• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بازگشت پرستار مک فی (Nanny McPhee Returns)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3760 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

فیلمِ فانتزی پرستار مک‌فی داستان یک پرستارِ بچه را روایت می‌کند که رفتارهای نادرست بچه‌ها را تغییر می‌دهد. در قسمت دوم، با‌نام «بازگشت پرستار مک‌فی»، این پرستار به کمک مادری می‌رود که بچه‌هایش دائم با پسرخاله و دخترخالۀ خود دعوا می‌کنند. او به بچه‌ها یاد می‌دهد که وسایلشان را باهم تقسیم کنند، باهم دوست باشند و به یکدیگر کمک کنند. این فیلمِ خانوادگی برای کودکان به‌سادگی قابل فهم است و در کنار لحظات کمدی، می‌تواند رفتارهای دوستانه و کمک به دیگران را به کودکان یاد بدهد.

سال 2010 109 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «پرستار مک‌فی» داستان یک پرستارِ بچه است که به مادران و پدران در نگهداری از فرزندانشان کمک می‌کند و رفتارهای نادرست بچه‌ها را تغییر می‌دهد. در قسمت دوم این فیلم، با نام «بازگشت پرستار مک‌فی»، این پرستار به کمک مادری می‌رود که بچه‌هایش دائم با پسرخاله و دخترخالۀ خود دعوا می‌کنند. او به بچه‌ها یاد می‌دهد که وسایلشان را باهم تقسیم کنند، با هم دوست باشند و به یکدیگر کمک کنند. دریافت پیام‌های این فیلم برای کودکان ساده و قابل فهم است و می‌تواند به روابط دوستانۀ فرزند شما کمک کند. می‌توانید از فرزندان خود بخواهید تا وضعیت شخصیت‌ها را قبل و بعد از دوست‌شدن با یکدیگر مقایسه کنند تا توجهشان به لذت دوستی بیشتر شود.

از کودکان خود بخواهید خودشان را جای شخصیت‌ها قرار دهند و احساس‌شان را دربارۀ تقسیم وسایل یا تلاش‌کردن برای حل مشکل دیگران بگویند. احساس مسئولیت بچه‌های ایزابل برای نجات مزرعه و شجاعت آن‌ها می‌تواند الگوی خوبی برای کودکان باشد، به‌ویژه اینکه شخصیت‌های فیلم کودک هستند و یادگیری از رفتارهای خوبشان برای فرزند شما ساده‌تر است، هرچند همین موضوع می‌تواند باعث شود کودکان از صحنه‌های درگیری و دعوای بچه‌ها با یکدیگر تقلید کنند. پس بهتر است با راهنمایی خود، توجه فرزندتان را به تغییر رفتار شخصیت‌ها جلب کنید و با آن‌ها دربارۀ پیامدهای رفتارهای نادرست فیلم صحبت کنید. مراقب باشید که توهین‌ها و الفاظ نادرستی که شخصیت‌ها به‌کار می‌برند، مورد تقلید کودکان قرار نگیرد.

خلاصه: این فیلم روابط دوستانه را به فرزندان یاد می‌دهد. مراقب باشید فرزندانتان از رفتارهای بد فیلم که بعداً باعث پشیمانی می‌شود، تقلید نکنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بچه‌ها چه درس‌هایی از پرستار مک‌فی گرفتند؟

تا به حال تو نیز با همسالانت دعوا کردی؟ فکر می‌کنی بتوانی مثل بچه‌های این فیلم با او دوست شوی؟

اگر جای نورمن و مگزی بودی، لباس‌ها یا تخت‌خوابت را به آن‌ها می‌دادی؟

اگر بچه‌ها به دعوا‌کردن با هم ادامه می‌دادند، می‌توانستند مشکل مزرعه را حل کنند؟

بچه‌ها زمانی خوشحال‌تر بودند که دعوا می‌کردند، یا زمانی‌که به‌هم کمک می‌دادند؟

خلاصه: بچه‌ها چه درس‌هایی از پرستار مک‌فی گرفتند؟

داستان اثر

در زمان جنگ جهانی در بریتانیا، مزرعه‌ای وجود دارد که ایزابل گرین و سه فرزندش نورمن، مگزی و وینسنت در آن زندگی می‌کنند. شوهر ایزابل در جنگ است و او باید به تنهایی کارهای مزرعه را انجام دهد، برای تأمین مخارجشان در مغازۀ خانم دوکرتی کار کند و از فرزندان پُرسر‌و‌صدایش نگهداری کند. در کنار تمام این سختی‌ها، او از فریب‌های برادر‌شوهرش، فیل، برای تصاحب مزرعه درامان نیست؛ اما سختی واقعی برای ایزابل، از جایی شروع می‌شود که خواهرزاده‌های او سیلیا و سیرول برای مدتی به خانۀ آن‌ها می‌آیند. در اولین شب حضور آن‌ها، یک جنگ بزرگ بین بچه‌های ایزابل و خواهرزاده‌هایش درمی‌گیرد که فقط یک نفر از پس آن برمی‌آید: پرستار مک‌فی. او یک زن زشت است که با عصای جادویی‌اش به خانۀ ایزابل می‌آید تا پرستار بچه‌ها باشد. او یک قانون برای کار خود دارد «زمانی که بچه‌ها او را دوست ندارند؛ اما به او نیاز دارند، پیش بچه‌ها می‌ماند و زمانی‌که بچه‌ها او را دوست دارند و به او نیازی ندارند، او می‌رود.» بچه‌ها پرستار مک‌فی را دوست ندارند؛ اما طی مدتی از او یاد می‌گیرند که وسایل‌هایشان را باهم تقسیم کنند، به یکدیگر کمک کنند و همدیگر را دوست بدارند. آموزش‌های پرستار مک‌فی جواب می‌دهد و زمانی‌که عمو فیل یک تلگراف جعلی دربارۀ کشته‌شدن پدر بچه‌ها در جنگ به آن‌ها می‌دهد، بچه‌ها با همکاری هم او را رسوا می‌کنند و مزرعه را نجات می‌دهند. در پایان پدر بچه‌ها از جنگ برمی‌گردد و پرستار مک‌فی که حالا همه دوستش دارند؛ اما به او نیاز ندارند، خانوادۀ گرین را ترک می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Susanna White / سوزانا وایت.

نویسنده: Christianna Brand Emma Thompson, / اما تامسون، کریستیانا برند.

نام تهیه‌کننده:Tim Bevan, Lindsay Doran, Eric Fellner / تیم بوان، لیندزی دوران، اریک فلنر.

نام بازیگران: Emma Thompson, Maggie Gyllenhaal, Oscar Steer, Asa Butterfield, Lil Woods / اما تامسون، مگی جیلنهال، اسکار استیر، ایسا باترفیلد، لیل وودز.

‌نام شخصیت‌ها:

ایزابل گرین: مادر سه بچۀ پرهیجان که در نبود همسرش، به سختی از پس کارها و بچه‌هایش برمی‌آید،

پرستار مک‌فی: او یک پرستار بچه است که برای نگهداری بچه‌ها، به ایزابل کمک می‌کند،

عمو فیل: برادرشوهر فریب‌کار ایزابل، او که به‌خاطر قمار بدهی زیادی بالا آورده است، می‌خواهد مزرعه را از چنگ ایزابل درآورد.

کشور سازنده: بریتانیا، فرانسه، آمریکا

کمپانی سازنده:StudioCanal / استودیو کانال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مریم باجلان

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

بسیار عالی بود با مفاهیم خوب

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بازگشت پرستار مک فی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!