!