• امروز : 30 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بت‌من آغاز می‌کند (Batman Begins)

author-img

توسط : زهرا ملک‌ثابت ارزیاب کدومو

4 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

19075 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بت‌من، گاتهام را که به پایتخت جرم و جنایت و بهشت تبهکاران تبدیل شده از سقوط نجات می‌دهد. تماشای این فیلم که محصول Warner Bros است به دلیل خشونت نسبتا بالا و ترس و برخی ناهنجاری ها برای افراد زیر 17 سال مناسب نیست.

ژانر : اکشن جنایی درام

سال 2005 140 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در میان ابر‌قهرمانان DC بت‌من جزو معدود کسانی است که قدرت ماورائی ندارد؛ تحت تاثیر داروی خاصی نیز به قدرت‌های او افزوده نشده  و با تکیه بر تکنولوژی و فنون مبارزه اش به جنگ دشمنان خود می‌رود. بروس وین که تنها وارث یکی از ثروتمندترین خانواده‌های دنیای خود است بعد از آموزش فنون مبارزه نزد راس الگول به شهر خود بازمی‌گردد و با کمک تجهیزاتی که یک بخش مخفی در شرکت وین آن‌ها را می‌سازد فعالیت‌های ابرقهرمانی خود را پیش می‌برد؛ او انسانی است که ترس‌هایی دارد و تصمیم می‌گیرد با آن‌ها رو به رو شود و آن‌ها را به نقطه قوت خود تبدیل کند. از این رو بت‌من به جهت واقعی تر بودن نسبت به باقی ابرقهرمان‌ها می‌تواند برای مخاطب نوجوان کاریزماتیک تر جلوه کند و مورد الگو برداری بیشتری قرار بگیرد. لذا در نظر داشته باشید که خشونتی که فرزند شما ممکن است از این فیلم الگو برداری کند از باقی آثار در این زمینه ملموس‌تر و باو‌رپذیرتر است.

نکته دیگر این‌که در این فیلم بت‌من معتقد است که او در جایگاه تصمیم گیری برای انسان‌ها، حتی تبهکارانی که آنان را دستگیر می‌کند نیست و فقط باید آن‌ها را از ادامه کار‌هایشان باز دارد و به دست قانون بسپارد. علاوه بر این مهم نیست نگاه دولتمردان و مردم به او یک قهرمان است یا یک خرابکار او کاری را می‌کند که لازم است. ( این پیام در دوفیلم‌ بعدی این سه گانه به طور واضح تری منتقل شده است. ) در نظر داشته باشید این فیلم خشونت نسبتا بالایی دارد و ترس را نیز ممکن است در برخی مخاطبین بر بی‌انگیزد. به این دو علت و وجود برخی ناهنجاری‌ها تماشای فیلم را به افراد زیر 17 سال توصیه نمی‌کنیم. توصیه می‌کنیم نسخه پالایش شده فیلم را تماشا کنید.

                                                                                                                                          

خلاصه: به علت خشونت و ترسی که در فیلم وجود دارد و همچنین مدل داستان پردازی و پیام ها و وجود برخی ناهنجاری ها تماشای فیلم به افراد زیر 17 سال توصیه نمی‌شود. توصیه می‌کنیم فرزندان خود را در تماشای فیلم همراهی کنید و در خصوص نکات موجود در آن با آنان به گفت و گو بنشینید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید گفت‌وگو با فرزندانتان را با این سوالات آغاز کنید:

تو چه ترس‌هایی داری ؟ فکر می‌کنی برای مقابله با آن باید چه کرد؟ اگر تو به جای جیمز گوردون بودی در شغلت باقی می‌ماندی؟ به نظرت تفاوت میان بت‌من و لیگ سایه‌ها در چیست ؟

داستان اثر

بروس وین جوان، که سال‌ها بعد از مرگ پدر و مادرش برای حضور در محاکمه قاتل آن‌ها به گاتهام بازگشته توسط ریچل با فسادی که شهر را فراگرفته و مردم را قربانی می‌کند مواجه می‌شود. او تصمیم می‌گیرد با تبهکاران زندگی کند تا متوجه طرز فکر آنان شود. روزی در زندان مردی از طرف راس الگول،  رهبر لیک سایه‌ها به سراغ او می‌آید و به او پیشنهاد می‌دهد به این گروه بپیوندد تا برای مبارزه با ظلم تعلیم ببیند .در آزمون نهایی بروس وین با ماموریتی مواجه می‌شود که به نظرش به لحاظ اخلاقی صحیح نیست و با راس الگول مخالفت می‌کند مجبور می‌شود مقر لیگ سایه‌ها را بسوزاند و فرار کند.

بعد از ورود به گاتهام بروس تصمیم می‌گیرد برای خود هویتی مخفی بسازد و با نقاب شب‌ها به جنگ تبهکاران برود. وقتی راس الگول به کمک روانپزشکی که دارویی ترس‌آور و دیوانه کننده ساخته سعی می‌کند گاتهام را به دست مردمش نابود کند بت‌من به کمک جیمز گوردون که یک پلیش شریف است و ریچل شهر را از نابودی نجات می‌دهد.

ویترین اثر: بت‌من، گاتهام را که به پایتخت جرم و جنایت و بهشت تبهکاران تبدیل شده از سقوط نجات می‌دهد.تماشای این فیلم که محصول Warner Bros است به دلیل خشونت نسبتا بالا و ترس و برخی ناهنجاری ها برای افراد زیر17 سال مناسب نیست.

جزئیات اثر

کارگردان: Christopher Nolan

نویسنده: .Bob Kane / David S. Goyer / Christopher Nolan

نام تهیه کننده: Larry Franco

نام بازیگران: Christian Bale/ Michael Caine / Liam Neeson / Katie Holmes / Gary Oldman / Cillian Murphy

نام شخصیت‌ها:

بروس وین / بت‌من : تنها وارث جوان خانواده ثروت‌مند وین که در روز زندگی اشرافی و سهل‌گیرانه‌ای دارد اما شب‌ها به نجات شهر گاتهام از تبهکاران مشغول است. آلفرد: پیشکار خانواده وین و دستیار بت‌من. جیم گوردون: پلیس درستکاری که با بت‌من در دستگیری تبهکاران همکاری می‌کند. راس الگول : رهبر گروه لیگ سایه‌ها و استاد سابق بت‌من. ریچل داوس: دوست دوران کودکی بروس وین و معاون دادستان گاتهام. دکتر کرین/ مترسک: روانپزشکی که با تبهکاران همکاری می‌کند. لوشس فاکس: همکار بروس وین در بخش فناوری شرکت وین که برای بت‌من لوازم مورد نیازش برای مبارزه را فراهم می‌کند.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده:Warner Bros

مخاطب اثر: نوجوان / بزرگسال

دیالوگ: راس الگول : دل رحمی تو نقطه ضعفیه که دشمنات ندارن. بروس وین : به خاطر همینه که خیلی مهمه.این ما رو از اونا جدا میکنه​.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بت‌من آغاز می‌کند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!