• امروز : 19 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی فیلم بازگشت مری پاپینز (Mary Poppins Returns)

author-img

توسط : مبینا محمدی پناه ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1169 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
تجربه‌ای متفاوت و سرشار از انرژی درکنار مری پاپینز که به کمک خانواده‌ی بنکس آمده و آن‌ها را از شکست دربرابر ویلکنز نجات می‌دهد.

ژانر : سورئال

سال 2018 130 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است بدانید اگر مایل به تماشای یک فیلم موزیکال و فانتزی همراه با پیام‌های مثبت راجع‌به زندگی و تغییر دیدگاه ما درباره‌ی مسائل روزمره برای کودک خود هستید، تماشای این فیلم می‌تواند گام مثبتی در این مسیر باشد.

مری پاپینز در قالب شعرخواندن مفاهیم آموزنده‌ای درباره‌ی مرگ عزیزان، قضاوت‌نکردن از روی ظاهر ماجرا، اشاره به قدرت انسان دربرابر مسائل و... به کودک شما خواهد آموخت.

خلاصه: تماشای فیلم بازگشت مری پاپینز به شما والدین گرامی کمک می‌کند تا برای مفاهیم الزامی در جهت درک بهتر زندگی، یک مصداق بارز داشته باشید تا به‌صورت عینی به کودک خود نشان دهید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از جمله مواردی که شما می‌توانید به‌عنوان والدین با کودک خود مطرح کنید قضاوت انابل، جورجی و جان هنگام مواجهه با ویلکنز برای حمایت از پدر است. می‌توانید از فرزند خود بپرسید اگر جای آن‌ها بود، چه می‌کرد؟

دیدن دنیا به‌صورت وارونه، یعنی به همان حالتی که درمقابل ما قرار دارد و بحث درباره‌ی تغییر دیدگاه و نوع نگرش نسبت به موضوعات می‌تواند او را راهنمایی کند که منظور از وارونه‌شدن این نیست که ما هم مثل مری و... چپه شویم، بلکه به این اشاره دارد که انعطاف‌پذیر باشیم.

وقتی مری در رویال دالتون به این اشاره می‌کند که جلد کتاب به‌تنهایی نمایش‌دهنده‌ی ماهیت کتاب نیست، می‌تواند موضوع خوبی برای گفت‌وگو درباره‌ی قضاوت‌‌نکردن از روی ظاهر باشد.

خلاصه: به فرزند خود یادآوری کنید که نور وجود او مادام‌العمر است و یک موهبت الهی است. درنتیجه با همه‌ی چالش‌ها و سختی‌ها، او خواهد توانست بدرخشد.

داستان اثر

مری‌ پاپینز، یکبار دیگر به‌عنوان پرستار فرزندان مایکل، با چتر جادویی‌اش از فراز آسمان شهر به کمک او می‌آید تا چالش جدید زندگی‌اش را حل کند. در این میان، جک به دلیل باور قلبی نسبت به مری، او را باور دارد و شگفتی‌های رویاگونه را درکنار او و بچه‌ها درک می‌کند.

ویلکنز قصد مصادره و فریب خانواده‌ی بنکس را دارد، اما فرزندان مایکل و به همراه مری پاپینز و جک، به پدر خود کمک می‌کنند و ویلکنز را شکست می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: راب مارشال

نویسنده: آنگل دامیان و آنکا دامیان

تهیه کننده:راب مارشال، جان دلوک، مارک پلت

بازیگران: امیلی بلانت، دیک ون دایک، آنجلا لنسبوری، لین-منوئل میرندا، بن ویشاور، امیلی مورتیمر، مریل استریپ و کالین فرث

شخصیت‌ها:

مری پاپینز: یک شخصیت متفاوت و شگفت‌انگیر که در قالب پرستار فرزندان بنکس، چالش‌های زندگی مایکل را حل می‌کند.

جک: چراغ‌افروزی که باوجود افزایش سن، هنوز مری پاپینز و دنیای رویایی‌اش را باور دارد.

جان، جورجی، انابل: فرزندان مایکل بنکس که مری پاپینز از آن‌ها پرستاری می‌کند.

جین: خواهر مهربان و وفادار مایکل.

مایکل: پدر جان، جورجی و انابل که حدود یک سال است که همسر خود را از دست داده‌است و منزلش در خطر مصادره‌ی بانک است.

ویلکنز: مدیر بانک که خلافکار است و می‌خواهد خانه بنکس را به صورت غیرقانونی و غیرعادلانه، مصادره کند.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: cpf, aparte, sacrebleu production, minds meet

جوایز و افتخارات: نامزدی دریافت جایزه‌ی بهترین موسیقی فیلم، بهترین ترانه، بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس، در نودویکمین دوره‌ی جوایز اسکار

مخاطب اثر: کودک، نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بازگشت مری پاپینز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!