آنچه لازم است والدین بدانند
چرا 12 سال؟
خشونت اثر به جر و بحثهای لفظی خلاصه میشود. میزان معیارهای منفی دیگر نیز تقریبا صفر است. داستان، پیامها و درسهای اموزندهای دارد. در نتیجه تماشای آن به افراد بالای 12 سال توصیه میشود.
نقش ما چیست؟
ترسیم آینده شغلی و تصمیمگیری برای اینکه در آینده میخواهید چه کاره شوید، از دغدغههای بزرگ والدین و فرزندان نوجوانشان است. اینکه یک کسب و کار چطور باید شکل بگیرد؟ چطور پیشرفت کند؟ چه مقتضیاتی دارد؟ آیا داشتن ایده به تنهایی کافی است؟ نبوغ و هوش بالا، میتواند باعث موفقیت آن شود؟ همه سوالاتی هستند که تماشای این فیلم میتواند پاسخی برایشان داشته باشد. برند بلک بری از دل یک شرکت کوچکِ نوپا در شهری کوچک در کانادا، توسط جوانان نابغهای که سرمایه چندانی نداشتند، متولد شد. آنها در ابتدا نوآور و خلاق بودند و به اندازه کافی هوش و نابغه داشتند اما نمیدانستند چطور باید محصول خود را بفروشند و چطور در بازار، قد علم کنند. با حضور جیم، به عنوان فردی که نبوغ زیادی در مذاکره و روابط عمومی داشت، دو فاکتور آی کیو و ای کیو در کنار هم قرار گرفتند و باعث موفقیتشان شدند؛ اما بازار همیشه در حال به روزرسانی است و رقبا همیشه بیدار هستند! دنیای تکنولوژی نیز روز به روز، پیشرفت میکند و هر روز یک محصول جدید با کاربردهای عجیب و هوشمندانه ارائه میدهد.
دنیای تلفن هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نبود. استیو جابز آیفون را به بازار معرفی کرد. تلفنی که افراد را از شر کیبورد خلاص میکرد! در حالی که مایک فکر میکرد، کیبوردِ بلکبری مزیت رقابتیشان است! در حالی که مصرفکنندگان همیشه به دنبال چیزهایی هستند که سهولتِ کاربردِ بیشتری داشته باشند. مایک، مخاطبان و مصرفکنندگان را به خوبی نشناخته بود و هنوز اصرار بر استفاده از کیبوردِ فیزیکی داشت و در نتیجه شکست خورد. البته عوامل متعددی در شکست آنها دخیل بودند. یکی از این عوامل جاهطلبی و انجام کارهای خلاف قانون، توسط جیم بود. درست در جایی که میتوانستند باز هم محصولی جدید ارائه دهند، او به زندان افتاد و مایک نیز از قافلهی رقابت عقب ماند. درباره علل مختلف شکست بلکبری و راهکارهایی که برای حضور دوبارهشان در بازار گوشی هوشمند وجود داشت، با فرزندان خود گفتگو کنید و از آنها سوال کنید: آیا تو دوست داری که شرکتِ خودت را تاسیس کنی؟ آیا ایدهای در ذهن داری؟ چه راههایی برای پرورش ایده خود، در سر داری؟ نقش خلاقیت، نوآوری و مخاطبشناسی را در موفقیت یک کسب و کار تا چه اندازه مهم میدانی؟
نظرات کاربران
هیچ نظری وجود ندارد
هیچ نظری وجود ندارد
افزودن دیدگاه در مورد بلکبری