• امروز : 7 آبان 1403
logo

نقد و بررسی فیلم با ما به پایان می‌رسد (It Ends with Us)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

5 ساعت پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

126 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 18 +

فیلم سینمایی با ما به پایان می‌رسد، داستان لیلی بلوم است که می‌خواهد گل‌فروشی خود را راه بیندازد و همزمان با مردی آشنا می‌شود همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه لیلی پس از سالها عشق اولش را ملاقات می‌کند. با ما به پایان می‌رسد درباره‌ی خشونت خانگی و تاثیرات مخرب آن است. این اثر برگرفته از رمانی با همین عنوان به نویسندگی کالین هوور، در ژانری عاشقانه و درام ساخته و پرداخته شده است. با ما به پایان می‌رسد، محصول سال 2024 در کشور آمریکا می‌باشد و تماشای آن برای رده سنی کمتر از 18 سال مناسب نیست. همچنین برای رده سنی کمتر از 15 سال اکیدا ممنوع اعلام می‌شود.

ژانر : درام عاشقانه

سال 2024 130 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم با ما به پایان می‌رسد، روایتی را بیان می‌کند که در آن، زنی که در کودکی از رفتارهای پرخاشگرانه پدرش بر علیه مادرش رنج دیده است، در بزرگسالی درگیر رابطه‌ای می‌شود که وقایع دوران نوجوانی را برای او تداعی می‌کند. لی‌لی بلوم، دختر یک شهردار موجه و با منزلت است که کسی تصور نمی‌کند این شهردار در زندگی شخصی خود با همسرش دچار تنش باشد. لی‌لی همواره شاهد درگیری‌های فیزیکی بین والدینش بوده، و این در حالی است که پدر لی‌لی عاشقانه دخترش را دوست داشته و هرگز خشونتی بر علیه او انجام نداده است. اما رفتار پرخاشگرانه او با مادر لی‌لی و همچنین با پسری که لی‌لی در نوجوانی به عنوان یک تکیه‌گاه عاطفی به او روی می‌آورد، باعث می‌شود تا لی‌لی نسبت به پدرش دل‌چرکین شود و خانه را ترک کند. او پس از مرگ پدرش مجددا به خانه برمی‌گردد و در حالی که از بابت این اتفاق غمگین است بازهم خشونت‌هایی که علیه مادرش به خاطر داشته را فراموش نکرده است و عملا نمی‌تواند دیدگاه مثبتی به پدر خود داشته باشد. اما در این میان او با رایل آشنا می‌شود. پسری که تمام ایده‌آل‌های لی‌لی را دارد. او یک جراح مغز جذاب است که به لی‌لی ابراز علاقه کرده است. اما ظاهر رایل باعث می‌شود تا باطن خشن و پرخاشگر او به راحتی قابل تشخیص نباشد. رایل، یک تکرار از پدر لی‌لی است که او مجددا در زندگی میزبانش می‌شود. اما ورود نابهنگام اطلس، پسری که لی‌لی در نوجوانی به او علاقه داشته به ناگاه همه چیز را تغییر می‌دهد. لی‌لی متوجه شخصیت خشن رایل می‌شود و مورد ضرب و شتم فیزیکی از جانب او قرار می‌گیرد. رایل یک شخصیت کاملا خاکستری است که در مقابل شخصیت مثبت و سفید اطلس قرار دارد. او اشتباهش را در قبال لی‌لی می‌پذیرد اما لی‌لی با تمام عشقی که به او دارد، صرفا به دلیل فرزندش امی، فرصت دوباره را به رایل نمی‌دهد. زیرا تجربه پدر و مادر خود را ذهن دارد و تلاشش این است که این خشونت خانگی در یک نقطه‌ای برای همیشه قطع شود. در کنار اینکه خشونت فیزیکی خط قرمز یک رابطه است که آسیب‌های روحی ناشی از آن به هیچ‌عنوان قابل جبران نیست، این پرسش نیز مطرح است که آیا باید فرصت دوباره‌ای به رایل داده می‌شد؟ آیا این میزان از انفعال در شخصیت لی‌لی قابل پذیرش است؟ آیا برای پایان دادن به چرخه خشونت خانگی، راه حل دیگری غیر از ترک زندگی مشترک و فرار کردن از بحران وجود ندارد؟ اثر، اساسا راه حل مشخصی برای پایان دادن به خشونت خانگی ارائه نمی‌دهد و مخاطب را مستاصل و ناکام از پاسخ‌گیری نگه می‌دارد. این در حالی است که در جای‌جای اثر، تلاش برای قطع این زنجیره مشاهده می‌شود اما علیرغم پرسش‌های متعددی که که برای مخاطبان و به ویژه قربانیان خشونت‌های خانگی پیش می‌آید، پاسخ درستی استنباط نمی‌شود. به همین علت، از منظر منتقدان و مخاطبان، این اثر از تاثیرگذاری ضعیفی برخوردار بوده و مضمونی ناقص را به بیننده ارائه می‌دهد.

داستان اثر

شخصیت‌ها: لی‌لی بلوم: زنی که به دلیل مرگ پدرش پس از سال‌ها به خانه برمی‌گردد اما بازگشت او منجر به آشنایی با مرد جوانی می‌شود که او را ناخواسته به گذشته‌اش متصل می‌کند. رایل: یک جراح مغز است که با لی‌لی آشنا شده و سپس با او ازدواج می‌کند.او در رابطه با ارتباط همسرش با مرد دیگری به او مشکوک شده و در نهایت لی‌لی از او جدا می‌شود. اطلس: پسری که در گذشته با لی‌لی در رابطه عاطفی بوده و پس از گذشت سال‌ها به طور اتفاقی دوباره با او مواجه می‌شود. آنچه لازم است والدین بدانند:

لی‌لی بلوم، دختر یک شهردار شناخته شده است که سال‌ها پیش به دلیل بدرفتاری پدرش با خانواده، او و مادرش را ترک می‌کند. اما پس از مدت‌زمانی با شنیدن خبر فوت پدرش به خانه برمی‌گردد. او در گذشته با پسری به نام اطلس رابطه عاطفی داشته که به دلیل حمله پدرش به اطلس، به ناچار از او جدا می‌شود. لی‌لی در تلاطم پذیرش مرگ پدرش است که با پسری به نام رایل آشنا می‌شود و پس از مدت زمانی کوتاه با او وارد رابطه‌ای عاشقانه می‌شود. اما پس از ازدواج رایل و لی‌لی، به طور اتفاقی اطلس دوباره پیدا می‌شود. رایل به لی‌لی در خصوص پیدا شدن مجدد اطلس مشکوک شده و بین آنها درگیری‌های لفظی و فیزیکی شکل می‌گیرد. لی‌لی پس از آنکه متوجه بارداری خود می‌شود تصمیم می‌گیرد تا زمان تولد فرزندش صبر کند اما پس از به دنبا آمدن نوزاد، او رایل را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود. پس از مدتی در همان شهر جدید به طور تصادفی مجددا اطلس را می‌بیند و زندگی جدید خود را با او ادامه می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Justin Baldoni نویسنده: Christy Hall بازیگران: Blake lively / Justin Baldoni / Jenny Slate کشور سازنده : آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد با ما به پایان می‌رسد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!